bloed meel


Plaats reactie
jan de man
Berichten: 71
Lid geworden op: 29-10-2003 01:00
Locatie: nijmegen

13-12-2003 13:31

goeie dag allemaal ik heb een vraagje over bloed meel wie gebruikt dat allemaal ik hoor van veel mensen dat het slecht is voor karper wat denken jullie daar van groeten jan
Gijs Polman
Berichten: 62
Lid geworden op: 25-08-2003 02:00

13-12-2003 17:08

Jan,

mischien is er bij de zoekmachine ook wat over te vinden, ik denk haast van wel!

vrgr, Gijs.
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

13-12-2003 18:38

Jan,

Bloedmeel slecht? Zou niet weten waarom.
Het is een product dat erg weeïg ruikt en een aparte smaak heeft. Het is ook nog eens een goede uitharder. Een nadeel is dat het je boilie afsluit waardoor je attractors slecht uit je aas kunnen lekken. Let op met het mengen van dit goedje want het stuift nogal en maakt vlekken die je er slecht uit krijgt.
jan van kranenburg

14-12-2003 01:37

Tjezus, Jan,

Bijna kerst, weet je.

En dan moet ik weer aan 't konijn, en
dan begin jij over bloedmeel.
Misschien heb ik NA Kerst nog wat over.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
rinus koolen
Berichten: 346
Lid geworden op: 21-06-2003 02:00
Locatie: eindhoven

14-12-2003 11:47

Ken het alleen als meststof voor bepaalde planten. :grin: :grin:
Het is goed spul dat wel, maar voor Karper weet ik het niet.


Rinus K.
jan de man
Berichten: 71
Lid geworden op: 29-10-2003 01:00
Locatie: nijmegen

14-12-2003 17:56

nouw ik heb het op gezocht en een beetje rond gevraagt en ze zeiden ook tegen mijn dat ik het beter niet kon gebruiken ze zeiden dat de karper dan veel schijt het is geen goed egredient om in een bolie te doen om mee te voeren dan of wel ik hoor het wel weer groeten jan
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

14-12-2003 21:22

Hennep = toch ook zeer puik aas??

Dat werkt ook laxerend, dwz. de karper schijt dan veel.

Ik zou daarom niet weten waarom bloedmeel "fout" is.

Het is over het algemeen gemaakt van bloed, da's een dierlijke voedingsbron dus, dat is nooit verkeerd.
Ik kan me wel voorstellen dat je fouten kunt maken met de hoeveelheid bloedmeel in je mixje. Te veel is nooit goed! Maar wat te veel is weet ik ook niet, ik heb het wel gebruikt, en ik weet zo niet meer of het wel of niet effect had.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

17-12-2003 18:36

Wouter,
waarom bloedmeel fout kan zijn?

Kijk vanavond het Journaal en hoor het nieuws.
Vandaag is iemand overleden aan de gevolgen van een bloedtransfusie, hij bleek besmet geraakt te zijn met BSE of Creutzfeld Jacob wanneer het om menselijke slachtoffers gaat.

Sportieve groeten Henk
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

17-12-2003 19:36

Bloed(plasma, of wat dan ook) = vloeibaar, en heeft weinig (destructieve) bewerkingen ondergaan waardoor die BSE / CJ prionen onschadelijk gemaakt (kunnen) worden.

Bloedmeel heeft een behandeling ondergaan om meel te worden, dat is mijns inziens een hittebehandeling geweest.
Ik heb net ergens gelezen dat dat bij 133°C 3bar 20 minuten moet zijn tegenwoordig, vroeger....???


Henk, ik bedoel, bloed, voor zover die drager kan zijn van die desbetreffende bse / cj prionen is wat anders dan meel.

Trouwens, er is nog geen belangrijke onomstotelijke feiten omtrent dit hele verhaal. De "geleerden" weten gewoon nog niet hoe dit bse / cj verhaal inmekaar steekt.

En als ik me niet vergis was dat met die overleden persoon na een besmetting(??) met bloed van een CJ-patient.

Er waren ongeveer een man of 130 nu al overleden daaraan in Groot Brittannie??
Die partners van die personen... hebben die ook allemaal CJ gekregen?? Of zouden die mensen de aandelen van de durex-fabriek in de hoogte gejaagd hebben??? (ik kom er nou zo maar even op).


Maar ik snap je punt!

Met Vriendelijke (en ooit ook bloedmeel gebruikt hebbende) Groet;

WouteR StegginK



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Wouter Steggink op 2003-12-17 19:38 ]</font>
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

17-12-2003 19:43

http://www.agriholland.nl/dossiers/ahds ... s-bse.html


voor de mensen die zich vervelen vanavond en wel op een overzichtelijke manier iets (??) info over het BSE-verhaal willen hebben, is best interresant, en je zult zien..... er is nog niemand die het totaalplaatje helemaal (en met zekerheid) kan overzien!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

17-12-2003 19:52

Ach ja WouteR,

Het Niet gebruiken, heeft voor mij het voordeel v/d twijfel.
Voel me er gewoon beter bij, naast het feit dat een koudbloedig karperwezen maar weinig kan beginnen met bloedmeel afkomstig van warmbloedige wezens.

