Jullie favoriete najaar / winter aasje


Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

23-10-2010 01:53

Wat je kan doen is:

De andere boeg.

Stop gewoon een paar maanden met karper vissen. In plaats van steeds harder te proberen om een karper te vangen, wat vervolgens dan toch niet lukt, ga je gewoon eens lekker op de blankvoorn. En dan niet met een vaste stok in een slootje, maar echt. Zoek een leuk stromend water, een groot stilstaand water of een haven Koop een lichte match hengel en ga aan de slag. Haakje 14, een paar pennen, wat lood en maden. Veel maden.

Ook ik heb een dramatisch eerste half jaar gehad. Wat vorig jaar wel lukte, lukte dit jaar absoluut niet. En dus ben ik gewoon gestopt. Dan niet. Kut karpers!!!

De laatste 5 maanden heb ik vele uren doorgebracht op de Kromme Rijn, de Eem, de Lek, de Maas, het Spui en de Bernisse. Met een match hengel.
Een verademing!!!
Wie had dat nou gedacht? Ruizers en blankers ver boven de 30 cm. Windes tegen de 60cm. Een heuse barbeel en uiteraard brasems (en die zijn dan opeens enorm leuk). Prachtige visserij, kan niet anders zeggen.

En terwijl je zo anders bezig bent, want deze visserij is echt anders, wordt de karper batterij
weer langzaam opgeladen. Dus deze week weer de karper draad opgepakt. 5 stuks waarvan 2 maal 20 plus. Op precies dezelfde wijze en op precies hetzelfde water als begin dit jaar.

Volgens Chris Yates zit vissen voor een groot gedeelte tussen de oren. En na dit seizoen geef ik hem daar 100 % gelijk in.
Ook voor TV-snacks en Kant en Klare mee neem bami.
K. van den Herik

23-10-2010 08:49

Zelf ben ik doodblij met strenge lange winters. Ik kan dan niet vissen. Misschien ooit meerval op de rivier hier of witte steur bij Gorinchem. Verder vind ik de rest van de vissen surrogaat, sorry.


Moest ik perse een andere vis bevissen dan werd dat gericht op grote paling. Waarschijnlijk ging ik gewoon weer petanque spelen...