Boilies,boilieboeren,fluobodemaas,slecht voor de gezondheid?


Geart van der heide
Berichten: 63
Lid geworden op: 25-09-2009 10:23

06-04-2010 22:03

Beste bart,
dit geeft toch iets meer duidelijkheid.
En al kraakt hij pro line hier af of stelt hij zijn twijfels,
is het aan jouw om het uit te leggen en dat doe je goed,
dus zie het als gratis reclame.
HELP!,
Ik kan geen avater uploaden wie kan me helpen? pbtje graag!.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

07-04-2010 00:04

ik heb meerdere malen herhaaldelijk gezegd dat ik proline niet afkraak.ook heb ik herhaaldelijk vertelt dat vrienden van mij goed tot zeer goede vangsten boeken met proline.mijn maat haalt elke maand rond de 100 kilo boilies af,en rijd er zelfs voor naar belgie.ik heb ook meerdere malen vertelt dat ik geen naam noemde in het begin om negatieve reclame te voorkomen.vervolgens ga je het zelf verkondigen bart,wat uiteraard tof van je is.en je het ook uitleggen kan.mijn probleem was merendeels ontstaan toen ik met een maatje van mij aan het praten was over proline,omdat hij een voercampagne wilt gaan houden hier in de buurt,en aardig veel wilt gaan voeren.nou vroeg hij aan mij wat ik ervan dacht,en ik zeg eerlijk.ik heb geen enkel idee.maar op karperwereld weten ze er vast raad mee.de naam fluor deed ons allebij een naar gevoel.om daar nou zoveel kilo"s van te gaan gebruiken op een water.wat mischien niet best is voor de vissen etc. etc. ook mede doordat er veel mensen met proline vissen.onder andere veel jeugd die elkaar aansteekt met de bollen onderling.en er op wateren een ravage zou kunnen ontstaan.in mijn achterhoofd had ik er wel een gevoel bij dat een aasfabrikant als proline zulke zooi niet verkopen zou.maar zeker weten wist ik dit niet.nu weet je dus de reden,de hoe,en de wats.maak je niet druk over negativiteit.het is juist goed om dit soort dingen te bespreken bart.had ik dit forum niet geopend had iemand anders het binnenkort wel gedaan.want de naam fluor f9 roept om zo"n forum als dit.stel je voor dat ik bijvoorbeeld een ding op de markt bracht in vergelijking met rode maden.maar dan niet kankerverwekkend.denk je niet dat ik een hoop vragen zou krijgen dan ? no hard feelings bart. i was just curius,and now i know it...thanx.. greets Rk
K. van den Herik

07-04-2010 07:00

Goed zo Bart,

Zie je wel dat het best leuk kan zijn zo'n DB?

Mitsz,

Een onderzoek? Alweer? Heb nu 3 keer mijn nek uitgestoken... suc7
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

07-04-2010 08:00

Jij zou mij negeren en je hebt gefaald. :P
K. van den Herik

07-04-2010 08:18

fijne verjaardag
Laatst gewijzigd door K. van den Herik op 07-04-2010 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

07-04-2010 08:20

het ligt op de plek waar het hoort, maar ik hoef jou toch niet alles te vertellen?
K. van den Herik

07-04-2010 09:09

maar ik hoef jou toch niet alles te vertellen


Dank u voor de voorzet:

Als je iemand iets toezegt.
Als je iemand iets belooft.
Als je iemand ergens bij betrekt.

En nog veel meer dingen en zaken die je met personen of persoon kan hebben, hoor je dus wel op zijn minst op de hoogte te houden. Dat noemen ze hier communicatie. Dan weet een ander ook hoe het ervoor staat.

Dingen beloven om maar vriendjes te maken is je grootste blunder. Communicatie als het niet zo goed gaat een goede 2e. Dit terwijl er mensen zijn die je juist zou hebben kunnen bellen als het kut gaat. Nu vervreemd je alleen alles en iedereen, behalve ( op nog een enkeling na, en wees daar zuinig op) diegene die wat van je nodig heeft.

