MTC gestoomde bollen ervaring


Plaats reactie
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

11-09-2014 18:14

Michel Mester schreef:Dit klinkt als een goede instant bol waar ik naar op zoek ben.

Er werd de laatste keer toch ook een avondje voorgevoerd?
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

11-09-2014 18:42

Marco,

Toen ik weer begon met vissen las ik ook weer op dit forum, een stukkie terug ook, dan verdeel je de regelmatige posters in twee gedeeltes, zij die wat te melden hebben of oprecht iets willen leren en de schreeuwers.
Ik dacht dat jij bij de eerste catogerie hoorde en zo behandel ik je ook denk ik, waarom al dit anti gedoe nodig is, geen idee.
Je doet alsof ik koste wat kost ergens gelijk mee wil halen, ik heb meerdere keren aangegeven, het is mijn visie, doe ermee wat je wilt.
Ik heb geprobeerd je naar alle eerlijkheid te beantwoorden en doe dat ook met een zekere mate van fatsoen, het lijkt wel of je je beter wilt voelen dan ik, als dat zo is ga vooral je gang, ik geloof niet in verpissen in zoiets relatiefs als vissen.

Als je meedenkt is dat meer dan oke natuurlijk, maar het lijkt erop alsof je mij af wilt vangen op een paar woorden, ik bedoelde te zeggen dat het over de Boilies ging, niet over waar de vissen vandaan kwamen uiteindelijk, ik vond het alleen verrassend dat er zoveel opzitten, maar da's mijn beleving, als je 17 vissen vangt op een ochtend dan ben je daar al voorbij denk ik, da's mij nog nooit gelukt in bijna 26 jaar.

Als je denkt dat ik een aaskoper bent dan mag dat, ik weet waar ik goed in ben, en dat is niet in aasmaken, zeker in die periode niet, ik had een eigen bedrijf met personeel, dan ben je blij met vistijd uberhaupt, verder reikt mijn kennis niet zover, geen idee welke stoffen oplossen in water maar niet kapot gaan met stomen bv, het is meer dan een balletje draaien.

Er zijn mensen hier die mij kennen en die weten dat ik er heel lang alles voor overhad, ik heb in die tijd veel geleerd, ook van de mensen die nu artikelen en boeken volschrijven, ik heb overal in europa op karper gevist en het was een obsessie geworden, tegenwoordig is het weer een hobby gelukkig, maar bijna 26 jaar vissen op karper wegzetten als 'wat dan, je koopt aas' is respectloos en nergens voor nodig, zou ik bij jou ook niet doen.
En als ik al die tijd alleen maar aas heb gekocht, nergens over nagedacht heb dan heb ik ook niks te melden dus hoef je het ook niet te lezen, het is overduidelijk dat je het allemaal veel beter weet dus waarom zou je je druk maken verder, laat idioten zoals lekker blij zijn met een goede bol en jij met de jouwe, alles goed toch.

1 ding, bij mij is helemaal niks uitgescheurd, teveel gedril aan de kant en je neemt aan de kant de functie van het lood over en de haak lost gewoon zodra je even druk van de lijn haalt, zal een topper als jij niet gebeuren, mij wel, so be it.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-09-2014 19:16

Ik hou wel van eerlijke gasten zoals jouw,zo ben ik namelijk ook,maar 1 ding is zeker,een dikke vis vang je niet door middel van een bepaald aas,het is de strategie die het hem doet,en nog veel meer variabelen.
Ze zeggen ook altijd dat je de dikstte vissen met boilies vangt.Ik heb 98% van mijn dikkere vissen juist op particles.
Anyway..... Goed gevist!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

11-09-2014 19:19

:D @ Rick v. S.
ik heb meerdere keren aangegeven, het is mijn visie, doe ermee wat je wilt.

Vragen stellen voortkomend uit kritisch lezen dus! En dat is dan vervolgens weer niet goed haha...

Ik zie graag dat, wanneer iemand iets pretendeert, hij/zij dit dan ook even onderbouwd, anders is het loos wat roepen. Met dat 1e kan ik waarschijnlijk iets mee. Met dat tweede niet.., nou ja; vraagje stellen. Dus ik vraag er vrolijk op los :wink: .

Misschien kan je een keertje je verhaal doornemen voor dat je het plaatst en eventuele komende vragen uitfilteren. Scheelt een ander typen en opmerkingen accepteren (no hard feelings)!

Heb met wat je over mij pretendeert dan ook geen moeite hoor. Denk dat er trouwens ook aardig wat vissers rondlopen die niet heel europa hebben doorgereisd, maar toch een hele leuke pot kunnen vissen. Voor wat gereis heb je alleen cash, een auto en wat enthousiasme nodig.

