pinda's, hennep, en tijgernoten


Plaats reactie
Guido Paassen
Berichten: 91
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Reeuwijk

06-03-2004 13:47

Heren van het voorjaarsleven,

Ik gebruik deze drie soorten particels dit jaar voor het eerst. Geen ideen hoe ik die (nu nog keiharde) droge korrels eetbaar maak voor de karper.

-Moet ik die pinda's bijvoorbeeld koken of niet?
-En is hennep na een tweetal dagen weken klaar voor gebruik?
-Hoe krijg je droge keiharde tijgernoten zo zoet en krokant als de potten van 20 euro/1.5 kilo die je in de hengelsportzaak kan kopen?

wie heeft hier een snel antwoord op?

groetjes
guido van paassen
Gebruikersavatar
michel kemp
Berichten: 622
Lid geworden op: 27-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

06-03-2004 13:52

Guido'

Pinda's 24 uur weken en 25 minuten koken...... ( let op nooit rauwe particles gebruiken )

Tijgernoten 24 tot 36 uur laten weken en veertig minuten koken, voor het gewenste resultaat zo als die potten , een dag of drie laten staan in het kookvocht....... ( echt super :wink: )

Henep geen ervaring mee , maar er komen vast nog meer reacties...... :roll: :roll: (Wel eerst koken )

Mvg Michel
Tight Lines......
Canada where carping is catching!!!!!!!
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

06-03-2004 15:19

http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... ght=hennep

Zoekfunctie doet wonderen.....

mvg

Koen
Hoezeer ik ook mijn pen bemin, ik zie ´m nog altijd liever onder gaan, dan aan de oppervlakte staan.
henk gerressen

06-03-2004 16:17

hoi guido

als tijgernoten gaat gebruiken dan zou ik ze eerst schoonspoelen en dan 24/48 uur laten weken dan ff schoonwater en dan een uur laten koken dan de tijger noten 24/48 uur laten staan en dan veel vis plezier :P
Guido Paassen
Berichten: 91
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Reeuwijk

06-03-2004 17:09

ik weet genoeg! bedankt
pepijn swagemakers

21-04-2004 18:05

ff over de hennep: die kun je het beste iets meer dan 24 uur weken en als ze een beetje aan het kiemen zijn (als er dus een wit puntje uit komt :wink: ) moet je ze een kwartier tot 20 minuten koken, en voila...

bij gebruik van hennep geen te klein haakaas gebruiken, want de hennep trekt veel witvis aan en bij te klein haakaas vang je ons aller vriend brasem :wink: 8)
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

21-04-2004 18:11

Ik vroeg me af hoe lang je tijgernoten en/of mais kan laten staan na het koken......
Het wordt al maar smeriger, maar volgens mij ook alleen maar beter, ofniet>? Ik heb al verhalen gehoord van mais een maand laten staan ed., maar wat is jullie mening hierover?

Ik laat tijgers meestal een dag of 3 in het kookvocht staan, en dan gebruik ik ze....

Mvg. daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

21-04-2004 18:23

Ik heb laatst mijn mias eens 5 dagen laten weken, een half uur gekookt en nog 2 dagen laten staan. Rook lekker zuur en leek me in combinatie met heel wat (een halve kilo op een kilo mais) een goede combinatie. Probeer maar eens.

De tijgernoten kan je het beste gewoon koken en een paar dagen wegzetten. Als je ze dan in de kelder zet zal je zeker 1,5 week halen. Ook kan je ze in de koelkast of vriezer stoppen om de tijd nog meer te rekken.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

22-04-2004 08:39

Als je mais gaat koken voeg dan een half potje koffiezoetjes toe.
Kook dan rustig het water zoveel mogelijk weg.
Laat het dan staan zo wordt het een klevige brei en het blijft langer
goed. Het wordt enorm zoet wat een enorme aantrekkingskracht heeft
op de vis. Idemdito bij tijgernoten.

Bij hennep laat ze in een vochtige doek een paar dagen liggen zorg dat de doek (handdoek) vochtig blijft. Zo gaan ze een beetje kiemen.
Dan afkoken, je behoud dan goed de stoffen die in de hennep zit.

Mvg
Alex Poot
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

26-04-2004 12:30

Met tijgernoten is het ook zo, hoe langer je ze kookt hoe zoeter ze van zich eigen worden.....

Bij mij geldt: 3 dagen weken, 1uur koken en 1,5 week in het kookvocht laten staan!! :P

Hoe zuurder hoe beter...Het slijm moet voelen als haargel,zo dik en kleverig...

Hennep kan je 1 dag laten weken in lauw/warm water en dan een kwartier laten koken...na het koken het water afspoelen en laten "schrikken" door er koud water over heen te gooien..zo kiemen ze perfect..in een kwartier staan alle zaadjes open! :D


Met pinda's heb ik geen ervaringen!
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

26-04-2004 12:35

michel kemp schreef:Guido'

Pinda's 24 uur weken en 25 minuten koken...... ( let op nooit rauwe particles gebruiken )

Tijgernoten 24 tot 36 uur laten weken en veertig minuten koken, voor het gewenste resultaat zo als die potten , een dag of drie laten staan in het kookvocht....... ( echt super :wink: )

Henep geen ervaring mee , maar er komen vast nog meer reacties...... :roll: :roll: (Wel eerst koken )

Mvg Michel


Hoi, wat versta je onder rauwe pinda's?

groetjes Kevin
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

26-04-2004 16:00

Koen, relaxd!
Hoef ik voortaan als ik vakantie ben niet meer door de supermarkt te rennen op zoek naar haargel, gewoon hand door de tijgernoten halen, in 't haar smeren en op de foto maar! :lol:
:wink: daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

26-04-2004 16:05

Toevallig!

Ik was gister boilies aan het rollen. En had nog tijgers "in het slijm" staan.
En het was nog vroeg, had niks aan mn haar gedaan.
Ik dacht: laat ik het eens proberen.
En ja hoor, zo stijf als wat :-) Kreeg het met Shampoo er pas uit.
Dus tijdens het vissen hoeven we ook geen gel mee te nemen. Bespaard weer sleepwerk ... dat kleine potje :D


Over die mais.
Vorig jaar duivenvoer een maand buiten in de kokende zon laten staan. Resultaat: veel strontvliegen en een dikke schimmeldrap.

Toch nog meegevangen.
Weet alleen niet, of t schadelijk is voor het water/planten en natuurlijk de vissen.

Misschien iemand anders?

Groeten,
Frank
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

26-04-2004 18:20

Frank,

Als je je particles hebt gekookt en je laat ze zolang staan zodat er schimmel op t water komt kan het geen kwaad voor de vis en milieu....

Tijgernoten zijn helemaal goed bestand tegen rotten, ik laat ze naar het koken het liefste 1 week staan zodat het kookvocht echt plakkerig is en zuur ruikt maar het nootje is nog perfect zoet! :wink:

Duivenvoer ed dergelijke is veel gevoeliger voor rotten maar als er schimmel op de particls zelf staan dan is het beste om ze niet te gebruiken....
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Plaats reactie