BOLLEN BOILIEMAN


Plaats reactie
leon leendert
Berichten: 144
Lid geworden op: 26-05-2013 10:13

12-09-2013 07:53

De echte blijven uiteindelijk over of doen al meer dan 25 jaar mee in de scene,..zomaar een persoonlijke conclusie,..ccmoore is ccmoore niet meer,..KGB wie????ambacht,ervaring en kennis van zaken en de boel niet besodemieteren geen prietpraatjes maar een mooi product in eigenbeheer,..dan blijf je netjes overeind in het wereldje zo ook daar buiten.
Als ik afhankelijk zou zijn van zo,n Peen en Uiuuuhbol van 2,- dan stop ik meteen met het statische vissen.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

12-09-2013 08:02

Kan me nog herinneren dat groothuis zich klem ving op biggenmeel.............
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

12-09-2013 08:12

en ook genept werd met kutbollen met zijn naam erop.

sorry leendert er zijn er nog maar een paar die uberhaupt 25 jaar met bollen vissen
It's okay 2 pay
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

12-09-2013 08:35

Martijn Nederpel schreef:Kan me nog herinneren dat groothuis zich klem ving op biggenmeel.............

en hij niet alleen :D
leon leendert
Berichten: 144
Lid geworden op: 26-05-2013 10:13

12-09-2013 08:48

@Klaas,.
Als die paar zich dan maar bezig houden met Bollenbakken dan zit ik in ieder geval goed. :wink:
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

12-09-2013 09:02

leon leendert schreef:De echte blijven uiteindelijk over of doen al meer dan 25 jaar mee in de scene.

Wie zijn de echte dan?heb me daar verder nooit echt mee bezig gehouden want vis al 23 jaar met mijn zelfgemaakte bol die in de loop der karen wat aangepast is maar als ik die vergelijk met 23 jaar terug is die de dag van vandaag toch nog 60% hetzelfde als toen.
wat me enorm opviel na een aantal bollie boeren te hebben gesproken dat ze het enorm goed kunnen uitleggen
heb er in Belgie een 4 tal bekende gesproken ook eens naast een paar proline/eddy sterkx vissers gezeten en ging toch met een grote smile 's avonds naar huis omdat ik daar de bevestiging kreeg dat het best is dat ik ze zelf verder blijf draaien.Dus wie zijn de echte?
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

12-09-2013 09:52

Wil het nog sterker stellen, bij een CHV in Veghel komen voor de productie van diervoeders dergelijke beschimmelde producten de fabriek niet in. Zou dat promo filmpje dan ook maar snel verwijderen als ik het woordje kwaliteit gebruik als boilieboer.
leon leendert
Berichten: 144
Lid geworden op: 26-05-2013 10:13

12-09-2013 10:03

@Jimmy,
De echte zijn voor mij de mannen die zich al meerdere jaren bezig houden met onze visserij en aas,..Mitsz vd kamp,chris gabriel,arie oudshoorn en de mannen van TTB,..merken als nutrabaits,solar,richworth die zich ook heel wat jaren staande houden.
Ik kan ook met een goedgevulde fotoalbum en een mooie slogan een kvk nr aanvragen naar KCB stappen en badge bollen laten draaien maar dan ben ik nog geen boilieboer.
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

12-09-2013 10:31

Vis al jaren met tevredenheid met het spul van de watersportcentrale + een paar melen van de molenaar erbij en wat huis gebreid spul
zullen er vat ook wel zijn die het bagger vinden ondanks dat die mannen al jaren meegaan
Moest ik nu morgen wegens een lichamelijke beperking niet meer in staat zijn om zelf te kunnen rollen wat er zit aan te komen...dan word het via een bollieboer maar dan wel nog steeds met mijn eigen samengestelde mix en toevoegingen heb daarbij iemand gevonden die ze wil draaien aan 1,50/kg,
Maar bollen gaan kopen die een ander samenstelt is dat nu aan €2 of 7/kg No Way ongeacht hoe goed die ook mag zijn.

vandaar dan ook als je toch met gekochte wil vissen kopen koop je er beter van €2/kg inplaats van 6/7 tot zelf €10/kg
je wordt echt geen betere visser door met bollen van een ander die €7/kg kosten te gaan vissen.
voedingswaarde van zo een goedkope bol...maakt eigenlijk ook niet uit de meeste die zich bezig houden met visserij op deze manier zijn meestal degene die er op een dag 10kg van voeren omdat ze denken dat ze zo meer vis vangen dus dat compenseert dan weer de mindere voedingswaarde...
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

