Het grote freezerbait topic!


Plaats reactie
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

29-08-2005 12:53

Denk dat ik er vanavond vandaar ga met een stukje brood, aardappel of wat lunchworst over wat forelpellets.

Vingen ze toen dan geen vis?

Natuurlijk zijn de omstandigheden verandert. Maar onder heel veel omstandigheden zijn aardappel, maden, wormen, pellets, brood, vlees en de nodige noten, zaden en peulvruchten gewoon super.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

29-08-2005 14:49

Bas Hofkens schreef:Beste Frank,

Met alle respect, maar je schrijft "freezers uit topsegment", daarmee bedoel je qua prijs neem ik aan? Door alle tussenhandel wordt de prijs torenhoog! Dat is toch niet meer interessant voor de consument?

Stel nu eens dat jij graag voert en je wordt niet gesponsord? Zou je dan écht tot 20 euro uitgeven voor 1 kg bollen? Voor dat geld heb je minstens 3 kilo andere kwaliteitsbollen.


Bas,

Met 'topsegment' bedoel ik de kwalitatief beste freezers op de markt. De vermelde prijscategorie was niet meer dan een indicatie zodat men weet over welke boilies ik het heb.
Ik ben met je eens dat producten duurder worden al naar gelang er meer mensen/bedrijven tussen zitten. Sommige producten kun je nergens anders kopen dan in de winkel (Fox, Shimano). Diverse aasmerken hebben dit echter wel. Als je een verkooppunt in de buurt hebt van zo'n aasmerk, zou ik ook zeker mijn voordeel pakken. De hobby kost ons al geld genoeg, toch? Toch is niet indereen in staat om zelf alle facetten in het verkoopproces uit te voeren. Het kost veel tijd, kennis, risico's en dus geld om dat allemaal zelf te doen. Begrijpelijk dus dat de verkoop wordt overgelaten aan de detaillist. En ja, die moet ook eten.....

Even over je andere vraag: Ja ik hou van voeren en voer eigenlijk altijd voor een sessie. Meestal zo'n 2 tot 5 kilo voor een sessie en ik vis twee keer in de week (april - oktober).
Voor ik mijn aas gratis kreeg voerde ik minder, maximaal 3 kilo boilies per keer. Ik voerde destijds minder omdat ik 1) ze zelf draaien moest (pffff) of dat het anders 2) een te dure kwestie werd. € 20 voor een kilo topfreezers zou ik echter nooit uitgeven omdat ik niet op wateren vis waar dat nodig is. Als ik er wel op zou vissen en ik had het geld, deed ik het zeker omdat ik inmiddels weet wat een top-aas kan doen op zwaar water! Ik kocht overigens altijd Martin SB's in grote hoeveelheden zodat ik wat van de prijs af kon halen :wink:

Met vriendelijke groet,


Frank Huisman
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

29-08-2005 15:03

Frank,

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit van Pukka Baits heb gehoord, maar de bedragen die jij noemt vind ik echt veel te veel voor een kilootje freezers.

Het zullen ongetwijfeld goede bollen zijn, maar er zullen ook ongeveer 6 gezinnen van moeten eten... Dan worden de bollen opeens erg prijzig.

Ik blijf erbij dat je beter zelf gioede ingredienten kan aanschaffen en ook de duurdere kwalitatief goede producten.
Als je in bulk kan inkopen, scheelt dat alweer enorm, overigens zal ik nooit spullen uit de hengelsportzaken halen omdat de kwaliteit vaak erbarmelijk is, maar dit terzijde.

Als je dan een hekel hebt aan zelf bollen draaien, dan laat je je bollen draaien.
Als je een beetje contacten hebt en weet waar je zijn moet kom je erachter dat je voor 2 euro je mix kwijt kan.
Dan wordt alles voor je gedraaid en de eitjes zitten in de 2 euro...

