Hoogwaardig


Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

16-07-2007 22:29

robert de jong schreef:Ik vis instant, altijd en overal, ik probeer de vissen te vinden en dan voor hun bek in te gooien zou dat mogelijk zijn. :)


Een visser naar mijn hart.... Aas is maar zo'n klein stukje binnen de totale karpervisserij, dat het complete onzin is er zo diep op in te gaan. Maar dat is mijn mening.... 8)
Gebruikersavatar
roy goris
Berichten: 355
Lid geworden op: 02-07-2007 08:57

17-07-2007 07:10

:P aas is zeker maar een klein begrip binnen de totale karpervisserij maar wat wil je zonder doen dan???? :wink:
ik vind het zeker wel interessant dit allemaal te volgen. ik draai ook mijn eigen ballen, ik maak ze zonder veel oplosbare eiwitten of vrijkomende amino's of hoe de termen hier ook allemaal genoemd worden. nou vang ik helemaal niet slecht op mijn boilies maar er zitten totaal geen wateroplosbare ewitten in of veel vrije amino's.

nu ben ik wel in het bezit van een aantal kilo boilies die wel voorzien zijn van wateroplosbare eiwitten en goede vismelen en weet ik wat , heb er al één bream op gevangen, terwijl ik op mijn eigen ballen stug door blijf vangen.

zet ik die ballen met wateroplosbare eiwitten verkeerd in of wat??? is voor mij de eerste keer dat ik zulke boilies gebruik dus .....

groeten... :roll: 8) :roll:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

17-07-2007 08:57

Roy je geeft het antwoord zelf al, doe met die boilies precies hetzelfde als je met je vertrouwde boilies doet dan zie je het vanzelf of het iets toevoegt.
Vissen is een hobby, geen religie!
Chris Gabriele

19-07-2007 09:32

Hoi Marijn,

De ingredienten kunnen hoogwaardig zijn, maar de wateroplosbare amino's (triggers voor ons) zijn zo genoemde snelle eiwitten.
Hoogwaardig als voedselbron voor een karper of gewoon een trigger om het beestje te vangen?

Overigens kunnen ze niet elk oplosbare amino waarnemen.


Chris

Peter Bas,

Hoogwaardig staat voor kelderende vangsten en vele euro’s lichter zeg je.
Hrt begrip hoogwaardig vertaald in vers, dus bv goede triggers van kwaliteit die doen wat ze moeten doen. Ik denk dat als je juiste verhoudingen toepast, toepast op de juiste wateren die het kunnen gebruiken (een nieuwe impuls) , het je bonus vissen kan opleveren.


Eind jaren 80 zijn sommige grote firma’s in Engeland zulke ingrediënten gaan toevoegen.
In 1991 is daar over geschreven en tot nu aan toe maken dezelfde firma’s hier nog gebruik van. Mijn vraag is meer…zouden die werkelijk geld weg gooien al die jaren?

Laten we wel wezen, strooi goed met een afwijkende crap bol en je kan ook top vangen.
Mijn keuze isafwijkend en instant, lange termijn, triggers, bonus vissen…al moet je ook kunnen vissen om dit volledig goed te doen…helaas ;-)

Gr Chris.
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

25-07-2007 00:25

Erg leuk onderwerp is dit aan het worden.

Zeker nu we doorgaan met hoogwaardig als term te gebruiken voor alles en nog wat.

Het blijkt dus dat voor vele mensen nu hoogwaardig weer betrekking heeft op ingredienten (voor boilies) met een hoog gehalte aan zogenaamde water oplosbare eiwitten?? en of betrekking heeft op bepaalde aminozuren....dit is smullen......

Kijk daar gaan we weer...... fantastisch

Hoogwaardig= ..... zoek het op in de van dale a.u.b.

Laten we gewoon het beestje bij zijn naam gaan noemen,

Bijvoorbeeld;

VERS

EIWITRIJK
(oplosbare eiwitten????????) ja echt, ik ben hier dus helemaal niet van overtuigd..en verdere uitleg bleef uit ....dat zegt mischien wel meer over deze aaspromotoren...maar ik hou me alsnog aanbevolen!

INSTANT RESPONS

GOEDE KWALITEIT INGREDIENT (dus boilie grondstof) gerelateerd aan goede en slechte kwaliteit, oftewel brouwmeesterbier of een KWAK (voor de mensen die nooit een kwak hebben geproefd, dan ken je waarschijnlijk de Carmeliet ook niet)

KOOLHYDRAATRIJK

Natuurlijk ben ik het eens om kwalitatief goede en verse producten te gebruiken, niet alleen voor de boilies maar ook als particles etc maar om dit nu hoogwaardig te noemen, ligt natuurlijk wel wat makkelijker in de mond en klinkt veeeeeeeel interresanter...het is alleen zooooooooooo'n vaag begrip.........

Dus naampje bij het beestje a.u.b., en denk vooral iets langer door dan uw neus lang is, en een goede en gedegen beschrijving van wat je eigenlijk zou willen benoemen met hoogwaardig, is een heel stuk helderder, zeker als een Carmeliet!

Ik blijf erbij hoogwaardig is voor IT vissers, kuddevissers en stekkenpezers, dus ben ik hoogstallergisch voor hoogwaardig!

Hoogwaardig heeft zijn waarde verloren.........
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

25-07-2007 07:23

zeg Bas,

hoeveel van die biertjes uit het glas met ronde bodem had je op toen je dit schreef man?

Ik snap iig geen reet van wat je nu precies wil.

Je vraagt om duidelijkheid en -zo te lezen- heb je het inderdaad hard nodig :P

Ik zal het topic vanavond een doorbladeren en kijken of ik er iets van kan maken.

groet

Mitsz
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-07-2007 09:00

Ben benieuwd Mitsz,

Ik hoor het graag, want ik kan er ook geen chocola van bakken.

Wat mij betreft wordt de term hoogwaardig in verband met voeding gebruikt. Het gaat dan om de verwerking van duurdere eiwitrijke bestanddelen voor menselijke consumptie.

Bij aas veronderstel ik dan maar even dat die hoogwaardige bestanddelen uit de voedingsindustrie zijn gebruikt bij de bereiding van de boilie. In tegenstelling tot laagwaardige bestanddelen uit bijvoorbeeld diervoeders. :-?

De waarde van de boilie als aas om een karper te vangen is weer wat anders. Hangt bovendien ook nog van de karpervisser af.

De emoties van Pieter Bas begrijp ik al helemaal niet.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======