Tijgernoten


Plaats reactie
jef vermeir
Berichten: 33
Lid geworden op: 28-01-2003 01:00
Locatie: belgie

18-02-2004 20:10

Ik ben van plan om op een kanaal te gaan vissen met tijgernoten, ook zal ik hier dan gaan voorvoeren met maïs en tijgernoten.
Nu is mijn vraag hoelang zouden jullie voorvoeren en in welke hoeveelheden?
Jens Konst
Berichten: 77
Lid geworden op: 03-02-2004 20:40
Locatie: Mijdrecht

18-02-2004 21:35

he jeff

Als je met tijgernoten en mais wilt vissen, wat ik niet aanraad want uit eigenervaring liever met bolies, moet je met hele grote hoeveelheden voeren. Dit omdat kanaal en rivier vissen trekkende vissen zijn en moeilijk op de stek te houden zijn. Afhankelijk van de watertemperatuur kan je beginnen in het voorjaar met 5 kilo per dag oplopend naar 10 kilo in de zomer. Je kan eigelijk niet gauw te veel voeren want de partikels zijn vrij gevoelig voor witvis.

groeten jens
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

19-02-2004 10:59

Nou nou jens,

Jij houdt wel van voeren! :-?
Jens, ook met particles bestaat de kans dat je te veel voert en particels zijn doorgaans verzadigender dan boilies, daarbij is het voor een karper gewoon niet goed als de vis in korte tijd veel noten/particles naar binnen werkt.

Jef, ik weet niet wat voor een kanaal jij wil gaan bevissen en of je er in het verleden al eens hebt gevist, maar ik zou zeker in het begin niet zo veel voeren. Bij kanaalvissen geniet de boilie mijn voorkeur, of is het een drukbevist kanaal?
En in het voorjaar is 5 kg per dag nog altijd te veel mijns inziens. 10 kilo per dag is al helemaal veel.

Ik zou zeggen je kan beter 100 gram te weinig voeren dan 4 kilo te veel hè.....
Ik zou sowieso niet veel voeren in het begin en naarmate je vis gaat vangen kun je altijd je voerhoeveelheid opschroeven, maar om nu gelijk vanaf het begin veel te voeren zou ik afraden.

Ik vis tijgernoten trouwens liever in combinatie met hennep dan met mais maar das mijn persoonlijke voorkeur.

Laat ff weten wat voor een type kanaal het is, drukte etc. dan kan er misschien wat gerichter op je vraag worden geantwoord.
Met vriendelijke groet,
Robert.
Gebruikersavatar
martijn dekker
Berichten: 383
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00
Locatie: Geldermalsen
Contacteer:

20-02-2004 11:49

Ik zou de mais achterwege laten en gewoon alleen met tijgernoten gaan voeren. Beginnen met 500 gr. per hengel en als de stek loopt dan mag er meer gevoerd worden (geen 5 kg JENS!). Kijk ook naar de bezetting van het aantal karpers en door hoeveel vissers er gevoerd/gevist wordt.

Teveel voeren verpest in ieder geval je voerstek!!!

Suc6
Plaats reactie