Ei- albumine


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vincent Kruft
Berichten: 66
Lid geworden op: 19-06-2003 02:00
Locatie: Vleuten

29-02-2004 16:40

hoeveel ei- albumine moet je op een mix toevoegen( een mix van 1 kg)

bijvoorbeeld:

300gram griesmeel
200gram tarwemeel is tarwemeel hetzelfde als tarwebloem?
80gram maismeel
80gram sojabloem

En wat is de prijs van ei- albumine?

groetjes vincent :lol:
Karpervissen is geen hobby.........maar een passie
Humphrey Paap
Berichten: 198
Lid geworden op: 03-07-2002 02:00

29-02-2004 17:52

Dat hangt mede af van de de ingredienten van je huidige mix, kooktijd, de gewenste hardheid en hoe lang je de boilies laat drogen. Kortom: vooraf valt moeilijk te zeggen hoeveel je precies nodig hebt. Ik weet wel dat een percentage van 5 % voor mij vaak al de gewenste extra hardheid opleverde. Trouwens maar goed ook, want duurdere ingredienten dan ei-albumine zal je niet snel tegenkomen. Reken afhankelijk van de leverancier maar op zo'n 20 Euro per kilo :(

Succes,

Humphrey
Koen Vanneste
Berichten: 10
Lid geworden op: 21-01-2004 21:14
Locatie: Brugge/Belgie

29-02-2004 19:35

Vincent,

tarwemeel verkrijgd men door de volledige tarwekorrel te vermalen.
(zeef de zemelen eruit en je verkrijgd dan de "witte" tarwebloem)

ivm je opgegeven recept:
-de eialbumine zou ik uit prijsaspect gezien, niet gebruiken!
-Ik zou de hoeveelheid maismeel optrekken want die zorgt in combinatie met je griesmeel voor een goede uitharding.
-ook zou je kunnen het tarwemeel vervangen door vette soyabloem,zo heb je naast een goede binding van je "basismix" ook een vervanger met meer voedingswaarde.

mijn suggestie: -300gr griesmeel
-200gr maismeel (geen maisbloem qua uitharding dan)
-200gr volvette soyabloem
(een 7-tal eitjes)

Een perfecte basismix die goed rolt en uithard als je het mij vraagt.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

29-02-2004 21:48

Tarwemeel is anders dan Tarwebloem!..

Broodje?? :o
Voor veel recepten wordt gebruik gemaakt van bloem met een hoog eiwitgehalte. Dit maakt het deeg elastisch en zorgt dat het veel lucht kan opnemen. U kunt deze bloem kopen bij de warme bakker en in natuurvoedingswinkels. Eventueel kunt u het vervangen door tarwebloem of patentbloem; het rersultaat zal echter niet geheel gelijk zijn.

Tarwebloem en patentbloem
Zijn benamingen voor mengsels van harde (eiwitrijke) en zachte (minder eiwitrijke) gemalen tarwe. Soms worden andere graansoorten toegevoegd. Ze geven brood een specifieke smaak en structuur. Patentbloem bevat meer harde gluten en is zeer geschikt om brood mee te bakken.

Volkorenmeel
Is gemalen van de hele tarwekorrel en bevat vrijwel geen toegevoegde stoffen. Alle vezels en de hele kiem zijn behouden; met dit meel krijgt uw brood een vochtige, stevige structuur. Koop een goede kwaliteit meel bij de warme bakker of in natuurvoedingswinkels.

Tarwemeel
Is fijner gemalen dan volkorenmeel, en vaak ook gezeefd. Hiermee krijgt u een lichter, bruin brood. Voor lichtbruin brood kunt u ook zelf een mengsel maken van 40% bloem en 60% (gezeefd) volkorenmeel.
Laatst gewijzigd door Henk ter Maat op 01-03-2004 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

01-03-2004 15:43

de ei-albumine die in de visserij word gebruikt is een ander produkt als die in de sport/voedingswereld.
Daar ook ligt het prijsverschil van de het produkt rond de 12,00 euro per kg in de visserij tot de 24,50 per 750 gr in de voedingswereld

Met dank aan Wil Jeurninck
Groet'n Henk..

still growing Old.
Plaats reactie