12-09-2013 11:32

Precies Jimmy en hoe meer er die spullen gebruiken hoe gemakkelijker het voor mij wordt. Dus... doeeeen.
It's okay 2 pay
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

12-09-2013 11:58

Het is maar wat je zelf gelooft ik hoef geen merk te verdedigen merk a die koopt ook gewoon zijn product waar merk b hetzijn vandaan komt,het is maar wat je een ander kan wijsmaken aan de hand van fotos + duimzuig verhalen
op het eind weet ik wel wat er in mijn mix zit bij een bollieboer...die kan vertellen wat hem wil
Van winkel mix koop ik eigenlijk alleen de FU 5 mix rest stel ik zelf samen bij de molenaar,flavours maakt eigenlijk ook geen zak uit welk merk je neemt,denk zelf dat het bij de meeste bollie boeren is potje overkappen en sticker met eigen naam erop.
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

12-09-2013 12:04

Klaas vd Herik schreef:en ook genept werd met kutbollen met zijn naam erop.

sorry leendert er zijn er nog maar een paar die uberhaupt 25 jaar met bollen vissen



ja ,die zure keiharde jellybeans.. :-?
werd trouwens ook af en toe een vis mee gevangen! Met nadruk op af en toe! :D
Ach man..Ga toch vissen !!
Martin Rietveld CL
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-08-2013 11:40

12-09-2013 13:03

Er moet gewoon verplicht worden gesteld dat er op de verpakking staat wat er gebruikt is. En in welke hoeveelheden. Men weet dan wat er gekocht zal worden.
Als voorbeeld,. Ik heb hier een garlic rr van de boilieman welke alleen zoet smaakt,.....?

Mijn vraag is dan ook of dit niet een bol is met rode kleurstof ipv rr en knoflook flavour ipv knoflookpoeder...

Sommige ingrediënten zijn kostbaar maar daarvan weten we wel dat het erg goed is. Het naampje gebruiken zonder dat het er echt inzit zouden we dus kunnen zien als misleiding.

Indien de boilieman 0,01 % van beide bestands delen erin zou laten stoppen verkoopt hij het naampje juist,. Althans,..

Hij is niet verplicht het te melden dus jah,. Zo is er veel winst te pakken op die bollen.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

12-09-2013 13:17

Martin Rietveld CL schreef:Mijn vraag is dan ook of dit niet een bol is met rode kleurstof ipv rr en knoflook flavour ipv knoflookpoeder....

Is eerder een retorische vraag :wink:
Martin Rietveld CL
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-08-2013 11:40

12-09-2013 13:20

:D
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

13-09-2013 02:22

Hilco Meijer schreef:
P.s. 10,000 moet kunnen lukken.


Het schiet lekker op, morgen kan het.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel bedrijven er nog zelf draaien, als je dat kunt laten doen (bij b.v. KCB) voor een bepaald bedrag (b.v.één € per kilo) en die laat je de klant betalen, ja dan wordt de verleiding wel heel erg groot. Heb je veel minder kosten. Voor een bollenboer natuurlijk heel veel voordelen, ik lever mijn recepten aan en de fabriek maar draaien!
Een bigbag van 1000 kilo per soort (scheelt ook weer in de kosten), hoef je zelf alleen de handel nog maar te verpakken, etiketje er op en klaar is Kees (de bollenman en al vele anderen doen dit al?).
Freezerbaits worden over een paar jaar niet meer verkocht? Waarschijnlijk niet.
Vraag is dan, wie bepaalt de prijs en maakt de meeste winst? Je eigen ingredienten aanleveren, daar doet de fabriek natuurlijk niet aan mee, die wil de hele handel! Verdient ie nog wat meer, want niemand kan zo goedkoop inkopen en jij als kleinere bollenboer hebt er totaal geen controle op.

The ultimate quality natural carpfood.

