Eigen dip maken.


Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

25-01-2010 06:38

Vang je beter met geëmulgeerde vetstoffen?
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

25-01-2010 11:29

wat heeft dat met een dip te maken ?

dat is bevroren duivenvoer ? wat vervolgens uit elkaar valt onder water op je stek neem ik aan ?
K. van den Herik

25-01-2010 12:06

pop up van niet geëmulgeerde harde vetstoffen...
jeen jansen
Berichten: 61
Lid geworden op: 22-12-2009 13:14

25-01-2010 14:16

Rik koster schreef:wat heeft dat met een dip te maken ?

dat is bevroren duivenvoer ? wat vervolgens uit elkaar valt onder water op je stek neem ik aan ?


kijk eens goed... :o ..dat is een vetvierkantje voor de vogels....
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

25-01-2010 18:44

beetje jammer dat er altijd mensen moeten zijn die een serieus topic moeten verneuken,er zijn ook mensen die dit waarderen,en een betere oplossing ervoor bedenken in plaats van onzin neer te zetten waar niemand wat aan heeft.
K. van den Herik

26-01-2010 08:17

wat is het voordeel van een dip? Toegeven dat je aas niet zo heel werkzaam is en daarom maar soaken in een alles of niks goedje? Je haakaas laten opvallen? In laatste geval: wat voegt vitamine B12 dan toe? Neemt een karper dat chemorecepties waar op 500 meter? 15cm?
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

26-01-2010 12:07

Topics over dips, boilieboeren onderwater dvd's korda 5 frank warrick nog niet afgehaakt.. Toevallig een beetje onzeker over je aas/visserij..? Kun je altijd nog topicspammertje worden.

GAL of GED
©
K. van den Herik

26-01-2010 12:11

zeur niet man, vraag gewoon iets en als je in tongen spreekt graag met vertaling


GAL of GED


Frank W leeft nog en is voorbij de 40, nu de rest nog

on:

toevallig wilden ze in DVD 5 hun haakaas verbeteren met een dip. Ik ben dus gewoon benieuwd wat en hoe
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

26-01-2010 13:14

Klaas je weet zelf wat het nut van een dip zou moeten zijn. Heb het idee dat je telkens maar weer een andere inslag moet geven aan een bepaald onderwerp, word er een beetje geirriteerd van. Mocht het zo zijn dat je het echt niet snapt dan geef ik je nu even mijn visie over een dip (gebruik ik zelf nooit..heb vertrouwen in de kracht van mijn eigen aas)

Een dip heeft de functie om een boilie net dat beetje meer attractiviteit mee te geven zodat hij eerder of beter opvalt tov van boilies er om heen. Denk zelf dat een dip mischien meerwaarde kan hebben als je kort op bepaalde stekken vist of single.

Dip ze.
©
K. van den Herik

26-01-2010 15:05

Wat doet vitaminen B6 en B12 in zo een geval dan voor goeds? zie stukje terug.

Als dat alleen werkt op langere termijn, waarom dan dippen? Of dip je je voer bollen ook?
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

26-01-2010 19:05

in elk topic wat k.van den herik schrijft,word er een soort groen geel achtig gal gespuwd,in een soort uit de bijbel achtige taal die moeilijk te bevatten is wat er precies mee bedoeld word.je kan ook niks zeggen als er niks nuttigs uitkomt,waardoor er een hoop minder pagina"s vol met onzin op dit board komen te staan,als je niet weet waar een dip voor bedoeld is,en waarvoor dit gebruikt kan worden,google er dan eens wat op na,wat een single hookbait met een soak kan doen. op sommige momenten is dit onbeschrijflijk.verder over de vitamines ? waar je dit vandaan haalt mag joost weten,mischien dat die ook op dit board zit.maar als je eens wat googled kom je ook een heel eind,en meneer k.van herik. ik zou zeggen pak eens een hengel,en ga zelf eens een dip uittesten.of is dit te min voor je omdat jij wel die wonderbol heb die altijd net de drempel over gaat bij elke karper in elk water ?
graag zou ik je willen vragen om dit soort topics een keer niet te verzieken en een keer niet de beter weter uit te gaan hangen,vraag me af of er wel een forum hier op karperwereld is waar jij je gal met theoretische en genetische en professoretische vragen niet gespuwd heb,om het alles en ook maar iedereen lastig te maken.en er een wir war van offtopic verhalen gemaakt worden
ONTOPIC MAAR WEER !!

Dank U.
Gebruikersavatar
daan biemans
Berichten: 636
Lid geworden op: 10-10-2007 21:52
Contacteer:

26-01-2010 19:20

Nog een keer off topic.

zo denk ik er ook over :wink:
Gewoon genieten
Gebruikersavatar
Stefan van Grunsven
Berichten: 124
Lid geworden op: 09-01-2010 21:56

26-01-2010 21:16

HALLELUJAH Rik HALLELUJAH
Als ik iets wil lezen over een eigen dip maken
dan wil ik ook inderdaad iets lezen over een eigen dip maken
of soak prima

en niet over heel iets anders
of jan,piet of klaas dat doet maakt mij niet
Ontopic blijven AUB

Dank u
Less is More That is The way 2 succes
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

27-01-2010 07:08

Ik begrijp de post over hoe meneer soms reageerd, kan in mijn en vele oogpunten wel degelijk anders. Maar ook jullie begrijp ik niet hoe jullie er zo klakkeloos overheen kunnen lezen en de toevoeging niet snappen.

