Zelfdraaien, readymades of allebei?


Plaats reactie

Wat voor boilies gebruiken jullie?

Altijd eigengedraaide boilies!
21
41%
Altijd readymades!
2
4%
Soms eigengedraaide, maar meestal readymades!
9
18%
Soms readymades, maar meestal eigengedraaide!
19
37%
 
Totaal aantal stemmen: 51
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

29-02-2004 16:38

Beste Mensen,

Wat ik me weleens afvraag is, hoeveel mensen nu daadwerkelijk zelf hun boilies draaien, hoeveel niet of juist beide?

Ik ben zelf voor de 4e optie gegaan, trouwens.

Ben benieuwd! :wink:
Laatst gewijzigd door Bas Hofkens op 29-02-2004 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

29-02-2004 17:06

Beste Bas, als ik een langdurig voer campenje opstart, draai ik ze liever zelf.
Ik ben er van overtuigd dat een boilie met hoogwaardige producten de vissen veel langer vast houd op de stek.

Wanneer ik instant vis of de "hit and run" methode toepas, gebruik ik altijd readymades.
Dit voor de instante werking van deze boilies.
Ook op de zogehete dresuurputten mag ik graag met de gauwe ouwe readymades vissen.
Scopex bijvoorbeeld, echt een klasieker die veel vissen al kennen als een lekker aasje.
Ik heb het vaker zien gebeuren dat ze helemaal wild worden van de gauwe ouwe.
Ik heb het idee dat ik hiermee een aardige voorsprong heb op andere vissers.

Geef ze wat ze willen en kennen! is mijn motto :wink:

VRG

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
henk gerressen

29-02-2004 17:15

doe het op de zelfde wijze als robert


ge groete henk
patrick v erven
Berichten: 2
Lid geworden op: 06-02-2004 17:11
Locatie: nijmegen

29-02-2004 17:49

Hallo toch nog een vraagje uit de keuze waar zijn de freezers.
Het is en blijft toch nog zo dat als je niet uitgaat van het koste plaatje maar van de kwaliteit dan gaan de freezers (somige altans) daar zeker
hoog in mee en bij de meeste onder ons zeker ver overheen.
Ik draai mijn balletjes voor 30% zelf dat zijn de instant sessies maar de andere 70% zijn zeker freezers vooral op langere frankrijk sessies.
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

29-02-2004 20:22

Ik heb gekozen voor optie 4....

Ja Bas zoals je weet ben ik ook begonnen met het zelf-fabriken van m'n eigen boillie's......

Dit jaar eens zelf gaan draaien voor het aanvoeren van m'n stek en instant en putjes toch meestal de ready-made.......

Vorig jaar goed gevangen op de readymade en hopelijk aankomend seizoen goed vangen met m'n zelf-fabrikaten....

MVG Koen
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

01-03-2004 02:05

Ik vis altijd met m'n zelfgedraaide boilies, in mijn ogen is een zelfgedraaide boilie altijd beter dan een readymade. Je krijgt ook een betere indruk van producten en toevoegingen en wat deze nou doen bij de karper, aasvoorkeur e.d. Kortom je leert veel meer bij en je gaat de vangsten nog meer waarderen. Tenminste, zo werkt het bij mij.
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

01-03-2004 07:59

Aangezien ik niet het hele jaar doorvis, ik geen gebruik maak van voercampagnes en ik niet zoveel tijd heb om te vissen (laat staan om aas te maken) maak ik doorgaans gebruik van readymades van nash en starbaits. Verder vis ik veel met particles.

Met mijn 2e vriezer en oude frituurpan erbij wil ik nu wel eens wat gaan klooien (kan ik fijn in de berging doen). Ik denk zelf aan een hele zoete grove mix met cakemeel, robin red, maismeel, cede en nog wat zaken.

In het verleden heb ik wel goede resultaten geboekt op zelfgedraaide bollen, maar die waren net zo duur als de readymades die ik nu gebruik! Daarbij moet ik wel zeggen dat ik bijna altijd instant vis (homemades schijnen vooral geschikt te zijn voor voercampagnes?).

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Gebruikersavatar
roos paul
Berichten: 382
Lid geworden op: 13-12-2003 01:00
Locatie: Brakel
Contacteer:

01-03-2004 13:04

100% homemades,voor voercampangne ideaal,nog nooit bollen uit zakskes aangeschaft 8)
hou het netjes aan de waterkant!!
Plaats reactie