Wat voeren jullie tijdens een voercampagne en hoeveel?


Plaats reactie

Wat voeren jullie tijdens een voercampagne en hoeveel?

1) Alleen particles
1
2%
2) Alleen boillies
17
33%
3) Zowel boillies als particles
34
65%
 
Totaal aantal stemmen: 52
Koen de Been

27-01-2004 21:03

Voerders,

Wat voeren jullie tijdens een voercampagne?
Is dit een combinatie van boillies en particles??
Wat is de hoeveelheid in open en gesloten water?
En natuurlijk de motivatie.......

Graag jullie reactie's!! :D


MVG Koen
Gebruikersavatar
Marcel Kosters
Berichten: 272
Lid geworden op: 21-09-2003 02:00

27-01-2004 22:10

4,5 KG partikels op vijvers voorvoeren over twee stekken en de dag erna gaan zitten met uiteraard ook 4,5 KG. Dit wel in de zomer dan e, nu vis ik enkel met boilies, bij uitstek 10 - 14 mm. Partikelmix bestaande uit:
-8mmpellets,
-tijgers,
-duivenvoer (gezuiverd)
-hennep
-anijs
-mais
-zonnebloempitten
-kikkererwten
-maples
Hugo Bovenmars

28-01-2004 10:44

Hangt dus echt totaaaal van de situatie af. De belangrijkste variabelen zijn meestal de weersomstandigheden, hengeldruk en bestand. De gemiddelde hoeveelheid voer per dag zal bij mij zo rond de 2 kg liggen.
Maar om een extreem geval te noemen, op een zandput hier in de buurt kan ik gerust een voercampagne opzetten waarbij er per dag zo'n 10 kg voer ingaat. Het gaat hier om een nagenoeg onbeviste (nu helaas verboden) put met een mooi bestand. Afgelopen zomer was mijn laatste sessie op deze put. Na een 3 daagse voercampagne waarin er per dag ruim 10 kg mais (luiheid) en 3 kg boilies te water ging kreeg ik de 2 daaropvolgende dagen een wel heel duidelijke bevestiging (op enkele uitzonderingen na) dat je met die hoeveelheden partikels nou niet bepaald selectief bezig bent....de grotere vissen kwamen pas in de slotfase.

Experimenteer vooral veel met verschillende hoeveelheden voer. Op helder water ben je in het grote voordeel dat je de stek kunt controleren; het zal je een hoop vertrouwen geven :wink:

successs,
Hugo
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

28-01-2004 16:00

Wat voeren jullie tijdens een voercampanje en hoeveel?

Dat is gewoon per situatie verschillend!
Meestal gebruik ik bij een voercampanje uitsluitend boilies, de hoeveelheid
hangt af van het water dat er bevist word, ik zou rekening houden met het
bestand, jaargetijde, hoeveelheid witvis enz.
Wat gecombineerd voeren betreft, ik ben er niet zo weg van omdat er al-
tijd een voorkeur kan optreden voor een bepaals soort aas, meestal is de
voorkeur dan voor een 1 of andere partikel. Wanneer ik wel gecombineerd
voer, dan is dat dan meestal uitsluitend tijdens de eerste paar dagen van
de voercampanje. Tijdens het vissen zelf gebruik ik dan nog uitsluitend
boilies en laat de partikels achterwege. Wanneer je er wel voor kiest om
ook tijdens het vissen zelf gecombineerd te voeren, dan zou ik de hoe-
veelheid partikels niet teveel laten verschillen ten opzichte van de hoe-
veelheid boilies. In dit laatste geval, zou ik nooit hennep kiezen om tijdens
het vissen zelf te combineren met boilies. Omdat vaak alleen de hennep
word weggevreten en voor de boilies geen aandacht is. Je kunt dan beter
kiezen voor mais, maples of kikkererwten.
Dus het liefst voer ik niet gecombineerd, maar er zijn uitzonderingen! :)

groetjes Benny
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

28-01-2004 16:03

En mijn meest succesvolle voerplek werd aangevoerd met slechts 250 gram mais per keer. Maar het water was dan wel slechts een klein deel van een hectare groot en bevat maar een enkele karper.

Daarnaast heb ik op een ander water ruim verspreid gevoerd met zo'n 400 gram cillindervormige boilies. Deze voerplek leverde me ook de ene na de andere vis op.

DUS!!!! Je ziet het al, ik voer niet echt veel, zelfs heel weinig. Maar dit doe ik dan ook alleen als grote hoeveelheden dumpen geen zin heeft. En elk water is nu eenmaal anders. Ik heb ook al meegemaakt dat er in het begin van de sessie zo'n 400 gram tijgernoten (en na elke vis nog eens 200 gram) verspreid werd over slechts enkele vierkante metertjes. En dat op een putje waar net 30 vissen van rond de 10 pond opzitten.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Jens Konst
Berichten: 77
Lid geworden op: 03-02-2004 20:40
Locatie: Mijdrecht

11-02-2004 15:27

ik voer zo'n kilo per keer en dan voer ik 3 dagen .Dit doe ik alleen met bolies. En zelf voer ik dan best wel verspreid.
ik hou er niet zo van om veel te voeren dat komt omdat ik de beste vangsten heb met weinig voeren b.v. 650 gram 3dagen.

groeten Jens
Gebruikersavatar
Rene Reurings
Berichten: 129
Lid geworden op: 01-02-2004 15:05
Locatie: Mijdrecht

11-02-2004 20:55

De voerhoeveelheid hangt bij mij af van de water temperatuur en het soort water (stromend, stilstaand). Op bijvoorbeeld rivieren kan je eerder in het voorjaar al ruim voeren (1 kilo per dag). In de zomer kan dat bij mij oplopen tot 2,5 kilo per dag. Ik begin mijn voercampagne dan met drie dagen achterelkaar 1,5 kilo per dag te voeren. De volgende dag vissen en kijken wat resultaat is (snel aanbeten of duurd het lang). Aan de hand hiervan pas ik mijn voer hoeveelheid aan. Dan hou ik mijn voerstek bij door om de dag te voeren. Dit is voldoende omdat de vis niet elke dag intesief aast op mijn water. Wel voer ik dan 2,5 kilo per dag. Het schema ziet er dan zo uit: Woensdag, donderdag en vrijdag voeren (1,5 kilo per dag). Zaterdag vissen. Zondag bij vertrek voeren. Dinsdag en Donderdag voeren en zo hou je dat aan tot hoelang je wil. De gewichten kunnen per wateren en jaargetijden varieeren.

Dit is een wat meer uitgebreid versie van Jens. Jens doet nagenoeg het zelfde omdat ik meestal met hem vis :D

Groeten,

René
Plaats reactie