tijgernoten


Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

27-08-2004 10:04

Ken,


Graag GEEN commentaar van jou........! :roll:

Het liefste commentaar van de karpervissers die serieus met hun hobby bezig zijn, dus geen zeveraars(jouw tekst?)! :wink:

Heren,

Gaat uw gang! :D
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

27-08-2004 11:34

Koen,

Ik neem aan dat niet alles wat je leest je voor waarheid aanneemt, toch?
Anders heb ik een inschattingsfout gemaakt!

Net als op het Engelse forum worden er diverse theorien gedeeld en besproken, maar waarom verklaard het dan dat je op ......... (zal geen water bij naam noemen) de beste resultaten haalt bij het storten van 25 kilo tijgernoten op een paar m2?
De vis gaat er lekker op liggen en vreet zich helemaal scheel aan die noten!

Ik zou er niet vanuit gaan dat je hioermee minderkan voeren. Je kan natuurlijk wel minder tijgers voeren en een goedkopere partikel inzetten bij 10+ kilo voerstekken, aangezien het geheel een vrij prijzig voerplekje word!

Zelf voer ik altijd tijgers i.c.m. mais en pinda's, dat scheelt weer een deel aan extra kosten...

Maar goed, ook op grote voorplekken met louter alleen tijgers zijn de resultaten erg goed!
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

27-08-2004 12:05

Ok Marijn, bedankt voor je reactie.... :wink:


Ik stond er ook al van te kijken wat er werdt verteld op t Engelse forum....
Veel tijgernoten voeren kan geen kwaad lijkt mij omdat ik altijd goed heb gevangen op deze zoete nootjes, en dat in allerlei soorten voerplekken(veel voer,weinig voer)!
In Engeland is het wat dat betreft heel anders karpervissen dan hier in Nederland dus de theorieën en ervaringen zullen daar ook anders in elkaar zitten neem ik aan.....Waarschijnlijk bedoelen ze dat je op bepaalde wateren in Engeland beter vangt met het schaars voeren van tijgernoten dan het grotere dumpwerk wat ik op sommige stekken inzet! :wink:
Een kanaal en put verschilt ook enorm vandaar....... 8)
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Tim Sanders 3
Berichten: 116
Lid geworden op: 29-01-2003 01:00
Locatie: Didam

27-08-2004 14:01

Wat is link naar engels forum dan ??
bartje koper
Berichten: 16
Lid geworden op: 20-08-2004 11:35
Locatie: hoofddorp
Contacteer:

29-08-2004 11:47

48 uur weken met halve kilo zuiker

dan aan de kook brengen tijdens koken halve kilo suiker erbij en dan laten spermafaliteren :evil:
bartje koper
Berichten: 16
Lid geworden op: 20-08-2004 11:35
Locatie: hoofddorp
Contacteer:

29-08-2004 11:48

[quote="bartje koper"]48 uur weken met halve kilo zuiker

dan aan de kook brengen tijdens koken halve kilo suiker erbij 20 minaten a half uure laten koken en dan laten spermafaliteren :evil:[/quote]
Marco Zegers
Berichten: 102
Lid geworden op: 28-02-2004 00:14

29-08-2004 12:18

nou ik begrijp die engelse wel... Die zijn altijd wat verder als wij en gebruiken tijgernoten denk ik ook al langer als wij...(weet ik niet zeker)
Maar in ieder geval kan er op een gegeven moment sprake zijn van particeldressuur....
De karper vertrouwt een plaat met veel partikels niet meer... Een bedje partikels geeft hem slechte herinneringen en bij een kleine hoeveelheid heeft ie dat niet....
Gebruikersavatar
W.M. de Graaff
Berichten: 69
Lid geworden op: 30-08-2004 15:42
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

06-09-2004 22:24

Mmm.. :roll: Ik ga ook maar eens een keertje met tijgernoten proberen denk ilk, want op het water waar ik vis met boilies vang ik zeer weinig, en op andere wateren juist weer goed.

Maar ok, dan heb ik ook nog een paar vraagjes di jullie misschien willen beantwoorden.

Met wat voor soort tijgernoten visen jullie? Kun je die ook gewoon bij de supermarkt kopen(aangezien ik niet meteen 10kg wil) en want zijn dan goede verhoudingen m.b.t. het toevoegen van suiker

Of stel ik nu hele domme vragen :-?

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen/willen beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Wilbert de Graaff
PR. 34 pond!

Big, Fat & Fast
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

07-09-2004 11:17

Koen,

Ik kan het wel een beetje begrijpen. Op veel wateren daar zijn tijgernoten ook al in grotere hoeveelheden ingezet. Misschien dat een paar nootjes dan wel degelijk voor verandering kan zorgen.

Zelf heb ik meestal vrij weinig gevoerd. 20 tot 30 nootjes waren meestal voldoende om vrij vlot succes te hebben. Niet dat ik nooit succes heb gehad op een grote voerplek (7 runs waarvan de kleinste 8 pond was en de grootste 15 pond in een uur tijd nadat je een pond op de stek gedumpt had), maar meestal merk ik niet zoveel verschil. En waarom zoveel geld uitgeven als het goedkoper kan?
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen