Info over duivenvoer


Gebruikersavatar
Simon van Vegchel
Berichten: 427
Lid geworden op: 10-03-2004 14:43
Locatie: Eindhoven

31-03-2004 17:09

Raymond, als je je voer echt lang wilt bewaren en je bent in het bezit van een redelijke vriezer, dan kun je het water afgieten en de duivenvoer in een plastic zak invriezen, zo is het ongeveer 2 weken te bewaren, daarna ruikt het niet goed meer na ontdooing. Als je het gewoon in de emmer onder water laat staan gaat het meestal niet splijten, verder uitzetten kan natuurlijk altijd. Op deze manier is het hooguit een week houdbaar, in de zomer is 4 dagen al lang! :wink:
Frank van Hoorn
Berichten: 16
Lid geworden op: 20-10-2009 00:01
Locatie: den bosch

25-09-2010 13:19

misschien een handig idee voor andere instantvissers hier
ik weck mn particles altijd in
aangezien k een appelmoesverslaafde vriendin heb, zijn grote appelmoespotten altijd bij ons in huis te vinden.
ik kook mn particles en gooi ze kokend in een (vaatwasser)schone pot. deksel erop, en als ze afkoelen klikt het dekseltje naar binnen (moet je wel een beetje lucht overlaten, dus niet de pot tot de nok vol)
tijgernoten werkt t erg goed bij (3-4 weken goed), duivenvoer is bij mij meestal met 2-3 weken op

succes
Gebruikersavatar
jelmer de winter
Berichten: 527
Lid geworden op: 24-01-2010 12:45
Locatie: groningen

26-09-2010 15:04

slim idee ga ik ook proberen
everyone go fishing


ik maak vaak typfouten
Mark van Rhee
Berichten: 46
Lid geworden op: 12-03-2008 14:08
Locatie: Maashees

27-09-2010 11:30

Ik gebruik duivenvoer ook altijd op de rivier om vis op de stek te krijgen. Ik week het ongeveer een week (soms nog langer) zodat de mais die erin zit zeker zacht is geworden. Ik vind hem na 48 uur toch nog vrij hard. Bij ons in de buurt heb je al 25 kg voor 9 euro. Ik laat nu vaker mais, erwten, maple peas samen mixen. Ik merk wel dat er dan minder witvis op de voerstek zit dan wanneer ik met duivenvoer met al die kleinere zaden voer. Dit werkt in ieder geval goed op de rivier, met andere wateren heb ik daar geen ervaring mee. Mijn ervaringen met toevoegingen op de rivier hebben geen extra vissen opgeleverd. (oa bruine suiker, flavours).
Samen is niet alleen...
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

27-09-2010 16:00

Ik haal bij de boerenbond 4 seizoenen duivenvoer en sierduivenvoer, (minder mais en meer granen) mix ze 1 op 1.
Dan neem ik de hoeveelheid water die iik nodig heb en 'flavour' die eerst, ik persoonlijk heb meer goede ervaringen met zout ipv zoet, dus water aan de kook, visbouillonblokjes, zout en toch een beetje suiker, en maggi.
Als dit klaar is gooi ik pas de mix erin, het zwelt nu op met de 'geflavourde' smaak, vers gekiemde hennep en wat gebroken boillies en pellets erbij en je kunt er perfect mee spodden, is niet witvisbestand maar al die drukte rond je voerplek trekt ook karper aan, en het is relatief goedkoop.

Groeten Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Richard Steenhagen
Berichten: 7
Lid geworden op: 17-05-2012 21:45

24-05-2012 16:27

Moet t weken (dus voor t koken) met deksel of zonder?? T zal misschien wel ergens staan maar dan heb ik eroverheen gelezen
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

26-05-2012 20:10

Duivenvoer is echt een topaas, ik hoor van veel mensen dat ze het gebruiken als lokvoer boven hun boilies heen. Ik zelf vis meestal met een cocktail van een kikkererwt en een maiskorrel en leg deze hengel voor de kant, levert vaak leuke vissen op.

Voeren jullie eigelijk voor met duivenvoer voor en zo ja hoeveel voeren jullie dan