Goldman Sachs binnenkort ook in bollenland.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

13-09-2013 08:01

@martin dat staat nog niet eens op babyvreten. dream on

Ik hoef niet precies te weten wat er in zit. Ik vertrouw mijn leverancier. Daarom hoef ik niet een zakkie uit een winkel. van geen 1 merk. Ook niet voor niets. Ik wil komen bij iemand die ik ken en waarvan ik weet hoe hij werkt. In mijn geval dus bij Jacco. Zou Jacco stoppen werd het waarschijnlijk MTC of sunrise

Een weekendje vissen kost me aan tijd die ik eigenlijk niet heb, kapitalen. Daar valt die eur 50 voor de bollen bij in het niet. Ik wil ZEKER weten dat het goed is en niet hopen.

Moest het echt niet anders gaan, werd ik particle vissert. Ken er nog die ik weer eens wil proberen.

Hilco,

Toen ik in Assen was vertelde een betrouwbaar iemand dat er 9 merken aanwezig waren die bij carpfood vandaan kwamen.

PS een betrouwbaar iemand, de eigenaar, vertelde NIET te stomen omdat er dan 5% minder (kook)vocht in de bollen zat. Een kilo water is voor nop...
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

13-09-2013 11:56

vandaar dan ook als je toch met gekochte wil vissen kopen koop je er beter van €2/kg inplaats van 6/7 tot zelf €10/kg
je wordt echt geen betere visser door met bollen van een ander die €7/kg kosten te gaan vissen.
voedingswaarde van zo een goedkope bol...maakt eigenlijk ook niet uit de meeste die zich bezig houden met visserij op deze manier zijn meestal degene die er op een dag 10kg van voeren omdat ze denken dat ze zo meer vis vangen dus dat compenseert dan weer de mindere voedingswaarde...


Jimmy, ik ben het best met je eens dat je met heel veel dure bollen niet perse beter af bent dan met sommige goedkope bollen. Maar wat je in het gequote stukje schrijft is echt veel te kort door de bocht en het stukje over gecompenseerde voedingswaarde slaat gewoon helemaal nergens op. Maar dat was wellicht niet serieus bedoeld...

Vis ik met bollen van TTB van €6,- en jij met die veelbesproken knikkers van €2,-. We voeren allebei even veel en even vaak. We vissen op exact dezelfde wijze op dezelfde wateren op dezelfde stekken. Dan gaat er één van ons meer vangen en ik weet wie.

Bovenstaande gaan we natuurlijk niet doen, maar ik vang toch graag meer dan wanneer ik met die €2,- knikkers had gevist. Want ik vis veel te weinig en die keren dat ik vis wil ik graag het maximale eruit halen. Dus bespaar ik niet op aas. Da's trouwens heel wat anders dan teveel betalen voor aas. Maar dat is overduidelijk niet voor iedereen duidelijk.
Ik weet het ook allemaal niet...
Martin Rietveld CL
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-08-2013 11:40

13-09-2013 15:09

Niet iedereen heeft natuurlijk de mogelijkheid te kijken in de keukens van de bollen draaiers. Het is natuurlijk erg goed als je die mogelijkheid wel hebt. Met je eigen ogen zien wat er gebruikt word zal zeker vertrouwen geven. Fijt blijft alleen wel dat vele vanuit huis bestellen zonder te weten wat er in huis gehaald word. Of het in een winkel halen zonder te weten waar het vandaan komt.
Iedereen kan een bol met Robin red verkopen. Toch zou ik het wel prettig vinden als het soort en percentage vermeld zou zijn. Een beetje openheid in de gang van zaken kan ook veel vertrouwen scheppen bij een hoop mensen. De markt is immers al zwaar vervuild hebben we kunnen ontdekken.
9 merken van carpfood zijn waarschijnlijk veelal dezelfde basis mixen met kleine aanpassingen erin. Het zou indien vermeld al snel duidelijk worden dat er belachelijk veel verdient word op sommige soortjes en de reclame dus veelal misleidend is.
Vind het zelf helemaal geen raar idee,. I keep on deaming,...
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

13-09-2013 16:15

En dan staat op de verpakking 5% RR. Hoe ga JIJ dat checken? :roll: :wink:
Juist daarom een boillie roller waar ik langs kan komen, en een kijkje id keuken kan nemen.
Een praatje maken over aas. Gaat h,m bij een HANDELS-onderneming niet worden.