Maar dat is slechts mijn ervaring en doe ook daarmee wat jij wilt!

Ps; mij in een hokje wensen te plaatsen met gevolg dat ik geacht wordt ja en amen te roepen roepen. Nee, dank je 8)

als je 17 vissen vangt op een ochtend dan ben je daar al voorbij denk ik, da's mij nog nooit gelukt in bijna 26 jaar.

Begrijpen wat sommige witvissers met zulke pas uitgezette, makkelijk te vangen en evt. ongewenste visjes kunnen doen zou ook een optie zijn. Vandaar dat ik het aankaarte. Hup, 16 of 17 van het zelfde soort richting schelde rijn kanaal had het kunnen zijn :wink: Maar mijn dank is groot haha...

1 ding, bij mij is helemaal niks uitgescheurd,

Optie tot stuiteren gaf ik al aan voordat jij je verhaal wat aanpaste naar teveel druk uit enthousiasme. Wegens bovenstaande quote rest me nog slechts één vraagje;

Je hebt de vis wegens twijfel later dus nog eventjes gevraagd hoe het met z'n bek was :D ..?
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

11-09-2014 19:40

Ps; ik had afgelopen week een uitscheurder (waarschijnlijk 'n benedenrivieren SKP rije/tje).

Pakte iets (bleek achteraf een takje) wat blijkbaar op twintig meter onder de eigen kant onder water lag. Eerst niets gedaan behalve even de druk te verlichten, en toen dit niet hielp heb ik een beetje druk gezet en het kwam los.

Een verrot twijgje van dertig centimeter en nog geen halve centimeter dik zat uiteindelijk nog alleen in de loodvrije solar leader verwikkeld en via een groter eerder geheel was de druk uit een verkeerde richting gekomen. Snij..!

Shit happens.., so be it! :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

11-09-2014 20:05

Okee nu weer FF on topic aub :evil:
Kansloos gezeik!
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

11-09-2014 20:21

Rik koster schreef:Ik hou wel van eerlijke gasten zoals jouw,zo ben ik namelijk ook,maar 1 ding is zeker,een dikke vis vang je niet door middel van een bepaald aas,het is de strategie die het hem doet,en nog veel meer variabelen.
Ze zeggen ook altijd dat je de dikstte vissen met boilies vangt.Ik heb 98% van mijn dikkere vissen juist op particles.
Anyway..... Goed gevist!


Dat klopt helemaal, het is de som der delen maar ik had en heb een goed gevoel over deze boilie en zag ik door die vis precies dat bevestigd, maar vis ik in de kanalen hier dan is dat ook vaak met particles en zelden met boilies, tijgernoten en kidneybeans bv doen het dan goed.
Het is denk ik de extra aantrekkingskracht wat dit soort boilies het goed laat doen op cultuurwatertjes, alhoewel geen wetenschappelijk bewijs natuurlijk geloof ik daarin.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

11-09-2014 20:58

Michel Mester schreef:Okee nu weer FF on topic aub :evil:

Jij :evil: worden, haha..? Kwalijkere zaak in mijn ogen dat mensen vraagtekens in een verhaal niet zien :wink: ...

Het is denk ik de extra aantrekkingskracht wat dit soort boilies het goed laat doen op cultuurwatertjes

En daarmee bedoel je bollen met vismeel? Voorvoeren maakt zaken veelal wat aantrekkelijker. Leuke bol helpt daarbij zeker...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

11-09-2014 22:16

:roll:
Kansloos gezeik!
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

12-09-2014 07:34

Rik koster schreef:Ik hou wel van eerlijke gasten zoals jouw,zo ben ik namelijk ook,maar 1 ding is zeker,een dikke vis vang je niet door middel van een bepaald aas,het is de strategie die het hem doet,en nog veel meer variabelen.
Ze zeggen ook altijd dat je de dikstte vissen met boilies vangt.Ik heb 98% van mijn dikkere vissen juist op particles.
Anyway..... Goed gevist!



Goed aas is ook een strategie,...
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

12-09-2014 08:28

2 van mijn zwaarste vissen,single bait met plastic aas,juiste plek,juiste tijd,juiste strategie.
En aas is ook strategie klopt,maar dat zeg ik toch al hierboven...
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

12-09-2014 08:37

Aas is onderdeel van een strategie, niet iets op zichzelf staands.
Dat is ook de reden dat een zuivere test van aas bijna niet te doen is, zeker niet als je onder dezelfde omstandigheden niet meerdere aassoorten met elkaar vergelijkt.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

12-09-2014 09:04

Goed aas is ook een strategie,...

