Boillies conserveren en flavoren..


Plaats reactie
Mike van Antwerpen
Berichten: 88
Lid geworden op: 10-05-2003 02:00
Locatie: vught

11-03-2004 11:33

Beste mensen,

ik heb een vraagje :

Ik heb deze week 20 kilo boillies gedraaid en ik wil deze over 6 weken meenemen op vakantie.

Nu heb ik dit hele forum al doorzocht naar conserveren en drogen pekelen etc. maar ik hoor veel verschillende meeningen.

Ik wil mijn boillies ook naflavoren en vraag me af wanneer ik dat moet doen.

Het is de bedoeling dat ik ze nu eerst voor 5 weken invries moet ik ze naflavoren en daarna invriesen?

Ik weet dat ik ze na 5 weken in zout of suiker kan leggen zodat ze goed drogen ook wanneer het op vakantie regend en al maar wat is nu de beste keuze zout, suiker, rijst, vaccum???

help me aub even want heb een beetje tijdnood

met vr. gr. Mike
Met stijgende adrenaline in de aderen vechten ze hun eenzame strijd met één van onze sterkste zoetwatervissen....

De karpervisser
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

11-03-2004 11:54

goed laten drogen dan naflavouren en dan de vriezer in.
Nadat ze uit de vriezer zijnn laten ontdooien (halve dag) en dan in ememers met zout leggen.
Evt kan je het naflavouren ook doen op het moment dat je ze gaat gebruiken haal ze dan uit het zout evt snel afspoelen en dan 24 uur voor gebruik naflavouren.
Volgende keer kan je wat olie door je mix doen, dan worden je boilies wat minder hard!

mvg martijn
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

11-03-2004 14:10

Ik zou zelf de boulies even een paaruurtjes laten drogen en dan na flavouren, dan in de vriezer (niet te lang laten drogen maar zeker niet te kort anders is de binnenkant nog 'nat' en dan bevriest de binnenkant met kans op scheuren!)
mocht een goeie vacumeer machine tot je beschikking hebben zou ik de boulies vacumeren voor je op vakantie gaat
Plaats reactie