Enne falen? Ik heb eens om me heen gekeken: valt wel mee. Pas als ik mijn gezin niet meer te vreten zou kunnen geven zou ik eens aan falen gaan denken, denk ik.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

07-04-2010 09:51

ik zeg het nog één keer en dan ga ik er vanuit dat je het eindelijk begrijpt. Ik ben er niet trots op, maar was afgesloten van internet en telefoon. Ik heb je dat per PB gemeld, maar je moet het tóch hier bespreken.

Ik ga er van uit dat het nu klaar is hier in het openbaar ok?
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

07-04-2010 09:55

boilies klaas met fluo we hoeven niet iemands prive leven op het board te zien.
vr gr peter
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

07-04-2010 18:20

Dank je Peter. Ik stel het op prijs.

groetjes Mitsz
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

07-04-2010 18:29

Hmmm,
geen internet en geen telefoon?
Tsja dan valt de communicatie tegenwoordig wel stil, behalve wanneer je maar 220 km op en neer hoeft te rijden/fietsen.. 8) :-? :oops:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

07-04-2010 18:41

:o da meen je niet! :oops:
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

07-04-2010 19:43

Je afvragen of 't slecht voor de vis is en alles wat de C1000/AH/vdBroek in de rekken heeft liggen klakkeloos in je kar pleuren, blauw ijs nemen bij de Italiaan en meer van dat soort fratsen en hier vragen of dit (visvoer) niet eens uitgezocht moet worden, is in mijn opvatting allang van god los.
Volgens mijn info word vismeel gemaakt van tot strond vermalen vis. Deze word vast niet eerst even gefileerd omdat 't voor vriend karper is bedoelt. Dus alle verpulverde graat gaat ook mee. Van botten (graat is ook bot) word lijm gemaakt. Dus eigenlijk krijgt 't beestje lijm te vreten. Of ga ik nu 1 stap te ver?
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

07-04-2010 22:14

Elke gek heeft zijn gebrek. Alleen kan je er bij de een er makkelijker overheen stappen dan bij een ander.

Mitsz, je blijft voor mij een kanjer.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

08-04-2010 08:35

Rene Schouten schreef:Je afvragen of 't slecht voor de vis is en alles wat de C1000/AH/vdBroek in de rekken heeft liggen klakkeloos in je kar pleuren, blauw ijs nemen bij de Italiaan en meer van dat soort fratsen en hier vragen of dit (visvoer) niet eens uitgezocht moet worden, is in mijn opvatting allang van god los.
Volgens mijn info word vismeel gemaakt van tot strond vermalen vis. Deze word vast niet eerst even gefileerd omdat 't voor vriend karper is bedoelt. Dus alle verpulverde graat gaat ook mee. Van botten (graat is ook bot) word lijm gemaakt. Dus eigenlijk krijgt 't beestje lijm te vreten. Of ga ik nu 1 stap te ver?


Rene,

dat is ook de reden dat ik mijn vismelen en -olies alleen maar van bepaalde fabrikanten betrek. Die ontrekken alle dioxines eruit. Beter toch, als je weet dat het kan?

Peter,
:oops:
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

08-04-2010 10:00

Logisch nadenken brengt je 't verst Mitsz....

:wink:

En Klaas, aangezien daar specifiek over veevoeders gesproken word, kun je denken dat VISvoeders daar NIET onder vallen...
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

08-04-2010 15:29

Rene Schouten schreef:Logisch nadenken brengt je 't verst Mitsz....

:wink:

En Klaas, aangezien daar specifiek over veevoeders gesproken word, kun je denken dat VISvoeders daar NIET onder vallen...