Sportieve groeten Henk
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

17-12-2003 20:04

Oke, ieder z'n mening.

ander puntje, jij schrijft dat koudbloedigen, weinig kunnen met een "warmbloedige-voedingsbron" zoals bloedmeel.

Ook oke, maar... er wordt wel koudbloedig vis-meel gebruikt in het voer voor warmbloedigen (veevoer). Dit is omdat zij er wel veel mee kunnen (t'is een zeer hoogwaardig eiwit). Dat is een feit, en daarom vind ik het een beetje raar dat dat andersom niet werkt...

Oja, het is wel vismeel dat voor de kust van Peru gevangen wordt, want de noordzee-vismeel mag niet gebruikt worden... die is veels te verontreinigd met alle ongein die de mens maar kan verzinnen + maken.

Groet;
WouteR StegginK


ps of ik ooit bloedmeel weergebruik.....
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

17-12-2003 22:03

WouteR,

Bloedpoeder heeft een zeer hoog eiwit gehalte(80%). De eiwitten zijn echter van niet al te beste kwaliteit en de vis kan er dan ook niet veel mee. Toch is het goedje goed te gebruiken als je er maar niet teveel van in je mix doet 10% zou ik zeggen maximaal en dan je boilie niet te ver doorkoken anders sluit het de boilie teveel af. Het kan een heel aantrekkelijk geurspoor trekken en de vis is er absoluut niet vies van!
Ik heb het vaak gebruikt en er heel goed mee gevangen tot dat ze het door kregen en ik iets anders moest verzinnen waar ze echt verslaafd aan raakten :smile:
Op wateren waar het nooit of zelden gebruikt is kan het een killer zijn en daarom zeker het proberen waard!

Groet,

Hans
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

18-12-2003 10:47

Mannen vergete niet dat er ook nog een groot verschil is tussen eten, of iets in je bloedbaan gespoten krijgen! veel ziektekieen en virussen overleven domweg het spijsvertringskanaal niet. Denk dus dat het met bloedmeel wel wat zal loslopen
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

18-12-2003 10:55

Kans op HIV door bloedmeel? :smile:

Hans,
hoe bedoel je niet te lang doorkoken anders sluit je de boilie teveel af?

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

18-12-2003 16:26

jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

18-12-2003 16:55

Kijk deze dan ook even:

http://www.agriholland.nl/nieuws/artike ... 9435dc7426

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

18-12-2003 18:29

Ziekteverspreiders bestand tegen warmte en koude.....

Zolang het bedoeld of onbedoeld door mij verspreid en in de voedselketen gebracht kan worden, weiger ik het te gebruiken.
Hoe gering de verdenkingen ook mogen zijn.

http://www.agriholland.nl/dossiers/ahds ... _verspreid

Sportieve groeten Henk
wim tanghe
Berichten: 28
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: Zedelgem

18-12-2003 20:59

doordat ik in het landbouwsector zit (ik zit nog op school en volg landbouwtechnieken)
Weet en hoor ik redelijk veel over het thema bse en daarom weet ik er ook het volgende over te zeggen:
BSE is een prion (d.w.z.een kreupel eiwit)
en wat ik hierover weet is dat als het eens ergens inzit dat ze het met niets(!) meer dood krijgen!
Dus ook niet met die hitte behandeling!
Niet door te verbranden!
Niet door microgolven!
niet met...(wat je maar kan bedenken!)
iemand heeft ooit als test eens een karkas(deeltje ervan) van een met bse besmet dier
in de grond begraven.
na 10 jaar(!) werden er nog steeds potensieel ziekmakende eiwitten gedetekteerd!
hiermee wil ik maar eens zeggen:
als het bloedmeel afkomstig is uit dieren MET bse de ziekte NIET kan bevatten!
want: dit prion waarover ik het heb huist zich enkel en alleen in merg of hersenen!
daarom worden nu alle karkassen van de dieren nu uitgesneden d w z van ruggegraat ontdaan.
De besmette dieren worden uiteraard vernietigd maar zoals ik al zei ze kunnen het prion er in dus onmogelijk onschadelijk maken.
Allesinds zou ik er niet voor terug deinzen om bloedmeel te gebruiken!
Ik zou geen redenen vinden van "iets" dat er zou inzitten dat "zou" schadelijk zijn of iemand zou het me met duidelijke bewijzen moeten voorleggen.
en de reacties die ik hierboven heb gelezen berusten duidelijk maar uit vermoedens.
Natuurlijk moet je er (van alles trouwens) niet te veel indoen ook natuurlijk

vissende groet (aanvullingen altijd welkom!)
wim
let the carp spirit be with you...===>VBK JEUGDCEL (bedankt mannen!)
Plaats reactie