Dan ben je nog steeds velemalen goedkoper uit dan de freezers te bestellen en dan weet je ook zeker dat je verse ingredienten in je bol hebt zitten.
Dat weet je niet als je freezers aanschaft...

Waarom heeft Pukka Baits de beste freezers die er op de markt zijn...??
Wat zou die onder doen dan Waterland Baits waarbij je dus een topboilie krijgt voor een hele goede prijs???
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

29-08-2005 15:24

Maaaaaaaar Chris Gabriele heeft nog steeds geen antwoord gehad op zijn vraag :cry:
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

29-08-2005 15:29

Marijn,

Ik zeg niet dat Pukkabaits boilies beter zijn dan Waterland Baits, alleen dat Pukkabaits kwalitatief behoren tot het topsegment. Dat hebben de tientallen resultaten en Engeland op harde wateren bewezen. Vergis je hier niet in. Dit verklaart ook gelijk waarom jij en vele anderen er nog nooit van gehoord hebben. In Nederland vissen alleen een twaalftal fieldtesters ermee en er is nog geen reclame voor gemaakt.
Over Waterland Baits kan ik niet oordelen en heb ik ooit nooit iets geroepen of gezegd. Dat doe ik namelijk alleen maar over producten waar ik ervaring mee heb of goed gefundeerde ervaringsgegevens van heb gekregen van viskameraden.

Ik ben het helemaal met je eens dat de goedkoopste manier om aan je bollen te komen is door zelf goede ingredienten te kopen en zelf te gaan draaien. Maar niet iedereen heeft daar zin in of de kennis voor in huis.
Ook ben ik het met je eens dat je voor een paar Euro zelf een hele aardige bal in elkaar kunt (laten) draaien. Voor een echte topbol die brokken kan gaan maken op harde wateren zul je echter toch nog wat moeten bijleggen als zelfdraaier.

Of de freezers vers zijn daar kun je inderdaad niet van op aan, maar dat geldt uiteraard voor elk gekocht aas.

Cheers,

Frank Huisman
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

29-08-2005 15:31

Hans Brinkel schreef:Maaaaaaaar Chris Gabriele heeft nog steeds geen antwoord gehad op zijn vraag :cry:


Denk dat weinig mensen hem verder kunnen helpen.. wellicht Henk ter Maat, Wil of Mitsz... ik wil het ook graag horen.... :P

Ps Frank... wat maakt het verschil dan in een boilie waar je brokken mee gaat maken...?
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

29-08-2005 15:47

Bertil,

Je raad het denk ik al......dat weet ik ook niet, maar alleen de echte aaskenners onder ons. Ik krijg dan ook maar weinig te horen van Kevin en denk dat Mitsz of Willem Peters deze info niet zomaar zullen prijsgeven.
Ik wil er wel iets over kwijt hoor. Het verschil wordt gemaakt door welke ingredienten er in de boilie zitten, van welke kwaliteit ze zijn, in welke hoeveelheden en in welke onderlinge verhoudingen. Maar ook welke ingredienten er niet in zitten..... Dat is alles wat ik erover weet.
Maar dat wist jij ook al, nietwaar?

Met vriendelijke groet,


Frank Huisman
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

29-08-2005 16:23

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

29-08-2005 16:54

Daniel,

Wakker worden!!

Wie Aa zegt??
Beetje lulligge manier van werken, eerst een oproep aan de goegemeente voor meer postings en (volgens mij) wat meer diepgang.
En nu er daadwerkelijk een paar vragen van belang komen geef je niet thuis.
:(

Groet'n Henk
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

29-08-2005 17:16

Beste Frank,

Pukkabaits zal ongetwijfelt een goede freezer leveren.
Maar dat jij nou zegt ze behoren tot de topsegment vind ik wel snel hoog de lucht in gegrepen.
Heb jij met : Waterland Baits
Proline
Eclips Baitrange
Ocean Fresh (Freezers)
Impact products
Eventueel al gevist en ze tegenover mekaar getest.
Enkele van de producenten van hierboven gebruiken ook wel ingredienten waar pukkabaits zelf ook nog niet eens van het bestaan afweet, dat weet ik wel zeker.

