Raven 20 kilo voerboilies


Tim Sanders
Berichten: 369
Lid geworden op: 21-03-2005 21:26
Locatie: Didam

17-06-2005 22:44

Maarruh waarom zouden die boillies rotzooi zijn als ze goedkoop zijn... Kleren die in arme landen voor lage prijs worden gemaakt en hier goedkoop verkocht worden zijn toch ook geen rotzooi of wel soms? In die arme landen is alles meestal stuk goedkoper dus zo kan het ook zijn met de boilie's.
En ten tweede.. Het zijn allemaal verschillende de boilie's dus je kunt nooit met de zelfde haak boilie vis tenzij je er van elk kleurtje een aanhangt.. maar lijkt me sterk dat je er 10 aan je hair hangt maar goed. Dus dat ie een andere boilie er aanhangt tijdens het vissen maakt ook niet zo veel uit. Misschien alleen maar beter om dat die Kwaltief beter is.

Najah toch vindt ik die boilie's ook rotzooi. Draai liever zelf ;).

groeten,
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

01-04-2006 17:41

nu zitten er al 10 man op de sloterplas,20 mensen is geen raar getal op de plas mourad
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
laurens v emmerik

02-04-2006 09:36

haha,iedereen zeiken over die troep en mourad vist ze lekker naar huis...egt droog..
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

02-04-2006 11:11

Denk dat ondertussen die boilies wel op zijn :roll:
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

02-04-2006 15:16

Zie nu pas deze topic....

Voerboilies, oftewel fletse fluoflash fluitknikkers volgens Luc de Baets. Ik heb er toen hard om moeten lachen, ik vis al vele jaren met die "meuk".
Er zitten inderdaad geen hoogwaardige ingredienten in, maar het is gewoon een simpele, goedkope boilie die helaas voor de critici gewoon lekker instant vangt.

Ik heb ze destijds gekocht bij Mibofood in Leerdam (is inmiddels verhuisd en onder een andere naam verder gegaan, na een soort van fusie). Ik heb toen een rondleiding in die boiliefabriek gehad en daar de ingredienten bekeken. Gewoon soya, maismeel etc. Ingredienten die de gemiddelde thuisdraaier ook gebruikt. Er werden volop boilies in allerlei kleuren en maten gemaakt. De meesten gingen naar Frankrijk onder een bepaalde merknaam. Ook gingen er duizenden kilo's naar Engeland, maar daar werden ze oververpakt in andere zakken met een bepaalde merknaam (dus laat je maar lekker voor de gek houden met je ...boilies.

De machines draaiden dan een bepaalde hoeveelheid van 1 kleur en smaak weg en er werden alleen 20 kilo zakken gevuld. Ik kon die kopen voor 5 gulden. Als men bijv enkele kilo's over had na het draaien van een partij, werden die in een bak gegooid en daar werden telkens de restpartijen bij gegooid, en ook hetgeen van de vloed werd opgeveegd.
Nou, dit zijn die zogenaamde "voerboilies". Ik kocht die destijds voor 2 gulden de kilo. Dus niks "Hongaarse spoelboilies".

Momenteel koop ik ze bij een hengelsportzaak en betaal daar 1 euro tot 1,25 euro de kilo voor. De instantwerking is doorgaans prima en ik voer ermee op een rivier, meestal 2 tot 4 dagen en dan vissen volgens de "hit and run" methode.

Ook op de wateren die drukker bevist worden heeft het gewoon gewerkt. 2 jaar geleden bijvoorbeeld op Lac de Paneciere, waar ik toen op vakantie was. 3 dagen 2 kilo gevoerd, en vissen van 21.00 uur tot 02.00 uur, en drie runs in 5 uurtjes op dit 520 hectare grote stuwmeer (ja, het water stond hoog!).

Op de rivier menig karper gedubbeld en getripeld (ofzoiets).

Ik zou er echter geen seizoen lang mee op een afgesloten watertje "luccen", dan zou ik gaan voor meer kwaliteit.

Een miskoop zou ik het dus niet noemen.

groet,

Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

02-04-2006 16:31

Maar waarom smaken ze dan zo zuur/bitter in vergelijking met andere boilies?
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

02-04-2006 18:04

omdat er wellicht meer conserveringsmiddelen inzitten zoals citroenzuur....en da's nou net de "kracht" van die boillies denk ik soms.
De zuurgraad v.d voerboillies valt goed waar te nemen door de karper.