Wat heeft een boillie nu nodig???


Plaats reactie
Gebruikersavatar
nick rademakers
Berichten: 219
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: lommel

03-02-2004 14:51

Heyzz iedereen,
ik ben eens benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik heb het nu over een boillie voor in de zomer wat vinden jullie dat een goede boillie nu ongeveer nodig heeft van samenstelling om effectief te vangen en resultaat te leveren. Ik denk dat een boillie voor in de zomer genoeg koolhydraten moet bevatten zodat de iets grotere exemplaren erop af komen, maar er moeten ook wel wat vetstoffen inzitten maar met mate zodat de bol goed verteerd, en het eigehalte denk ik dat ook niet te hoog mag zijn want dit is in de zomer niet echt nodig. De boillie moet ook goed verteerbaar zijn. Dus ik denk gewoon aan een boillie gewoon met een goed koolhydraat gehalte, een mooi vetgehalte maar niet overdreven en dan een evenwichtig eigehalte aangepast aan de tijd van het jaar??
Wat denken jullie ervan?? Jah ik weet het ik kan zeker grandioos fout zitten maar dit is mijn kijk op deze dingen en ik moet nog enorm veel leren ben ten slotte nog maar 15jaar. maarja dit is wat ik denk of het goed is weet ik helemaal niet!!! :oops: dus sorry voor de fouten als deze er zijn.

Heeft er mss iemand van jullie een goede site waarop je het vetgehalte enzo... of hoeveel % je in een boilliemix mag verwerken van ingrediënten iemand misschien zo een site zou me veel helpen :oops: ???

alvast vriendelijke karpergroeten nick en ik hoop dat jullie reageren.
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

03-02-2004 15:22

de beste boilie heeft de volgende ingredienten:

een lage kostprijs
een goede smaak

groetjes Lex
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

03-02-2004 15:28

Lex,

je vergeet het belangrijkste, de allerbeste boilie geeft namelijk:


VANGSTGARANTIE :lol:

Groeten
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

03-02-2004 16:23

dat is een oorzaak -> gevolg verhaal Michel

met stappende groet :)
Als je er maar vertrouwen in hebt.
robin nieuwhof
Berichten: 488
Lid geworden op: 11-01-2003 01:00
Locatie: krimpen aan den ijssel

03-02-2004 18:02

je kan ook gewoon antwoord geven.

ik denk (ben zelf ook nog maar een groentje) dat je al aardig in de goede richting zit. met een goed koolhydraat gehalte (ong 40%) en een redelijk eiwitgehalte (20%+) zit je al aardig in de goede richting. deze percentage's zijn meer voor de karper van belang dan voor jou en de vangst van je boilie. dan kan je er verder nog een lekker geurtje aan toe voegen en bv birdfood aan de buitenkant van de boilie doen zodat de geur goed kan uitlekken.


http://members.lycos.nl/hollandsekarper ... gred6.html hier heb je een site met al de eiwit en koolhydrate en vetten die per ingredient erin zit. als je in deze link bv van ingred6 een 1,2,3,4,5 van maakt kan je naar de andere site's. de originele links zijn buiten werking maar op deze manier kan je dat omzeilen. suc6 met je boilies!!
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

03-02-2004 18:14

Robin,

Dat gewone antwoord heeft Nick al via een PB-tje gehad :oops: , inclusief een cd rom van karpervoer 2000 mits hij zijn adres middels PB even opgeeft want pas dan kan ik het naar hem opsturen. :D
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

03-02-2004 20:04

Ik denk dat het naast de juiste hoeveelheden koolhydraten en eiwitten en vezels en weet ik veel, vooral belangrijk is dat de smaak goed is. Ons aas is een aanvulling op wat de karpers normaal eten, zeg maar een soort extra snoepjes en het lijkt mij dan vooral belangrijk dat ze lekker smaken om de vangkans te verbeteren.
En natuurlijk lijkt het me wel zo fijn dat het een beetje gezond spul is, vooral als je veel gaat voeren!

Groeten uut Wehl
Jens Konst
Berichten: 77
Lid geworden op: 03-02-2004 20:40
Locatie: Mijdrecht

05-02-2004 20:25

he nick
Al wil je zelf bolies gaan maken zou ik het gewoon zo natuurlijk mogelijk houden dus zonder flaver en kleurstoffen. probeer gewoon b.v. een beetje met vismeel (zeker niet te veel) en houd het een beetje draaibaar met maismeel en tarwemeel.
En al voer je daarbij ook met de goede hoeveelheid en lekker verpreid dan heb je al een heel aardig begin.

Mocht je bolies willen kopen zou ik voor de proline frizerbates gaan.
Is zeker niet te duur.

Groetjes Jens
Jens Konst
Berichten: 77
Lid geworden op: 03-02-2004 20:40
Locatie: Mijdrecht

05-02-2004 20:55

wat ik nog wou toevoegen is dat het niet komt op een paar vette of koolydraten. Al heb je dit van een cd van Evert aalten , daar moet je niks van aan nemen want de meeste van zijn mixen zijn geen eens draaibaar.

maar al heb je nog zoon mooie bolie al heb je geen vertrouwen er in moet je er niet mee vissen.

groetjes Jens
Gebruikersavatar
nick rademakers
Berichten: 219
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: lommel

05-02-2004 21:36

Bedankt voor je reactie jens maar ik draai al 2jaar mijn boillies zelf maar wil gewoon zoveel mogelijk te weten komen over een boille enzo... Wat de karper graag heeft enzo...

vriendelijke karpergroeten
Gebruikersavatar
Rene Reurings
Berichten: 129
Lid geworden op: 01-02-2004 15:05
Locatie: Mijdrecht

05-02-2004 21:43

He Nick kerel misschien heb je hier wat aan. Artikeltje van Gerrit.
http://www.karperwereld.nl/artikel/boilie1.htm

Groeten René
Michiels Gino M W
Berichten: 203
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Locatie: Michiels GINO België Bredene (kust)
Contacteer:

05-02-2004 22:15

VET dat moet een boilie hebben,hier teert de vis op.
Te weinig vet wil zeggen dat de vis moet overgaan op EIWITTEN, Eiwitten zijn noodzakelijk voor groei en wondheling etc,dus als hij al door zen vet zit neemt hij de eiwitten dan, wordt hij weer beperkt in groei en genezing.
Koolhydraten,niet echt noodzakelijk,moet er wel aanwezig zijn maar is niet het hoofdbestanddeel van je boilie, VET en eiwitten Dat wel.
Plaats reactie