Goed leren vissen


Plaats reactie
joeri ver
Berichten: 86
Lid geworden op: 16-07-2003 02:00

28-06-2004 17:53

Hey allemaal
ik vis op een stilstaande vijver met de vaste stek. Maar nu heb ik een paar probleemkjes:
ik vang bijna niks meer omdat ik slecht voer heb. wie kan mij helpen?
Voor brasem en karper moet je dan op de grond liggen en hoever?
Zijn er nog andere dingen waarop je moet letten?
Wat is goed aas?

Dit heb ik nu hier voor grondvoer te maken:
Hondenbrokken
babycorn
polenta
carpix
koekjesmeel
koekjesmeel vet
Havermout
aardappelvlokken
BRasem speciaal zakje van de winkel
Brasem speciaal zakje van de winkel
Bruine suiker
Vanillesuiker
Brasemvoer bifa
x21

Vroeger viste ik altijd met gemalen hondenbrokken maar dat is nu verleden tijd op die vijver
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

28-06-2004 22:42

Hoi Joeri,

Wat bedoel je nu precies......

- Vaste stek: vaste stok of gewoon een vaste stek....?
- Op de grond liggen: volgens mij gaat staand voeren beter.... of bedoel je op de bodem....?

- probeer gewoon eens koekjesmeel, carpix en vanillesuiker in een 40-40-20 verhouding te mengen en dan ben je al een heel eind opweg.....

Mvg, Niels
ed berendse
Berichten: 68
Lid geworden op: 18-04-2004 18:34

28-06-2004 22:53

Dag Joeri,

Maak het jezelf niet al te moeilijk met de samenstelling die je geeft. Ga gewoon eens met mais uit blik vissen, handje mais erij gooien hoppaaatee....

Er zijn zoveel mogelijkheden om mee te vissen, denk eens aan trouvit, lunchworst, kaas, aardappel etc..etc...

Bij het vissen is het zaak dat je inderdaad op de bodem vist, maar als ik zo eens jou bericht lees, dan zou ik het eerder proberen met wat mais uit blik en kijk ook eens bij de topics over penvissen, mischien dat je daar ook iets van opsteekt.

Probeer een stekkie te pakken bij lelievelden, rietkragen, waar er maar wat begroeing zit. Je hoeft niet perse ver uit de kant te gaan vissen, je kunt ook vlak onder de kant zitten.

Suc6 en kijk nog eens goed rond in de diverse forums, heel veel info.

Gr Ed
Hold the line......
joeri ver
Berichten: 86
Lid geworden op: 16-07-2003 02:00

29-06-2004 10:55

[quote="ed berendse"]Dag Joeri,

Maak het jezelf niet al te moeilijk met de samenstelling die je geeft. Ga gewoon eens met mais uit blik vissen, handje mais erij gooien hoppaaatee....

Er zijn zoveel mogelijkheden om mee te vissen, denk eens aan trouvit, lunchworst, kaas, aardappel etc..etc...

Bij het vissen is het zaak dat je inderdaad op de bodem vist, maar als ik zo eens jou bericht lees, dan zou ik het eerder proberen met wat mais uit blik en kijk ook eens bij de topics over penvissen, mischien dat je daar ook iets van opsteekt.

Probeer een stekkie te pakken bij lelievelden, rietkragen, waar er maar wat begroeing zit. Je hoeft niet perse ver uit de kant te gaan vissen, je kunt ook vlak onder de kant zitten.

Suc6 en kijk nog eens goed rond in de diverse forums, heel veel info.

Gr Ed[/quote]

Alleen een pot mais? Dat zal niet gaan dat is een heel moeilijke vijver voor te vissen. Je moet echt met goed grondvoer, mais, maden, wormen, ... enzo vissen. Maar vooral dat goed grondvoer is belangrijk. Kent iemand soms de borg? in Maaseik.
joeri ver
Berichten: 86
Lid geworden op: 16-07-2003 02:00

29-06-2004 10:59

[quote="Niels Hofman"]Hoi Joeri,

Wat bedoel je nu precies......

- Vaste stek: vaste stok of gewoon een vaste stek....?
- Op de grond liggen: volgens mij gaat staand voeren beter.... of bedoel je op de bodem....?

- probeer gewoon eens koekjesmeel, carpix en vanillesuiker in een 40-40-20 verhouding te mengen en dan ben je al een heel eind opweg.....

Mvg, Niels[/quote]

Ik bedoel met de vast hengel. OP de bodem vissen.
Ralph Bosch
Berichten: 64
Lid geworden op: 21-06-2004 11:13
Locatie: Den Helder

29-06-2004 11:01

Joeri

Ik zie in je vorige posting
maden staan, super aas op dergelijke vijvers.
Ik heb het ook een tijdje op dit soort watertjes gebruikt en ving de pannen van het dak met alleen................maden

Moet ik er wel ff bij zeggen ed maden gebruikte ik wel per liter!!!!!!!!
sleutelwoord is dus veeeeeeeel

Je moet ook niet bang zijn om dan iets anders dan karper te vangen maar er zullen zeker een aantal mooie karpers tussen gaan zitten.

gr. Ralph
Plaats reactie