flavourgigant

Douwe Bijlsma

30-06-2005 18:43

Mitsz dat weten we wel, de olie werd mechanisch gemengt met een mixer door het water, en de olie werd geemulgeerd met dat moeilijke naam typen we niet weer, door het water.

Dat jou ranglijst afwijkt en die van Wil ook lijkt mij een open deur.
Blijft overigens wel de vraag waar zijn de onderzoeksrapporten dat die olie wel werkt?
Of werkt de olie net als de flavour niet alleen maar wel als het samen met oplosbare smaakstoffen wordt gemengt?
Vissen is een hobby, geen religie!
mitsz van der kamp
Contacteer:

30-06-2005 19:05

olie zelf kan al een immense invloed hebben op het aasgedrag van de vissen en is daarom de onzekere factor in dit verhaal.

Voor de rest allemaal leuk, maar zoals ik al zei, moet het gewoon werken in de praktijk.

mvg Mitsz
Wil Jeurninck
Contacteer:

30-06-2005 19:14

Douwe,

niet wetenschappelijk getest maar gewoon door een onnozele visser die eigenlijk nergens verstand van heeft, ikke dus zei de gek(let op ik kan niet verantwoordelijk gehouden worden voor hetgeen ik doe 8) )

Volgende werkwijze:

Olie werd gemengd met emulgator (vraag me even niet welke want de naam is me ontschoten) en er werden watten gedrenkt met deze olie.
Vervolgens werden de gedrenkte watten in een filmrolletje gedaan(filmrolletje was op verschillende plaatsen doorboort om de olie te laten ontsnappen),vervolgens werd het filmrolletje te water gelaten(voor de hele slimme onder ons het rolletje was verzwaard).

Met de niet behandelde olie(geen emulgator toegevoegd) werd hetzelfde gedaan.

Tevens verdween een derde rolletje in het water(hier zat niks in) om te kunnen bekijken of het geen toeval was dat de karper reageerde op visueel contact.

Nou en dan wachten met pen en papier om het een en ander te noteren.

Om gelijk je vorige reactie te ontkrachten,er zijn olien bij die wel een voedsel reactie uitlokken,de vis bleef met het film rolletje klooien en onderzoeken,tot soms een 45 minuten lang.
Frappant was wel dat de vissen op den duur leerde dat er niks te halen was,ze werden nog wel aangetrokken en onderzochten nog steeds het rolletje maar de tijd die ze er aan spendeerde werd steeds korter,ze gaven sneller op dus.

Op deze onnozele manier heb ik heel veel oilieen "getest" en ik kan je zeggen dat er verschil in voedsel reactie zit tussen verschillende olieen.

Natuurlijk is hetgeen ik heb gedaan geen wet van meden en perzen maar leuk en leerzaam was het wel.(vooral leuk)
Hans Brinkel
Contacteer:

30-06-2005 19:47

mitsz van der kamp schreef:Douwe,

door 1 van de belagers is me verteld, dat ik 's nachts maar beter wakker kon blijven ivm onverwachte brand aan de bivvy.

Ik slaap erin met mijn zoon :cry:

Ik ben voorlopig even weg.........

terug naar de topic.....

Mitz....ik weet niet wat ik lees hiero (Wellicht heb ik iets gemist)..maar ik zal in dit geval zeker aangifte doen bij de politie..dit is echt ziekelijk!
Sterkte
Hans