Dus ipv te zeggen... Pak een hengel en ga visen of google klaas, kan je beter zelf eerst gaan googlen op vitamine b6 en b12 voor wat het is en wat eht doet. Want laatst genoemde kan/is ook een trigger (zijn). En was het dus niet zo dat dip een trigger is... En ging het topic er niet om om een dip beter te maken dan die als eerste genoemd werd :roll:

Dus de vraag van klaas is heel terecht... Wat voegt vitamine B12 toe in een dip op korte termijn ;)
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
K. van den Herik

27-01-2010 08:29

Beste Rik,

Sorry dat ik je vermoei door uit te dagen na te denken. Zal het niet meer doen. Aan de andere kant kan ik dat ook niet beloven, zit een beetje in de aard van het beestje denk ik.

Maak je over mij visserij geen zorgen hoor, lukt best, zowel zonder als met(winter) dip of soak.

Natuurlijk wist jij al wat vitaminen B6 en B12 doen op korte, dus instant, termijn? Ik niet.

Beetje zelfde verhaal als het snijden en pletten van bollen, iedereen doet het, soms, zelden lees ik een goede reden waarom. Iedereen vist met een la, waarom?

Kut als je ook zoiets doet maar eigenlijk niet weet waarom, ga mij dan niet voor klojo uitmaken,

De allerbelangrijkste vragen beginnen met: wie, wat, waar, waarom hoe.

Ik mis volgens mij nog ergens de melasse, zit betainen in...

MVG

Klaas
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

27-01-2010 08:59

Klaas,

Soms lijkt het erop dat je geen toevoeging meer kan en mag doen. Oke, de manier hoe jij soms reageerd zou anders kunnen en begrijpelijker, maar het laten nadenken is iets wat bij vele mag en moet. Blijkt hier ook alweer.

Echter denken vele vaak beter te weten, terwijl ze het toch niet begrijpen en maar zo gaan reageren zonder zelf eerst te onderzoeken. Helaas. Vitamine kan en voegt vaak wel iets toe. Vooral de B12. Maar ik ga er niet verder op in, Rik en Stefan weten het blijkbaar, anders roepen ze niet dat er off topic gegaan wordt.. Dus laat het woord graag aan hun over..... Want ik weet neit wat de toegevoegde waarde van vitamine is :roll: Iemand die het mij wil uitleggen?

Ben ik ook gelijk benieuwd naar het voglende... Als je een dip gaat maken, waar moet dan rekening mee gehouden worden? welk uitgangspunt neem je? Is het belangrijk om juist eiwitten of koolhydraten te gebruiken? Hoe zoet moet hte zijn, zijn vitaminen belangrijk? Die zijn ook wateroplosbaar toch Rik?
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
K. van den Herik

27-01-2010 11:31

Even een kleine toelichting dan:

Ik heb al veel dingen zien komen en nog meer zien gaan. Inmiddels wel geleerd, dat ik zomaar iets niet moet aannemen.

De gein van dit board vind ik om mensen te bewegen met ideeen en argumenten te komen. Beetje van: “”Ja, maar…”

Dit lukt lang niet altijd maar het best gaat dit door een confronterend antwoord te geven. Soms valt dat verkeerd en ben ik ook niet te beroerd om excuses te maken.

Bij daadwerkelijke onzin, gaan mijn haren recht overend staan, argumenten wil ik dan.

Gelukkig moet ik gewoon werken, maar kan ik heel veel tussen door eens ergens op reageren. Vaak wordt ik gestoord door de foon, ook typ ik vele malen langzamer, dan ik denk en ben ik soms al heel ergens anders. Sorry dat dan wel eens het verband even weg is, vraag er gerust om…

Soaks, dips,

Ik neem aan dat iedereen vol vertrouwen aas maakt, koopt of laat maken oid. Ik ook. Vol vertrouwen trap je dan een paar handen aas te water. Een aas wat goed is en waar je tevreden over bent. Maar dan je haakaas moet “verbeterd” worden dmv een dip. Dat is toch gek eigenlijk? Of zie ik dat verkeerd? Beetje chanel 5 proberen te verbeteren met boldoot of andersom.

Ok Rik jij:
- Denk je dat een kaprer een paar meter omzwemt om jou geprepareerd haakaas op te pikken? 1 meter? Een halve?
- Als die karper niet direkt naar jou haakaas zwemt, eet ie eerst 1, 2, 3 10 bollen en dan komt ie iets aparts tegen, is dat productief of contra productief?

