De vlierbes als alternatief


Plaats reactie
Pascal Scauflaire
Berichten: 147
Lid geworden op: 23-12-2003 01:00
Locatie: Montzen

30-08-2004 17:14

Dag allemaal,

zoals sommigen weten, experimenteer ik de laatste maanden veel met natuurlijke ingrediënten. Zo ben ik de laatste weken bezig met een hennepboilie en ik ben blijkbaar niet de enige.

Nu vraag ik me juist af of er al iemand eens vlierbessen heeft gebruikt om ze in boilies te verwerken.

Ik dacht er net aan, omdat ik naast een bos woon waar er heel veel hangen. De vogels zijn er gek op. Ook de vogelkers blijkt voor het moment een sterke aantrekkingskracht op de vogels te hebben.
Dat spul groeit hier ook veel. Maar daar zou je het probleem van de pitten hebben wat niet het geval is met vlierbessen.

De bessen hebben een donkere rode kleur en een sterke geur en smaak.
Bovendien gaat het plukken vrij snel. Een vriend maakt er ieder jaar wijn van, en zijn emmer is snel vol.

Ik wacht op jullie reacties daar de bessen bijna rijp zijn.

Mvg
Gebruikersavatar
Tim Beeren
Berichten: 529
Lid geworden op: 29-07-2002 02:00
Locatie: Overveen (vlak bij Haarlem)
Contacteer:

30-08-2004 17:25

Gewoon proberen! Ik zou er wel vertrouwen in hebben.
Pascal Scauflaire
Berichten: 147
Lid geworden op: 23-12-2003 01:00
Locatie: Montzen

31-08-2004 11:07

ik sta ervan te kijken, dat er geen reacties komen.

Zijn deze bessen dan echt niet geschikt of heeft niemand het tot nu geprobeerd?

Mvg
Pascal
Gebruikersavatar
joeri onkelinx
Berichten: 672
Lid geworden op: 28-12-2003 13:47
Locatie: België

31-08-2004 14:21

Hoi voor ik men gedacht geef moet ik zeggen dat ik vroeger wedstrijdvisser was eerst op voorns (geen stinkendeen slijmerige brasems) en daarna met de vaste stok karperwedstijden meedoen op karperputjes. Om in die jaren dressur te doorbreken en om net dat ietsje vis meer te vangen gebruikte ik vlierbessen gewoon op de haak. Ik heb dit geprobeerd in de jaren dat ik op voorns viste en ik ving echt massaal meer dan de rest. Toen ik met d evaste stok op karper wedstrijden deed dacht ik ik zal het nog maar eens proberen.............ik had er zo veel vertrouwen in dat ik enkel vlierbessen en deeg gemaakt van vlierbessensiroop bij me had (slechte gewoonte voor een wedstrijdvisser slechts 1 soort aas meebrengen). Nu het resultaat was slechts 1 vis een kleine zeelt. Ik was dus laatste geeindigd met slechts 300 gram en de voorlaatste had 32.6 kg enkel karpers. Ik vergeet die dag nooit. De volgende keer ben ik weer met kattenbrokkendeeg aan de gang geweest en werd ik 2de met 89.2 kg aan karpers en enkele zeelten. Dus van mij mag je proberen.......maar ik vis nu ook enkel nog op karper(wakervissen of hoe je het ook wilt noemen) en niet met de vaste stok en ik zal het nooit nog gebruiken of ik moest nog eens gevraagd worden voor een voornwedstrijdje.

Dus niet doen zou ik zeggen te veel last van witvis.
Groeten, Joeri 8)
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
Plaats reactie