Ervaringen met het instant vissen met +- 2.5 kg particles


Plaats reactie
Bert Snoek
Berichten: 195
Lid geworden op: 07-04-2004 14:01

04-09-2004 10:57

Al een tijdje vang ik niks meer op een water waarop ik een paar maanden geleden goed gevangen heb. Ik heb gevist met eigengemaakt /ready made boilies of tijgernoten. Op een voerplek of single, het werkt nu niet meer. In ieder geval niet 's avonds.

Hebben jullie dit weleens doorbroken door gewoon instant met 2.5 kg particles (bijv. kippemais, duivenvoer) te gaan vissen? Wat zijn jullie ervaringen met deze manier van vissen? Het gebeurt niet alledaags (op klein water) en dus zou het de dressuur weleens kunnen doorbreken, of niet?
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

04-09-2004 14:20

Ik heb veel evaring met partikels op een kleine put en het werkt perfect ! Ik voer meestal 2a3 handen en dan om het uur, en als het bijna donker is dan voor ik iets meer voor de n8. Overdag vis ook wel met mais aan de hair op zo'n voer plekje en s'nachts gaat er een boilie aan ivb met witvis. en probeer het eens vlak voor de kant gaat je verbazen hoeveel vissen daar s'nachts azen.

Mvg Gerrit
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Jordi Schoffelen
Berichten: 294
Lid geworden op: 27-06-2004 17:00
Locatie: Hulsberg

04-09-2004 19:55

Beste Bert,
gebruikte je dan eerst een tactiek van een aantal dagen voorvoeren??
ik zou net als hierboven verteld het eens gaan proberen met een niet veel gebruikte aassoort en dan gewoon kleine voerplekjes onderhouden. Ik vis ook nogal eens op dressuurputjes en wat dan goed werkt is het volgende: m.b.v. een spod-rocket een heel compacte voerplek maken van bijv. pellets, hennep, tijgernoten, en verbrokkelde boilies en dan een gedipte of gesoakte (in ieder geval een uit de toon springende) boilie erover heen vissen. Ook een (fluoro) pop-up is dan een optie als aas. Ik vis dan vaak 2 a 5 stekken op een dag af en probeer zo een beetje op de karper te jagen. Echt grote voerplekken geloof ik niet in op klein water, omdat je dan vaak uren op karper moet wachten en afhankelijk van de witvisstand en de gekozen voersoort (maar met particles is dat risico groot) trek je hele scholen brasem op je stek en dat wil zeker de grotere karpers nog wel eens doen weg blijven is mijn ervaring.

Mijn tip is dus kleine compacte voerplekjes met echte karpersnoepjes en een uiterst aantrekkelijk aas.

mvg,

Jordi
Plaats reactie