Frank Warwick fluoro pop-ups


Plaats reactie
Jordi Schoffelen
Berichten: 294
Lid geworden op: 27-06-2004 17:00
Locatie: Hulsberg

28-06-2004 17:16

Weet iemand misschien een adresje in (Zuid) Limburg waar de Frank Warwick fluoro pop-ups te verkrijgen zijn in een 16mm maat???

Ik heb adsoluut goeie ervaringen met deze pop-ups, alleen is in mijn hengelsportzaak alleen de 14mm en de 20mm te verkrijgen.. De 20 mm vind ik te groot voor mijn visserij, maar de 14mm valt te zeer in de smaak bij de brasems en aangezien dit aasje niet bepaald goedkoop is wil ik toch selectief op karper vissen..

alvast bedankt

Jordi
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

28-06-2004 19:06

Ik denk alleen dat die 2 mm echt niet uit zullen maken! En over die prijs; die popups kun je gewoon na een brasem nog een keer gebruiken hoor! :wink:
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Stef Van Huffel
Berichten: 64
Lid geworden op: 31-01-2002 01:00
Locatie: België

28-06-2004 19:10

[quote="Bas Hofkens"]Ik denk alleen dat die 2 mm echt niet uit zullen maken! En over die prijs; die popups kun je gewoon na een brasem nog een keer gebruiken hoor! :wink:[/quote]

idd, zijn precies knikkers. Pas mijn bollieboor nog mee gebroken. :o


Greetz Stef. :wink:
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

28-06-2004 19:36

Ja, dat heb ik al vaker gehoord, maar dan hebben die mensen toch wel allemaal oude joekels gekocht hoor, want ik heb daar nog nooit problemen mee gehad. Ik doe ze er zelfs aan met de splicing needle van Fox. Dan weet je genoeg, denk ik.

En daar doelde ik dus niet op, gewoon dat die dingen nog genoeg aantrekkingskracht bezitten en [u]taai[/u] genoeg zijn om nog een keer te gebruiken.
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
pieter sikkema
Berichten: 147
Lid geworden op: 20-06-2004 15:06
Locatie: amsterdam en heerenveen

28-06-2004 23:56

ik weet dat die dingen keihard zijn, maar kun je die 20mm niet gewoon een beetje bijwerken mer een schaar ofzo?
maak je er een mooi kunstwerk van :lol:
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

29-06-2004 09:09

Pieter,

Uiteraard kan je de 20 mm met een schaar bewerken, grote voordeel is dat de geur die in de boilie zit er nog meer uitkomt.

Zelf gebruik ik altijd de 14 mm versie, vaak in combinatie met een zinkende boilie, da gebruik ik de snowman-montage, hierdoor komt er nooit een brasem op de kant...
basie lengemann
Berichten: 44
Lid geworden op: 25-01-2004 18:50
Locatie: Geljxd
Contacteer:

29-06-2004 13:03

-
Laatst gewijzigd door basie lengemann op 01-06-2011 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
I'm on my way!!! it was just a speed bump not a stop sign!
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

30-06-2004 23:04

Hebben jullie allemaal zo'n goede ervaring met die pop's, ik vin ze persoonlijk echt niks, kreeg er met moeite maar een vis op gevangen. Vissen jullie ze ook wel gewoon single?? Of ook in combinatie met bijv. pellets of particles??

Groet Mike.
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

01-07-2004 09:15

Mike,

Ik vis vrij regelmatig met deze wonderballen, ik vis ze op een bed van hennep, of helemaal single.
De meeste aanbeten komen toch zodra ik de popup helemaal single gebruik, zonder iets bij te voeren.
Vaak gebruik ik hem ook in combinatie met een zinkende boilie, oftewel een snowman.
'
Op beide manieren zeer goede resultaten behaald, maar... wel waterafhankelijk!
Op het kanaal heb ik er geen vis op weten te vangen, en dat terwijl een standaard vismeelboilie de een na de andere aanbeet veroorzaakt.

Op afgesloten wateren zoals putjes, poeltjes en grote plassen heb ik juist heel veel gevangen met deze pop-up.
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

01-07-2004 11:09

Met welke smaak als ik vragen mag, ik gebruikte zelf de Milky die hele witte. Volgens mij gaat er ook niet echt een attractief iets vanuit. Maar is het puur visueel als je het mij vraagt. Zoiets kan nooit lang duren op een water, je krijgt geheid te maken met negatieve beinvloeding.
Zal het aankomende winter weer eens gaan proberen, maar zal ook zelf de pop's gaan draaien en deze veel zachter en attractiever proberen te maken. Ik denk zeker dat het idee single wel werkt, maar Frank's zien er zo onaantrekkelijk uit voor een karper lijkt mij.


Groet Mike.
Jordi Schoffelen
Berichten: 294
Lid geworden op: 27-06-2004 17:00
Locatie: Hulsberg

01-07-2004 23:21

Nou ik heb er toch wel goede ervaringen mee. Maar inderdaad vooral op afgesloten wateren met een vrij goede populatie die wel al het een en ander heeft gezien. Zelf vis ik m altijd op een bedje van pellets, (mini)particels, en/of gebroken boilies. Op sommige wateren een perfecte methode, maar op anderen niet.

Echter zeker het proberen waard!!! :D
alexander nefs

03-07-2004 10:56

Jordi,

Over je frank warwick pop ups.
Ik heb hier net zoals jou goede resultaten mee geboekt.
Ik heb dan ook zoveel mogelijk de manier van Frank toegepast.
De beste was voor mij de roze.
sqaud en octopus.
De eerste keer dat ik de boilie uit ging proberen.
Was op een druk betaalwater.
Daar wist ik dankzij deze boilie een 23 ponder te vangen.
Daarna heb ik er nog een aantal mooie karpers op gevangen.:D
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

03-07-2004 12:00

Ik heb betere ervaringen met de nash fluor popups, vooral de B2. Deze popups zijn stukken zachter dan die keiharde dingen van Warwick en ik heb er meer vertrouwen in.

De eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik al meerdere karpers gevangen heb door een milk en toffee popup van warwick bij te snijden en aan de oppervlakte te vissen op een water waar de vissen/eenden veel gevoerd worden met brood.

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

03-07-2004 18:56

hee lui,

Ik heb ook hele goede ervaringen met de flouro's, en dan met name de squid en octopus. als je de booster er in laat trekken worden ze overigens volgens mij wel een klein beetje zachter.

Ik denk dat deze boilie zo goed is door de felle kleur en sterke geur (ok logisch), wat natuurlijk vriend karper nieuwsgierig maakt. Daarom vis ik em ook altijd met een triggerrig of iets dergelijks zodat de karper zich al haakt zodra hij even proeft. daarom maakt het volgens mij ook niet zoveel uit voor de karper dat hij zo hard is. (dat je boilieboor er door breekt is natuurlijk ander verhaal :P)

ik vis em overigens altijd single hookbait maar wel met een pva netje met pellets. Ligt er ook aan waar ik vis (vaak op makkelijke wateren waar veel voeren weinig zin heeft). ik vis zo goed als altijd met 2 verschillende soorten aas, maar vang negen van de tien keer op de fluoro. ik vis niet meer zonder
Gebruikersavatar
Tom Hodinius
Berichten: 488
Lid geworden op: 06-11-2003 01:00
Locatie: Simpelveld (LIMBURG)

03-07-2004 21:06

splash in heerlen

daar heb ik geloof ik de 16 mm gezien

MVG tom
knollenvanger 1ste klas
Plaats reactie