Ik wil pukkabaits zeker niet de grond in boren in tegendeel, een goede kwalitatiefe freezerbait erbij op de markt is alleen maar goed beter dat dan een ready made fabrikant erbij.
Ik heb zelf al een wat van die bollen in me handen gehad en kon wel gelijk zien proefen en ruiken dat er behoorlijke lading sardinemeel in zat.
Oja en een supergrote schep zout. (alleen maar goed)

Greetz Daan :)
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

29-08-2005 18:50

Ik wacht nog steeds op de eerste objectieve mening :roll: .

En Daniel, waarom schiet je in de verdediging tegen Frank H? Bang voor concurrentie?

Groet,
Stefan
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

29-08-2005 19:06

Stefan !!!

Lees even goed !!

Ik bang voor concurentie ?
Ik heb het al druk zat.....En ook geen ontevreden klanten
Vind het juist fijn om met collega's te kunnen praten.
En ik schoot niet in de verdedeging als dat zo was had ik heel anders gereageerd.

Bekijk het anders dan je nu doet mijn laaste post.

Want je heb het duidelijk verkeerd begrepen zelf.

Groetjes Daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

29-08-2005 19:14

Geduld, geduld, geduld Stefan :lol: Voor objectieve meningen moet je trouwens m.i. niet op dit board zijn daar hier niemand is die in staat is of geweest is al die merken op een objectieve wijze wijze te testen. Is ook in de praktijk onuitvoerbaar.
Alleen al het feit dat er de laatste jaren aardig wat nieuwe boilie merken bij zijn gekomen die ook allemaal nog in meer of mindere mate worden verkocht bewijst dat geen enkel merk de 'waarheid in pacht heeft' c.q. er zo met kop en schouders boven uitsteekt dat de rest geen schijn van kans meer heeft. Zal ook nooit zo worden ondanks alle bla bla bla...
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

29-08-2005 19:22

Beste Aart,

Wat mij opvalt al in eerdere posting''s van jou, dat is als het over aas gaat en vooral als het over nieuwe merken gaat dat je nooit wat positiefs te melden hebt.
En dan hoezo Bla Bla Bla.... ? er zijn genoeg goed menende gasten die niet op alleen maar zoveel mogenlijk winst uit zijn, maar mischien de ambitie hebben om ook wat goeds te leveren tegen een goede prijs.
Ook nog eens het feit dat je op de beurs in Genk dit jaar behoorlijk vuil keek naar de stand van Atropa Technologie en Eclips.....
Aan mij kan het niet liggen want enkelle collega's van mij is dit ook opgevallen.
Dan vraag ik me af ben je nou eenmaal een zure of lijkt dat maar zo ?

Gegroet Daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

29-08-2005 19:37

Beste Daniel, vraag maar aan degenen die mij goed kennen en het antwoord zal zijn: altijd positief.
Maar ook zoveel mogelijk objectief en dat valt niet altijd even goed bij karpervissers omdat het gros daarvan meestal nogal gemakkelijk te beïnvloeden is en zeker voor wat gratis boilies of boilies tegen een lagere prijs en velen zulke uitgesproken meningen hebben alsof er maar één waarheid onder de zon is. Van jullie stand in Genk heb ik geen flauw idee meer. Het zou kunnen dat daar foto's hingen van vissen, gevangen op 'bepaalde' wateren waar iedere dombo grote vissen kan vangen en als ik dergelijke foto's zie als promotie voor aas of zoiets wordt ik daarvan niet bepaald erg vrolijk...
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

29-08-2005 19:40

Aart bedankt voor je reaktie.

Maar de foto's die daar hingen waren van vissen van geen makkelijke wateren.

Onder andere KK.'
en het betroffen ook nog eens bijna allemaal winterfoto's.

