flavours & sweetners

Plaats reactie
Thijs Duchateau

05-01-2004 21:32

hey,

wat kun je beter aanschaffen, een flavour op basis van alcohol of een op basis van iets anders dan alcohol? Vraag me dit af omdat alcohol bij 80 graden verdampt, dit zou betekenen dat na het koken van de boilie merendeel van de flavour is vergaan.

Wat doen jullie alvorens te koken flavour en sweetner toevoegen of nadat ze gekookt zijn?

Groeten
Thijs Tweebeeke

05-01-2004 22:05

Ik ben niet een echte expert op dit gebied maar kan je wel vertellen dat ook de flavour op oliebasis verdampt tijdens het koken. Ik denk niet dat dat dermate uitmaakt om een andere flavour op een andere basis aan te schaffen.

Het merendeel van de flavours bij ons in de winkel( Sjoerd Raven) is ook op oliebasis.

( je kunt je boilies natuurlijk ook microwaven, artikel in de beet, weet niet meer welke, of je kunt ze stomen zo gaat er veel minder flavour verloren)

( nog iets, flavour op oliebasis lekt slecht uit in koud water, alcohol is dus beter voor nu )

( ja en NOG iets..hehe...Over de verschillende flavoursoorten alcohol,olie en andere chemischce namen en hun eigenschappen ..dit staat allemaal uitgelegd in het grote karperboek van Rini Groothuis..dus op naar de bieb of boekenhandel :wink: )
mvg Thijs
Henk ter Maat

05-01-2004 22:11

Thijs,

Beter niet aanschaffen..

Sportieve groeten Henk
Thijs Tweebeeke

05-01-2004 22:13

gedeeltelijk ook mee eens :wink: ben nog maar 15 moet het nog uitzoeken :lol: je kunt natuurlijk idd ook gewoon natuurlijke flavours gebruiken. Gebruik de zoekfunctieen je vind genoeg

mvg Thijs
Rob Borjans

05-01-2004 22:15

hoy thijs,

De flavour en sweetner heb ik altijd van te voren door de eieren gemixt.
Alle flavours koken een gedeelte uit als je ze kookt, dit maakt in mijn ogen ook niks uit, kijk een karper heeft betere zintuigen als de mens om deze smaakstoffen waar te nemen dus als wij het niet ruiken of proeven wil dat niet zeggen dat de karper t ook niet ruikt of proeft. Overigens heb ik betere ervaringen met boilies die minder sterk roken dan met boileis die stijf stonden van de flavour.

Over de sweetner hoef je trouwens geen zorgen te maken deze blijft wel in je boilie zitten.

Ik vis zelf nu met boilies zonder flavour of sweetner enige toevoeging bij de mix is 50 gram zout en k ben er zeeeer tevreden over.

Als je de mogelijkheid hebt om de dunne lijn van luc de baets van iemand te lenen moet je dit zeker eens doen, het staat boordevol informatie over dit soort zaken

groeten rob
Plaats reactie