voeren (alweer:P)


Plaats reactie
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

07-06-2004 17:34

hallo,
ik ben begonnen met een voer-sessie van een week en nou gooi ik elke dag +/- 50 boilies in het water, een halfe kilo particles(soms iets meer) en dan nog een paar handen lokvoer en ik ben vanplan om met boilies te gaan vissen maar nou vroeg ik me af of de karper de boilie links laat liggen en voor de particles te gaan wat denken jullie?
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
Gee Man
Berichten: 4
Lid geworden op: 06-06-2004 15:48

07-06-2004 17:36

Ik denk helemaal nix :roll: :lol: 8) 8) 8)
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

07-06-2004 17:42

Nou daar heb je wat aan!!!!! :o

Je zou het bijvoorbeeld zo kunnen doen, dat je de laatste dagen voordat je wilt gaan vissen de particles een stuk terug schoeft kwa voeren, of je laat ze gewoon weg en voer je verder alleen met boilies.

Groet Mike.
Hugo Bovenmars

07-06-2004 17:54

Raimond,

Waar komt dat vermoeden vandaan?
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

07-06-2004 18:12

nou ik heb wel eens gelezen dat als je met veel klien voer voert dat de karper het groote niet gaat eten (volgens mij staat het hier enrgens op de site maar aangezien ik ook niet het geld heb om per dag 2kilo boilies het water in te knikkeren moet ik toch wat ander hebbe om de karper aan te trekken dus probeer ik het zo en heeft iemand wel eens gehoord dat je wat melk door je voer heen kan gooien?
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
Gebruikersavatar
Simon van Vegchel
Berichten: 427
Lid geworden op: 10-03-2004 14:43
Locatie: Eindhoven

07-06-2004 18:30

Raymond, ik heb zelf het idee dat het voeren met particels de boilievangsten zou uitsluiten bullshit is. Het water waar ik regelmatig vis wordt door velen bevist met een bootje, die varen uit met duivenvoer en boiliecrum en leggen er een boilie bovenop, dit is DE techniek daar, ik heb nou niet echt het idee dat ze alleen het duivenvoer eten als er mensen zijn die na 1x roeien een kwartier later alweer terug roeien :wink:

Blijf het gewoon proberen en kijk zelf hoe het gaat, als de boilies te duur zijn en ze azen wel selectief op de kleintjes, pak een keer tijgernootjes of pellets, die kunnen goedkoper zijn :wink: :P
Gebruikersavatar
pieter buist
Berichten: 101
Lid geworden op: 04-05-2004 12:29
Locatie: zoetermeer
Contacteer:

07-06-2004 18:38

ik vis altijd met 1 haakboilie op een bedje van duivenvoer en ik vang meestal net iets meer dan de andere vissers op het zelfde water dus mijn mening is dat ze die boilies zeker niet links laten liggen.

mvg,pieter
Hugo Bovenmars

07-06-2004 18:40

IDD, vaak wordt gesproken over preoccupatie. Ik denk zelf dat dat het in de praktijk vaak wel meevalt. Op een zandput waar ik zo af en toe vis, ving ik in het verleden (particles laat ik tegenwoordig achterwege) mn karper (en brasem!) vaak op grote voerplekken mais, aangevuld met een aantal grote boilies. Bij het opnieuw uitvaren van de rigs bleek de vloerplek vaak nog grotendeels intact! In veel gevallen leek het zelfs alsof de karper gericht op de boilies aasde. Het gaat hier om een zandput die nauwelijks bevist werd, invloeden van dressuur waren dus uitgesloten.

Natuurlijk is elke situatie anders. Ik kan me voorstellen dat dit verhaal niet opgaat wanneer we praten over grote, voedselrijke wateren met een dunne bezetting. Helaas is het vaak niet mogelijk de voerplek te inspecteren (helderheid, diepte e.d.).

In jouw geval (kleine hoeveelheden voer) zou ik me er iig niet druk o maken.

Suc6!
Hugo
jesper van rosmalen
Berichten: 29
Lid geworden op: 31-05-2004 11:11
Locatie: Tilburg
Contacteer:

07-06-2004 21:05

Ik denk dat het wel mee zal vallen...ik denk als de karper eenmaal op de voerstek is hij alles opeet wat er te vinden valt....en dat van die melk door je voer is omdat ....melk in het water wolkt en dat trekt de vis aan....
...groeten jesper...
Gebruikersavatar
Noud Franssen123
Berichten: 148
Lid geworden op: 07-03-2004 19:57
Locatie: Venlo
Contacteer:

08-06-2004 08:44

Misschien een tip:

Ga met mais voeren en dan met mais boillies vissen.

Doe ik ook, werkt perfect en ik heb heb zelden of nooit last van brasem op m`n plek. En als ze er zitten wat maakt het ook uit als je een keer een brasem vangt. Als die er zitten zit er ook gegarandeert karper :D

Veel suc6 dr mee,

Noud
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

08-06-2004 08:50

Als ik niet af en toe een brasem zou haken (1 of 2 piepen) zou ik me toch een beetje zorgen gaan maken over de werking van m'n voerplek.
Na enkele uren geen teken van vis te hebben gezien en dan een brasem vangen geeft mij toch altijd net even het vertrouwen dat m'n voerplek z'n werk nog steeds doet.