Ik:
Ik soak ook om
- Droge bollen vast vocht op laten nemen
- Te conserveren tijdens een langere trip
- Een alles of niks poging

Geleerd heb ik dat een karper soms dingen in het water waar neemt ( zo goed Douwe hahahaha) en dan op zoek gaat naar voedsel. Kijk maar eens in een aquarium als je stiekem voert. Heel soms, misschien vaker dan je denkt, zoekt het beest voedsel wat er niet is. Zie korda 5. Zit je dan voor joker of wat?

2008:
Werd ik ff naar huis gevist op een heel moeilijk water in Belgie. Eigenwijs als ik was, duurde het even voor ik dingen aan ging nemen van die vanger. Natuurlijk werkte dat bij mij ook.

2009 heb ik mij wezenloos gevangen om zijn manier. Een deel van zijn manier van vissen had met het aas te maken. Zijn aas was werkelijk naar een 3 tot 4 uur opgelost. Na 2 uur geen beet, binnen draaien en opnieuw beazen. Noem deze wijze van mij part vissen met super gesoakt aas.
Bijna alle vissen waren mijn, behalve de topvissen van het water. Daar ving ik er een paar van, meestal met ander aas zonder iets erin en pas als het spul een paar uur lag, vaak midden in de nacht of bij eerste licht in de morgen.

Moraal? Verbeter je je aas door te soaken dippen of verklooi je je kans?

Ik weet niet meer waar het om ging.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

27-01-2010 11:49

Kiek K. Zo moeilijk is het niet :lol:

Mooie toelichting!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

27-01-2010 19:41

kijk klaas zo kan het ook,het is begrijpelijker als daarvoor,en men word er nu wel wijzer van,mijn viswijze is dus een single bait met dip,ik doe vaak 1 hengel single bait vissen,en heb in de jaren gemerkt dat ik toch best vaak op een single bait met dip de leukere vissen wist te vangen,het kan een meerwaarde aan je aas geven.uiteraard kan dit ook tegen je werken maar wie zal dat je vertellen,jij eet ook geen 5 dagen patat,de vissen dus ook niet.
er zijn boeken vol geschreven over aas,vitamines,aasgedrag bij over flavouren,etcetra etcetra, je kan het zo gek niet bedenken,en ik ben van mening dat op de dag van vandaag er nog steeds niemand wijzer is geworden over super aas,en echt op elk water binnen 24 uur zijn vis weet te vangen omdat die professoretisch alles bestudeerd heeft op aas gebied,en dus door middel van dat ene beetje vitamine.dat ene beetje flavour,of net dat ene.....altijd vangt. alles heeft met alles te maken,zoveel factoren die mee spelen,moet ik dat allemaal op dit board gaan beschrijven omdat ik de mensen een dip mee wil geven,wat kan resulteren tot een aanbeet in de moeilijkere tijden ?
aub zeg !

klaas het moraal: dat je toelichting vele malen beter geformuleerd is,
K. van den Herik

28-01-2010 07:30

ik heb de beschikking gehad over een kilo oostjapanese itszer.( werknaam: sjuppies)
Met dit spul ving ik altijd, overal, elke vissoort die ik wilde. In 2 seizoenen waren al mijn pb's super scherp gesteld. Snoek 1.47cm. Zeelt 16 lbs,brasem 9 kilo. Meeste brasem in 2 uur: 17.Karper 24 stuks in 3 uur,geen onder de 20 pond.

Helaas kreeg ik van de maker publiceer verbod. Men was bang dat de gebruiker het na een maand gezien had met vissen en dus de totale hengelsport op zijn reet zou liggen te leggen. Spul uit productie genomen en het recept is ritueel verbrand

Na dat mij sluppies op waren, moest ik zelf weer op zoek naar het ideaal.... veel leuker en ik hoop het ideaal nooit te vinden

( vrij naar Schreiner, visstoel tot scharhaak meen ik)
Gebruikersavatar
ronald kreling
Berichten: 153
Lid geworden op: 17-11-2009 22:04

28-01-2010 22:42

In het karpervissen geldt nu eenmaal:hij die de grootste appel kan tonen,
al is hij nog zo'n hopeloze appeltrekker,die krijgt van een groot deel van de achterban het gelijk toegeschoven,en uit dat ene oog mag hij dan nog zo onscherp zien,bij de blinden is hij wel koning.


Vrij naar Beatske, De Dunne Lijn. :D
En Klaas bedoeld alles goed,en met vriendelijke groet.
Vroeger was ik een twijfelaar, ik ben daar nu niet meer zo zeker van.
Gebruikersavatar
Richard Mol
Berichten: 436
Lid geworden op: 17-12-2009 21:17
Locatie: Westfriese carp scene
Contacteer:

06-02-2010 13:36

Klaas wat kan jij toch slap ouwehoeren ik mis je Snoekbaars van 150 cm nog
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

06-02-2010 14:51

Uhhhhhhhhhhhhhhhhh iets gemist misschien??????????????????

( vrij naar Schreiner, visstoel tot scharhaak meen ik)
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

09-03-2010 21:34

wat denkt u van honing en nog iets anders van kruiden?

en dan de boilies gewoon een dagje in de dip laten zitten?
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.