Bas Hofkens schreef:Beste Frank,
Met alle respect, maar je schrijft "freezers uit topsegment", daarmee bedoel je qua prijs neem ik aan? Door alle tussenhandel wordt de prijs torenhoog! Dat is toch niet meer interessant voor de consument?
Stel nu eens dat jij graag voert en je wordt niet gesponsord? Zou je dan écht tot 20 euro uitgeven voor 1 kg bollen? Voor dat geld heb je minstens 3 kilo andere kwaliteitsbollen.
Bas,
Met 'topsegment' bedoel ik de kwalitatief beste freezers op de markt. De vermelde prijscategorie was niet meer dan een indicatie zodat men weet over welke boilies ik het heb.
Ik ben met je eens dat producten duurder worden al naar gelang er meer mensen/bedrijven tussen zitten. Sommige producten kun je nergens anders kopen dan in de winkel (Fox, Shimano). Diverse aasmerken hebben dit echter wel. Als je een verkooppunt in de buurt hebt van zo'n aasmerk, zou ik ook zeker mijn voordeel pakken. De hobby kost ons al geld genoeg, toch? Toch is niet indereen in staat om zelf alle facetten in het verkoopproces uit te voeren. Het kost veel tijd, kennis, risico's en dus geld om dat allemaal zelf te doen. Begrijpelijk dus dat de verkoop wordt overgelaten aan de detaillist. En ja, die moet ook eten.....
Even over je andere vraag: Ja ik hou van voeren en voer eigenlijk altijd voor een sessie. Meestal zo'n 2 tot 5 kilo voor een sessie en ik vis twee keer in de week (april - oktober).
Voor ik mijn aas gratis kreeg voerde ik minder, maximaal 3 kilo boilies per keer. Ik voerde destijds minder omdat ik 1) ze zelf draaien moest (pffff) of dat het anders 2) een te dure kwestie werd. € 20 voor een kilo topfreezers zou ik echter nooit uitgeven omdat ik niet op wateren vis waar dat nodig is. Als ik er wel op zou vissen en ik had het geld, deed ik het zeker omdat ik inmiddels weet wat een top-aas kan doen op zwaar water! Ik kocht overigens altijd Martin SB's in grote hoeveelheden zodat ik wat van de prijs af kon halen

Met vriendelijke groet,
Frank Huisman

Voor objectieve meningen moet je trouwens m.i. niet op dit board zijn daar hier niemand is die in staat is of geweest is al die merken op een objectieve wijze wijze te testen. Is ook in de praktijk onuitvoerbaar.
  Voor objectieve meningen moet je trouwens m.i. niet op dit board zijn daar hier niemand is die in staat is of geweest is al die merken op een objectieve wijze wijze te testen. Is ook in de praktijk onuitvoerbaar.