Na 20jr zelf gerold te hebben, ben ik er nu wel klaar mee, en weet ik waar ik wel en niet moet zijn :wink:
Ach man..Ga toch vissen !!
leon leendert
Berichten: 144
Lid geworden op: 26-05-2013 10:13

13-09-2013 16:19

[quote="Klaas vd Herik".
Hilco,

Toen ik in Assen was vertelde een betrouwbaar iemand dat er 9 merken aanwezig waren die bij carpfood vandaan kwamen.

PS een betrouwbaar iemand, de eigenaar, vertelde NIET te stomen omdat er dan 5% minder (kook)vocht in de bollen zat. Een kilo water is voor nop...[/quote]

@Klaas,

9 merken maar?je word belazerd waar je bij staat en het ergste is dat ze ook nog denken dat je uit een EI komt.
Ik heb eens een keer van alle merken een boilie in een zakje gedaan,..naampje erop en thuis op me gemak de handel vergeleken en bekeken,..nou bedroevend,in mijn beleving allemaal het zelfde CBB,Dreambaits,empire,kgb enz enz,..
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

13-09-2013 17:21

Klaas vd Herik schreef:@martin dat staat nog niet eens op babyvreten. dream on

Ohh nee dan zou ik als ik jou was toch eens gauw naar een winkel gaan er staat netjes op wat er in baby voeding zit zowel in de gemallen middag/fruitpap als de poedermelk,bij de poedermelk staat zelfs nog de gehele analyze erbij


Verplicht...we zullen zien als er eens iemand werk van maakt om aan te kaarten bij de bevoegde instanties dat er bollie boeren zijn die zich niet houden aan de Etiketteringsvoorschriften voor diervoeders en voedermiddelen en mengvoeders want ik denk toch dat bollies daar ook zullen onder vallen als ze dat eens nader gaan bezien.
Trouwens alles wat verhandeld wordt van voedingsmiddelen is het nu voor mens of dier in de EU moet voorzien zijn van een ingrediënten lijst,tot de additieven en antioxidanten toe.


leon leendert schreef:nou bedroevend,in mijn beleving allemaal het zelfde CBB,Dreambaits,empire,kgb enz enz,..

Waar zit dan het verschil met bv MTC/TTB?tov de hierboven genoemde
dat er zijn die al 25 jaar meedraaien zegt ook niks want dan nog kan je er iets anders indraaien dan je verteld daarmee zeg ik niet dat ze het doen,maar als een grote groep tevreden is van dreambaits en een andere grote groep van MTC/TTB vraag ik me toch af wat maakt dat dreambaits bedroevend is en die andere 2 niet
effe nog benadrukken dat ik met geen van die merken iets te doen heb pikte Dreambaits eruit omdat ik op BE fora toch enorm veel tevreden reacties lees van hun.
ik zoek/zocht enkel een bollie boer die mijn eigen samengestelde mix wil afdraaien waar ik bij sta zodat ik zeker weet dat ik niet bedot wordt heb die uiteindelijk gevonden is trouwens niet Dreambaits,of een eerder hier genoemde.
Laatst gewijzigd door jimmy roskams op 13-09-2013 18:16, 7 keer totaal gewijzigd.
Martin Rietveld CL
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-08-2013 11:40

13-09-2013 17:35

Op het oog lijkt het me moeilijk te zien wat er in boilies zit welke je in de winkels terug vind. Zeker zijn niet al deze merken over 1 kam te scheren. Er zullen bij sommige zeker voldoende grondstoffen gebruikt worden om te dienen als een goed vangbare bol. De fabrieken malen de grondstoffen zo fijn tot meel dat je echt niet meer kan zien wat er gebruikt is. Hiervoor zal er een labaratorium ingeschakeld moeten worden.
Dat er ook veelal goedkope bollen duur verhandeld worden mag duidelijk zijn. Maar met eerder genoemde merken zijn al zoveel vissen gevangen dat het me een beetje te makkelijk lijkt om te roepen dat alles uit een fabriek per definitie slecht is.
Dat ze veelal te duur zijn oké, maar dat wil niet zeggen dat het ook heel slecht is.
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

13-09-2013 18:09

Welterusten Martin...sweet dreams!!

Wie schrijft er nu weer dat mtc 25jaar bestaat, en nog meer van dat!!

Ik stop hiermee...DOEIII
Doe Klaas vaak de groeten!!
Ach man..Ga toch vissen !!
Martin Rietveld CL
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-08-2013 11:40

13-09-2013 18:14

Doei!!!

Klaas je krijgt de groeten van Fred,.