MC
Gebruikersavatar
Noud Franssen123
Berichten: 148
Lid geworden op: 07-03-2004 19:57
Locatie: Venlo
Contacteer:

08-06-2004 10:08

Daarom is het ook wel leuk om een keer een brasem te vangen
Gebruikersavatar
dion van dongen
Berichten: 310
Lid geworden op: 02-06-2004 20:00
Contacteer:

08-06-2004 18:01

het kan zijn dat je niks vangt omdat de karper meer gericht is op de particles en als je na een paar sessies niets hebt gevangen op de boilie dan moet je toch iets anders vinden zoals een goedkoper aas en daarmee voeren en geen particles.

of met particles vissen en net het geluk hebben dat de karper eerder is. :wink:

dvd
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

08-06-2004 19:21

Particles zijn even attractief voor karper als boilies. Wel even afgezien van dressuursituaties. Hier reageert een karper niet meer zoals hij dat vanuit zijn natuurlijk instinct zou doen.

Er bestaat alleen de kans dat je moeilijkheden krijgt met selectie en teveel bijvangsten krijgt.

Maar, uit eigen ervaring, weinig activiteit van witvis, weinig activiteit van karper.

Gr.,
Raym 8) nd
Gebruikersavatar
Simon van Vegchel
Berichten: 427
Lid geworden op: 10-03-2004 14:43
Locatie: Eindhoven

08-06-2004 20:58

[quote="dion van dongen"]het kan zijn dat je niks vangt omdat de karper meer gericht is op de particles en als je na een paar sessies niets hebt gevangen op de boilie dan moet je toch iets anders vinden zoals een goedkoper aas en daarmee voeren en geen particles.

of met particles vissen en net het geluk hebben dat de karper eerder is. :wink:

dvd[/quote]


Dit is volgens mij alleen zo als je eerst alleen met particels voert en vervolgens weer voert met alleen particels en er dan 1 boilie oplegt...

Als je met boilies en particels gemengd voert heb je hier naar mijn idee veel minder last van hoor...

Simon
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

09-06-2004 23:05

de particle's zijn er alleen ook maar omdat 1kilo boilies per dag te duur word dus het is als aanvuller om genoeg voer op een stek te krijgen.

maare ik ging vanmiddag me voerplek weer ff bijvullen en wat denk je,...jah huwr komt er iemand aan om te vissen en gooid zijn hengeltjes boven op mijn stek :evil: daar kan ik echt kwaat om worden.Ik kan geen eens een beetje stek aan leggen voordat er mensen op gaan vissen dan moet ik echt hele maal een afgelege stek zoeke waar nooit iemand komt maarja het lijkt wel of ik ze aantrek, ik heb in 2 jaar nog niet op een stek kunnen voeren langer dan 2 dagen en daarna zat er al weer iemand boven op :evil: :evil: :evil:
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
Gebruikersavatar
Noud Franssen123
Berichten: 148
Lid geworden op: 07-03-2004 19:57
Locatie: Venlo
Contacteer:

10-06-2004 09:01

dat is echt dikke shit jong. als je daar een tijd zit te voeren en dan wil je een sessie gaan maken en dan hoppa, zit d`r een andre op je plek.

Ik heb nu geluk, ik ben bij een nieuwe vijver gaan vissen(noujah nieuw, voor mij nieuw) en daar zitten dr ook een paar op de karper en daar is het zo van dat daar is mijn plek en die daar is van hem. dus daar in iedergeval niet vissen. heb je een voerplek dan moet je het ff zegguh en dan houden we er rekening mee dat we daar niet gaan vissen.

Eerst d8 ik van noujah ze zulen er toch wel gaan vissuh, maar neej hoor, iedre dag als ik er kom voeren zit een van die twee mannen daar op hun eigen stek. eindelijk eens een vijver waar je geen last hebt van stekenpezers.

Noud
patrick de GRoot
Berichten: 352
Lid geworden op: 31-10-2002 01:00
Locatie: leidschendam

10-06-2004 12:29

raymond misschien ligt het aan de manier van voeren of de stekken die jij kiest dat er iemand zit te vissen. Ik bedoel als jij midden op de dag lekker in gezichtsveld van iedereen gaat staan te kieperen dan heb je idd kans dat er iemand gaat zitten.
Of als je in het favoriete hoekje van de plas een voerstek begint, kan je er donder opzeggen dat er iemand gaat vissen ja

maar aan het eind blijft het toch altijd lullig als mensen WETEN dat je voert en dan TOCH gaan vissen. Als mensen het niet weten kan je ze het ook niet kwalijk nemen
mvg patje
Ron Som
Berichten: 328
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Berkel
Contacteer:

22-06-2004 20:51

Als je twee voerplekken maakt met beide alleen particle's.
De een bevis je met je boilies, de ander met alleen particle's.
Is i.e.g. wel mijn manier en zeer succesvol.
Mijn idee is dat het beide goed gaat, hoewel de particle's iets meer karper geven.
Het zal op elk water wel anders zijn, maar gewoon proberen anders weet je nog niets.

Ron
Plaats reactie