Goedkope boilies


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

21-08-2004 12:19

Goedemiddag,

Ik heb vanmorgen een beetje gezocht met de zoekfunctie, met de vraag naar goedkope ready made- of freezerbait boilies. Ik heb echter nog niet aan deze vraag voldaan en vandaar stel ik nu de vraag:

Weet iemand een adres voor niet al te dure boilies?

Ik ben jong heb niet al te veel te besteden... jullie kennnen het wel, en ik vind de boilies wat te duur worden.


Bij voorbaat dank,

Pim Dijkgraaf
Voer en vang!!!

I love BTW
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

21-08-2004 13:09

Je zult ook met het probleem afstand te maken krijgen Pim,je kunt wel een goedkoop adres hebben maar als het te ver van je woonplaats ligt heb je nog niets.
kevin de boer
Berichten: 84
Lid geworden op: 08-08-2003 02:00
Locatie: leusden

21-08-2004 14:49

zelf draaien is ook een optie he. groetjes Kevin.
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

21-08-2004 16:17

Zeker wel een optie, heb ik ook gedaan, alleen de tijd die erbij komt kijken heb ik niet, en mijn hobby is nou eenmaal karpervissen en draaien is niet zo'n lolletje.
Voer en vang!!!

I love BTW
Gebruikersavatar
Jasper Lens
Berichten: 148
Lid geworden op: 08-08-2004 10:03
Locatie: Driebergen
Contacteer:

21-08-2004 19:23

je moet er wat voor over hebben. :D
Gr jasper lens
Perfectie is een woord, dat zeer nauw verbonden is met succes...
pepijn swagemakers

21-08-2004 20:43

ik vond eerst zelf draaien ook te veel moeite, heb nu een roltafeltje, een 14 mm slagroomspuit van blokker, voor 25 eurie scheelt je dat veeeel moeite, af en toe heb je bij lidl of aldi nog eens een keukenmachine, dan wordt het helemaal een eitje....
En zie het eens zo:
Nash boilie speciale smaken 1 kilo= €7, nogwat
1 kilo van de dingen die ik nu zelf draai= zon 3 eurie

om een goedkope boilie te draaaien neem je gewoon standaard
1 deel griesmeel
2 delen getoaste vette soja
3 delen groffe polenta(maismeel kan ook)
2 delen birdfood (of vismeel, hangt van je flavour af)
1 deel van iets zoets of vissigs, kies maar uit, keuze genoeg
eventueel een flavour, kan iets natuurlijks zijn, of gewoon een flesje uit de winkel

met draaiende groet
PS
Gebruikersavatar
Tim Sanders 3
Berichten: 116
Lid geworden op: 29-01-2003 01:00
Locatie: Didam

21-08-2004 20:58

Uhm boilie's maken is toch een onderdeel van karpervissen of zie ik dat nouw verkeerd :o
Ennuh als je een boilie plank heb en spuit draai je in een halfuurtje zo 1 kilo boilie's
En een half uurtje vrij maken om boilie's te maken per week moet toch lukken :)
Gebruikersavatar
patrick giewald
Berichten: 56
Lid geworden op: 19-07-2004 20:09
Locatie: maasmechelen
Contacteer:

21-08-2004 21:29

ik vind het wel fijn om boilies te draaien .
vandaag hebben we met zen vieren boilies gemaakt.
dat gaat een heel stuk sneller
we hebben nu voor 142 eieren gedraaid een 19 kilo .
daar komen we wel een poosje mee toe.
zo hoef je ook niet te vaak te draaien en je amuseert je nog
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

22-08-2004 08:59

Ja ik heb een tafel, maar als je soms prijzen hoort van mensen, nou ik kom niet zo laag hoor.
Voer en vang!!!

I love BTW
Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

22-08-2004 12:04

[quote="Tim Sanders 3"]Uhm boilie's maken is toch een onderdeel van karpervissen of zie ik dat nouw verkeerd :o
Ennuh als je een boilie plank heb en spuit draai je in een halfuurtje zo 1 kilo boilie's
En een half uurtje vrij maken om boilie's te maken per week moet toch lukken :)[/quote]

Ik maak op 30 minuten 3 kilo boilies en dit zonder deegspuit :lol:

Maar zoals je zelf al aangeeft, boilies maken hoort er voor mij ook bij.
Sinds ik dit jaar heel veel boilies heb moeten draaien kan ik de mensen die het nu laten doen wel bergijpen :lol: +- 150 kg boilies op een 3 a 4 maand is hard werken hoor.
i was never loyal, except to my own pleasure zone => i'm forever black eyed
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