Klopt René. :) Is echter door emotie niet altijd te realiseren. Soms ook wel. Gelukkig maar.

mvg Mitsz
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

08-04-2010 16:30

Rene Schouten schreef:Je afvragen of 't slecht voor de vis is en alles wat de C1000/AH/vdBroek in de rekken heeft liggen klakkeloos in je kar pleuren, blauw ijs nemen bij de Italiaan en meer van dat soort fratsen en hier vragen of dit (visvoer) niet eens uitgezocht moet worden, is in mijn opvatting allang van god los.
Volgens mijn info word vismeel gemaakt van tot strond vermalen vis. Deze word vast niet eerst even gefileerd omdat 't voor vriend karper is bedoelt. Dus alle verpulverde graat gaat ook mee. Van botten (graat is ook bot) word lijm gemaakt. Dus eigenlijk krijgt 't beestje lijm te vreten. Of ga ik nu 1 stap te ver?



Het verschil is dat wij zelf heel goed kunnen bepalen of we iets tot ons nemen of niet.
Een karper heeft die keus niet zelf en zal alles wat voor z'n bek komt tot zich nemen.
Dat is dus wel een groot verschil vind ik en kan je dus niet zo met elkaar vergelijken.
Zelfde met vrouwen die door roken tijdens de zwanger schap dat kind kiest er niet voor en we weten allemaal dat het slecht is. Dus vind ik het wel een discussie waard zeg maar.....

Op die lijm gedachtegang zal ik maar niet ingaan.
want daar heb je zelf een beetje te veel aan gesnuffelt lijkt wel.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-04-2010 16:45

Het probleem zit hem niet in de vraagstelling, maar in de antwoorden. Ik lijk waar te nemen dat er een zekere vooringenomenheid inkruipt met wat men zelf van belang vindt in aas. Nu ben ik geen volger. Dus daar schort het al aan.

De vraag is of kleurstoffen uit de voedingsindustrie kwaad kunnen voor een karper. Zonder het ons te realiseren zit dit in heel veel dat wij dagelijks eten. Zolang je kind niet uren loopt te stieren, is het geen zorg. Kent een karper eenzelfde gevoeligheid, voor iets waarop zelfs voor mensen geen sluitend antwoord te geven is?

Niet nodig? Dat is een boilie ook niet!

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

26-04-2010 23:46

Kortom, hoe kunnen we de consument het beste misleiden? Juist Fluro, Fluo,.....flauw hoor
Harold Hoekstra
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Noord Nederland

27-04-2010 10:47

Dries Jacke schreef:Kortom, hoe kunnen we de consument het beste misleiden? Juist Fluro, Fluo,.....flauw hoor


Dries, je dacht toch niet serieus dat je met echt fuoriserend aas te maken had he?!?!? :D

En het is geen misleiden, het is de onwetende consument precies geven wat hij/zij denkt te willen :)
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

27-04-2010 11:45

Nee Harold dat dachte ik niet :lol: Maar ik denk wel dat het de achterliggende gedachte is van de firma's om het die namen te geven. Er zullen genoeg mensen denken dat het wel zo is :wink: Dus misleiding.

Zoals Kees al aangeeft, er is nog geen info of kleurstoffen schadelijk zijn voor onze vriend, dus zal het een wellus nietus spelletje blijven.

Ben zelf van mening, kleurstoffen, conserveringsmiddelen gewoon mijden en lekker zelf een vers bolletje draaien zonder die poespas of op een natuurlijke basis een kleurtje geven doormiddel van RR of kerrie enz....
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

29-04-2010 11:24

En wie zegt dat RR of kerrie goed is voor ons gevinde vrienden?

@ ron volgens mij sla je daar de plank compleet mis een karper bepaald ook nog altijd zelf of die iets vreet of niet. Waarom dan altijd die ene spiegel op een zoete boilie en die dikke schub op vismeel? Waarom? Voorkeur of afkeur? Als die iets niet moet dan vreet ie het echt niet op hoor. Waarom dan met hoogwaardig aas vissen als je ze toch alles eten?

Vr gr peter
vr gr peter