Verder geef ik je wel gelijk met wat je zegt, want als je weet tot wat sommige in staat zijn voor gratis aas :S
Absurd en bizar gewoon.


Groetjes Daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

29-08-2005 21:13

Aha Aart :

Je bent weer stout geweest :P

Nou ik hoor via via ( betrouwbare bronnen) vaak genoeg welke bollen anderen er 4 kant uitvissen.

Dus je hoeft echt niet zelf alle zooi te testen die er op de markt is.

Dus heel veel valt al af.

Blijven maar enkele over :P

Daar n keus uit maken.

Maar in mijn keus speeld meer mee dan alleen t bolletje.

Dus zo moeilijk is t allemaal niet.

Gr :wink:
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

29-08-2005 21:21

Menno, waar wij vissen is dat bolletje hoogstens voor 10% van belang :lol: Vrees dat ik nu weer stout ben...
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

29-08-2005 21:28

ach Aart :

Wat heet 10% ??

De bol moet goed zijn, das alles.

Niet meer en niet minder.

Als je alleen zit op n stuk rivier van zeg 5 a 10 km kan dat n bol zijn van 1 €.

Zit je op n drukker stuk dan kan je wat vissen gaan missen er door .

Maar de meesten durven niet dus dat is eigenlijk t aller beste :P


Gr :P
Gebruikersavatar
Kees van der Voorden
Berichten: 227
Lid geworden op: 30-10-2004 03:53

29-08-2005 21:43

[quote="Daniel Legrand"]Beste Douwe,
Je heb gelijk wat betreft het water tot 180 graden krijgen zonder het verdampt.

Ik doelde alleen te zeggen dat er mensen zijn die de frituur op 180 graden gooien, en dan continu water bijgieten denk wel dat je der weleens van heb gehoord.
Het water komt wel een heel stuk hoger dan 100 graden.
Maar zoals jij al zegt verdampt het tegelijker tijd ook.
[/quote]

Je kan de temperatuur van een vloeistof nooit boven zijn kookpunt krijgen, hoeveel energie je er ook instopt. Voor water is 100 graden.(zonder de druk te veranderen uiteraard) Of je je frituurpan nu op 120 of 180 graden instelt maakt niks uit, hij zal altijd maximaal aanstaan, omdat de temperatuur niet boveb de 100 komt.

Verder, als ik zelf voor een paar euro een topkwaliteit boilie in elkaar kan flanzen, dan moet dat voor een boiliebedrijf qua ingredientenkosten nog goedkoper zijn. Er worden gewoon woekerwinsten gemaakt. En iedereen trapt daar met open ogen in. Een voorbeeld, de readies van ocean fresh hebben diezelfde bittere/smerige smaak als badger, alleen zit je dan i.p.v. goedkope troep met dure bagger te vissen. Tis maar waarvoor je kiest.

Terug naar de ip.

groeten,
Kees
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

29-08-2005 21:46

Daniel,

Ik hou er nu eenmaal niet van om op het board merken te noemen die het bij een test hebben afgelegd tegen Pukkabaits. Het heeft daarnaast ook geen zin, omdat alle in Engeland verkochte merken het al ruim een jaar afleggen tegen Pukkabaits, vaak zonder dat zij het zelf weten. En ook in Nederland gaan de zaken wel heel voorspoedig.

Over de ingredienten waarvan Pukkabaits niets afweet? Zou best kunnen, maar andersom is dit ook het geval.
Ik zeg ook niet dat Eclipse een slecht merk is. Nee, ook ik geloof heus wel dat Eclipse goed aas verkoopt, net als ik dat geloof van bijvoorbeeld Waterland of Impact Products. Maar het is maar net waar het aas mee vergeleken wordt. :wink:

Met vriendelijke groet,

Frank Huisman
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

29-08-2005 21:54

Heren,

Ik kan het toch ook niet laten om te reageren.
Ik heb een jaar met een van bovenstaande boiliemerken gevist. Best naar tevredenheid. Sindskort toch weer volledig aan het huisdraaien geslagen. Waardoor ik gestopt ben met het vissen met dat aas.