22-08-2004 12:11

Proline balllen zijn niet duur?
Gebruikersavatar
Tim Sanders 3
Berichten: 116
Lid geworden op: 29-01-2003 01:00
Locatie: Didam

22-08-2004 19:05

[quote]Proline balllen zijn niet duur?[/quote]
en vangen ook nog goed teminste de freezers :wink:
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

22-08-2004 22:52

Tim,

was volgens mij een beetje sarcastisch bedoeld van Ferenc... :wink:

Erik
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

23-08-2004 09:27

Ik zind ze zeer aan de prijs, voor €100 heb je 20 kilo. Nou dan ga ik toch maar weer draaien.
Voer en vang!!!

I love BTW
Jordi Schoffelen
Berichten: 294
Lid geworden op: 27-06-2004 17:00
Locatie: Hulsberg

23-08-2004 09:43

Bij zelf draaien heb je bovendien het voordeel dat je precies weet wat er in je bollen zit en het geeft een hoop meer voldoening om op je eigen in elkaar gestuntelde :oops: boilie een visje te vangen

grs Jordi
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

24-08-2004 14:33

5 hele euro's goedkoop? Laat mij daar dan maar een kilootje of 5 voor draaien.... Makkelijk zat....

Gewoon eens kijken naar schapenbix en zulke producten. Gewoon malen en enkele andere producten toevoegen om het makkelijk verwerkbaar te krijgen (welke? Ik ben nu eenmaal geen waarzegger.... veel succes) en dan zal je met de mix ver onder de euro kunnen kopen. Misschien dat het zelfs te doen zou zijn met wat bix en een beetje tarwebloem... zodat je zeker 2 kilo mix voor 1 euro kan krijgen. Dan nog eens eieren erbij en je zal voor nog geen 2,5 euro een kilo of 3 kunnen krijgen.

Gewoon wat experimenteren.

Of het maismeel? Met een maalmachine kan je het zelf voor 40 cent per kilo krijgen... Alleen is die machine in het begin zo duur.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

25-08-2004 18:16

Inderdaad.

Schapenbix, biggenmeel, forellenmeel, trouvit, allemaal delen die met of zonder eventuele additieven zeer goed werken. En anders zijn er nog legio bulkbestanddelen waarmee je ook een leuke bal kan draaien. Ik heb nu een recept van 't board, wat € 1.84 per 2 kg kost. Dan praat je over 10 kg mix voor € 9.20. 10 x 10 eieren van de Lidl à € 0.99 = € 9.90, en zo draai je 15 kg aan boilies voor nog geen € 20,-. Enige wat je dan nog moet hebben, is een goeie roltafel en een goeie spuit. Die spuit van € 12.50 van Vlemmix is geen goede keuze, in m'n 2e worst brak het plastic lipje in de buis al. Ga dat wel maken, maar verwacht er niet al te veel van.

Spaar dan liever een maandje door, en neem iets wat degelijk is. Als je vader luchtdrukmachiengevalding (pff weet even de naam niet zeg) heeft, doe dan niet moeilijk, en neem er een op luchtdruk. Dan is de druk constanter, het scheelt je je pols en het is veel sneller. En qua roltafel, ik heb er een, maar die bevalt niet omdat hij in 2 delen is. Iedere zijde bestaat dus uit 2 delen.

Wat ook handig kan zijn, heb je een pan waarin je ze kookt? Veel moeders, waaronder de mijne, worden lichtelijk woest als ze merken als je schapenbixballen kookt in hun soeppan. Tipje: ga een keer met je ouders mee naar een rommelmarkt, en koop een mooie grote pan. Of zo'n oude zwarte geemailleerde frietpan, die hebben zo'n heel handig netje.

Verder heb je ruimte nodig om ze te laten drogen..
fishing rocks
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

25-08-2004 19:02

Hier hebben ze kant en klare boilies van het merk Wielco, 3 kilo emmer voor 10 euro.