Komen we weer op de vraag; Wat is goed aas?

Die laat ik eventjes aan me voorbij gaan :D ...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

12-09-2014 09:09

Als je nou een keer een sessie heb instant dat een bepaalde stek vis blijft opleveren zoals ik dat wel eens had op circuit wateren,dat moet je voor de grap eens na elke vis van aas wisselen.
Mijn ervaring is dat het dan geen fuck meer uitmaakt, en ben ervan overtuigd dat instant vissen voor 90% aan de locatie ligt of dat je iets vangt ja of nee,op een rivier moet je het geluk hebben op de vis te stuiten en een goeie voorraad aan aas bij je hebben om de vis azende te houden alvorens ze door trekken.
En als je praat over langdurig op een bepaald water voeren wilt dat je dan uit gaat komen bij gebalanceerd aas waarbij seizoensinvloeden een rol spelen met voedingswaardes en een goed inzicht hebben over het bestand om de huis te hoeveelheden voer telkens weer te water te laten.

Wat anderen voor visie hebben weet ik niet,maar zo werkt mijn visie en niet geheel verkeerd
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

12-09-2014 09:20

[quote="Marco Mostard"][quote]Goed aas is ook een strategie,.
Komen we weer op de vraag; Wat is goed aas?


Voor degene voor ZIJN situatie de bollen van MTC en blijkbaar niet die van de Boilieman,.allias de handelsondernemer.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

12-09-2014 09:24

Rik koster schreef:Als je nou een keer een sessie heb instant dat een bepaalde stek vis blijft opleveren zoals ik dat wel eens had op circuit wateren,dat moet je voor de grap eens na elke vis van aas wisselen.
Mijn ervaring is dat het dan geen fuck meer uitmaakt, en ben ervan overtuigd dat instant vissen voor 90% aan de locatie ligt of dat je iets vangt ja of nee,op een rivier moet je het geluk hebben op de vis te stuiten en een goeie voorraad aan aas bij je hebben om de vis azende te houden alvorens ze door trekken.
En als je praat over langdurig op een bepaald water voeren wilt dat je dan uit gaat komen bij gebalanceerd aas waarbij seizoensinvloeden een rol spelen met voedingswaardes en een goed inzicht hebben over het bestand om de huis te hoeveelheden voer telkens weer te water te laten.

Wat anderen voor visie hebben weet ik niet,maar zo werkt mijn visie en niet geheel verkeerd


Dat is persoonlijk,..mijn ervaringen zijn juist tegenovergesteld,.dat het juist bij het veranderen van aas compleet stil viel,..zelfs op een holding waar de vis massaal aanwezig was ik single viste met een chod voorzien van een popup van merk A het bij het verwisselen naar merk B ook gewoon stil viel (zelfde kleur en zelfde diameter)
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

12-09-2014 09:27

Komen we weer op de vraag; Wat is goed aas? Die laat ik eventjes aan me voorbij gaan :D ...

Voor degene voor ZIJN situatie de bollen van MTC en blijkbaar niet die van de Boilieman,.allias de handelsondernemer.

Je kon het niet laten he :D . Ook de bolieman is er weer blij mee hahaha...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

12-09-2014 09:32

Zal eens een keer met de boilieman boilies vissen op dat locale putjes in krimpen van je,als ik er nog leuk vang Leon..
Wat voor excuus gebruik je dan ?
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

12-09-2014 09:56

Emilio Visser schreef:Aas is onderdeel van een strategie, niet iets op zichzelf staands.
Dat is ook de reden dat een zuivere test van aas bijna niet te doen is, zeker niet als je onder dezelfde omstandigheden niet meerdere aassoorten met elkaar vergelijkt.


En daar is alles wel mee gezegd eigenlijk, zeggen dat het aas van MTC het verschil maakt is niet correct in algemene zin maar wel in de mijne, het is waar ik in ben gaan geloven, als eeuwige twijfelaar die ik nu eenmaal ben is vissen op karper niks anders dan twijfels oplossen en details aanpassen, da's mijn methode en dat hoeft niet de manier van iemand anders zijn.
En op elk nieuw water begint het opnieuw en is het weer anders.
Waar ik wel van overtuigd ben is de kwaliteit en de bezetenheid van de MTC bedenkers, ik kom iemand als Mitsz al heel mijn karperleven tegen en wat doet hij vaak? Hetzelfde als ik aan de waterkant, details, details, details...
Misschien is dat dan een betere en een meer persoonlijke beoordeling, ik geloof in wat die mannen doen daar, en in algemene zin geloof ik niet in bulkboilies voor MIJN visserij.
Wat ik zeker niet kan is de essentie van sommige delen begrijpen, ik kan wikipedia qouten, veel over betaine en LT olieën praten, maar ik heb geen idee wat het effect is op elkaar, welke delen het stomen overleven en wat de balans is, de waarheid is dat maar weinig dat kunnen, ik kan net zo interessant gaan zitten lullen als Mitsz of Chris, maar dan ben ik de muis die over brug loopt met een olifant en zegt 'wat stampen we lekker'