Even offtopic: ik begon het draaien, en het prutsen te missen. De hele heisa als je boilies gaat rollen, alle vragen die in je opkomen als je weer in de keuken staat. "zal ik eens wat meer van dit, of wat meer van zus erin doen" Kortom: het aankloten.
Overigens zal je mij verder nooit een negatief woord hierover laten vallen, omdat ik dit hierover niet had. Simple as it.

Ik snap veel meningen hierboven, ik geloof ook in goed aas. Maar slaan we soms met z'n allen niet een beetje erg door?
Maken we elkaar niet verschrikkelijk gek, zoals een aantal hierboven al geschreven hebben. Het lijkt er soms op, als er maar dikkes gevangen zijn, dat het door de goegemeente als goed aas gezien wordt. En dat het dus verkocht wordt.

Wat zijn we toch makkelijk te manipuleren?
Natuurlijk ik zelf ook; zie de topic over die handschoentjes maar (jaja, ik ben eerlijk.... :-) )

Of niet?

Groet, Frank
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

29-08-2005 21:57

Frank H:

Iets geloven is wat anders dan iets zeker weten ???

GR :wink:
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

29-08-2005 22:14

Beste Frank,

Zie dat je erg zeker bent van Pukka Baits, Niets mis mee.
Zeg je zelfs dat ik het mooi vind om te zien dat er sommige mensen echt achter een aas soort staan, Meestal zijn dat de mensen die zich niet makkelijk op zei laten schuiven en teminste niet na 1 x blanken een ander merk zoeken.
Ok Maar....ja zit een maar aan...,
Jij noemt erbij dat de meeste of alle engelse merken het tegen Pukka afleggen.. (jij bent er zo een denk ik die meer vertrouwen heeft in Roastbief aas, dan in Kaas aas).
Zelf weet ik dat er merken zijn die niet vanuit Engeland komen die zeker beter zijn dan de betere engelse merken.
Mooi voorbeeld hiervoor is de franse CFC (Carp Food Concept) Gewoon weg een van de beste merken die ik ooit heb gezien, en echt iemand die gewoon echt bijna alles weet al is dat bijna onmogenlijk, die gast is geboren in een deegspuit volgens mij.
En met wat ik nu ga zeggen zzullen jij en andere wel denken dat ik mezelf in me broekzak bijt, maar een goed voorbeeld is waterlandbaits !!
Dan heb je het pas echt over klasse aas, ik ga niet over me eigen aas beginnen want dat word er weer hard gehapt naar mijverder heb ik nog een voorbeeld wat denk je van Danisch Delight ook heel goed aas (in het vereleden) nu mischien ook nog dat weet ik niet.
In ieder geval vind ik het zoals ik al zei mooi dat je o zeker van het aas bent, echter is mijn mening dat je een dag tegen een muur zal lopen.
Dat is de meeste boiliemakers gebeurt die zo zeker van zich waren en dat geld ook voor hun testvissers.

Kees,
dat van het water bedoelde ik dat mensen alsnog hun pan op 180 graden zetten !! lees topic even goed door, en verder ben ik het niet met je eens als jij denkt dat er zulke woekoerwinsten er worden gemaakt.
Er zijn mensen tussen die met wat meer dan tarwegriesmeel werken met een overdosis paardenpis erover heen....


Nou mensen

Greetz daan :D
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
jacco noordermeer

29-08-2005 22:19

wat een gezijk over een paar bollen

prima dat je 10 euro moet betalen voor een goede bol
zou ik er ook voor over hebben als ik net als de meeste niet meer dan 20 kg per jaar gebruikte

maar als jullie alles zelf moesten betalen boilie boeren

en je had 2 a 300 kg per jaar nodig

wat zou je dan gebruiken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!????????????????????????????



nou ben benieuwd naar deze antwoorden