( Discus )
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

26-08-2004 08:55

Lijk me de bedoeling dat hij ook nog wat wilt vangen :lol:
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

26-08-2004 10:47

[quote="ferenc van de vorstenbosc"]Lijk me de bedoeling dat hij ook nog wat wilt vangen :lol:[/quote]


Dat zei hij er niet bij, hij vroeg alleen voor goedkope boilies :wink:
Ik vis er zelf ook mee, nog steeds niets mee gevangen :D
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

31-08-2004 19:42

boilies maken kan een handige oplossing zijn maar het geeft ook wel weer het nodige zooi en stank mee je kan ook eens proberen om andere soorten aas te gebruiken.En ik zou ook nooit de duurste zak boilies kopen tenzij ik weet dat het echt betere resultaten zal geven want soms heb ik een 3kilo zak voor 14,59 en haal ik er in 2 nachten 6/7karpers uit(voor het water waar ik vis een mooi aantal) en de andere x haal ik een kilo zak voor 18euries en vang ik in 3 dagen helemaal nix.
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

02-09-2004 09:33

"zooi en stank"

:cry:

Sorry, maar hoort zelf maken van aas niet gewoon bij het karpervissen? En sinds wanneer zijn karpervissers bang voor vieze stinkende handen?

Ik ben van mening dat je jezelf ernstig tekort doet wanneer je met readymades blijft doorvissen terwijl je voor hetzelfde geld een veelvoud aan kilo's zelfgemaakte kwaliteitsknikkers kunt maken. Daarmee kun je vervolgens een gedegen voercampagne opzetten waarmee je die readymade grandioos naar huis vist.

Mee eens, boilies maken vereist wat handigheid maar tegenwoordig word je overladen met recepten en instructies waarmee je prima van start kunt. Ik denk dat luiheid en gemakzucht veel eerder motieven zijn om maar niet te hoeven draaien... en dat terwijl juist jonge karpervissers geld kunnen besparen door zelf een eenvoudige, maar wel goede boiliemix in elkaar te draaien...

Groeten,

Mark
Pascal Scauflaire
Berichten: 147
Lid geworden op: 23-12-2003 01:00
Locatie: Montzen

04-09-2004 14:54

Volledig met je eens Mark.

Het vissen begint al voor mij met het zoeken van nieuwe ingredienten, een nieuwe samenstelling, het malen van granen en het draaien van de bollen. Dat hoort er nu eenmaal bij. Dat moet je ervoor over hebben. Maar ik merk wel dat er steeds meer visvrienden lui worden en dat is natuurlijk een goede zaak voor al die bedrijven die boilies maken.

Trouwens, ik vraag me af waarom de meeste vissers het meel kopen. Het is zo eenvoudig alles zelf te malen. Met een goede machine maal je gemakkelijk 150 kg granen, noten,... op een uur tot heel fijn meel.
Zo is het stukken goedkoper en vers.Ook komt dan zo de olie van de zaden vrij. Ik koop nooit meer meel en dat doe ik al jaren.

Ik zal ook nooit met ready-mades vissen. Ik ga liever een dag minder vissen om boilies te maken, dan gaan vissen met aas waar ik helemaal geen vertrouwen in heb. Dat zou verloren tijd zijn.

Er bestaan wel top freeze boilies, maar daar hangt een prijskaartje aan.
In Engeland betaal je snel 20€ of meer voor een kilo boilies. Dan koop je kwaliteit. Maar die bollen die ze hier voor weinig geld aan de man brengen zijn waardeloos. Vergeet niet dat er verschillende mensen aan moeten verdienen.

Ik heb vorige maand nog eens het bewijs gekregen dat het verschil heel groot kan zijn tussen zelf-made en kant en klaar.
Ik ben toen met een kennis 5 dagen gaan vissen. Hij met verschillende bekende ready-mades en dus niet de goedkoopsten, en ik met mijn bollen.
Het verschil was ENORM. Ik kreeg tot tien beten in een nacht en hij die maar 30 meter verder viste geen enkel. Op 5 dagen had hij maar een beet gekregen. Die man was wel goed uitgeslapen. Ik daarentegen was zo moe van het opstaan tijdens de nacht dat ik aan slaap toe was.

Dan zou je denken dat die man zijn lesje geleerd heeft. Maar dat is dus niet zo. Hij gaat gewoon door met zijn merkbollen. Sommigen leren het dus nooit.

Dus draai ze zelf. Ook als de berichten van verschillende bedrijven zo ongelooflijk zijn. Geloof ze niet. Ik ken verscheidene vissers die gesponserd worden door zulke firma's en die stiekem nog met hun eigen bollen aan de slag gaan. Ik mag natuurlijk geen namen noemen, maar dat is de realiteit.

Groetjes
Pascal
Plaats reactie