Er zijn hier mensen die het nemen voor wat het is, mijn ervaringen met MTC aas, van aankomst tot in het water, er zijn er ook die het allemaal op zichzelf betrekken en er dingen van maken die ik niet eens begrijp, mijn inzet was een eerlijk verhaal over hoe ze mij bevielen, en eerlijk ben ik, veel zelfbenoemde alphamannetjes hier zullen nooit verhalen over een geloste dertiger, ik wel want zeker na 3 jaar afwezigheid is er nog wel wat roestig.
Goed, ik ben vanaf nu klant bij MTC, zonder korting of welk ander voordeel dan ook, als iemand anders dat niet is en je hebt je eigen favo merk, alle hulde maar als iedereen werkelijk zo begaan is met een informatief forum neem dan 's de tijd je ervaringen te delen.

Als laatste, ik heb sinds ik weer vis mijn vangstboeken van zolder gehaald, vroeger deed ik dat, precies bijhouden wat en waar, welk weer en welk aas, nu niet meer.
Dit is absoluut niet arrogant bedoelt maar het leest voor mij als een boek van complete idioterie eigenlijk, in Frankrijk schrikken in je bivy van ontploffingen en dan beseffen dat het oudejaarsavond is, jaren waarin ik meer in een bivy leefde dan in een huis, het was leuk en ook een beetje maf natuurlijk, 90.000km p/j rijden...
Nu kijk ik naar die tijd met een soort verbazing alsof het over iemand anders gaat, als iemand hier dat dan afdoet als 'je hoeft alleen maar tijd en geld te hebben' dan zal dat wel, ware het niet ik er echt voor moest bloeden en dingen voor moest laten die voor een ander normaal zijn.
Ik heb echt veel gevangen ook, iedereen is meer dan welkom om langs te komen en erover te bomen met een bak koffie, maar neem aub mijn belevingen voor wat het is, ik verkoop niks, ik deel mijn goede en slechte ervaringen, meer niet.
En dat doe ik zo eerlijk mogelijk, ook dat zou voor sommige hier een voorbeeld moeten zijn.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

12-09-2014 09:59

Rik koster schreef:Zal eens een keer met de boilieman boilies vissen op dat locale putjes in krimpen van je,als ik er nog leuk vang Leon..
Wat voor excuus gebruik je dan ?


Hoe kom je erbij dat het mijn putje is???,wederom weer een domme veronderstelling,.ik gebruik geen excuus maar ga vooral je gang.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

12-09-2014 10:02

[quote="Marco Mostard"][quote]Komen we weer op de vraag; Wat is goed aas? Die laat ik eventjes aan me voorbij gaan :D ...

Voor degene voor ZIJN situatie de bollen van MTC en blijkbaar niet die van de Boilieman,.allias de handelsondernemer.
Je kon het niet laten he :D . Ook de bolieman is er weer blij mee hahaha..

Volgens mij is de topic starter elders begonnen met die ..... man,..bollen en overstapt op MTC met als resultaat zijn voor mij gewaarde onafhankelijke en belangenloze ervaring,.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

12-09-2014 10:03

Anders noem.je de naam even van die andere put waar de vissen jouw aas totaal negeerde .en je dat ook zag gebeuren,en toen je overschakelde dat je wil.ving,ik bewijs graag het tegendeel :wink:
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

12-09-2014 10:08

Ik vind het altijd wel heel apart als er op facebook een zogenaamd,.vind ik leuk en delen actie van een bepaald merk en ze 20kg bollen kunnen verdienen,...binnen enkele uren is de limiet bereikt.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

12-09-2014 10:10

Rik koster schreef:Anders noem.je de naam even van die andere put waar de vissen jouw aas totaal negeerde .en je dat ook zag gebeuren,en toen je overschakelde dat je wil.ving,ik bewijs graag het tegendeel :wink:



Ik ga jou niet alles aan je neus hangen,..maar als je twijfel aan mij ervaring moet je dat lekker zelf maar weten,.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

12-09-2014 10:15

IMG_2766-150x150.png
(71.89 KiB) 1181 keer gedownload
Btw gefeliciteerd trouwens met je gratis 2x10kg bollen twv 40,- en je bijbehorende hoody