trouvit


Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

06-07-2003 17:28

Trouvit is geen soort vismeel het is een korrel waar vismeel in is verwerkt.

Wil
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

06-07-2003 17:32

Éénmaal gemalen valt het onder vismeel.
Gebruikersavatar
Roy Spoelstra
Berichten: 243
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

06-07-2003 17:35

Ferenc,

Eenmaal gemalen is het nog steeds een product waarin vismeel verwerkt is. Het is zelf dus absoluut geen vismeel.
lennart hoomoedt
Berichten: 87
Lid geworden op: 22-04-2002 02:00
Locatie: steenwijk

07-07-2003 20:26

iets beter je huiswerk doen edwin,de door jou genoemde alcohol soort wordt in VEEL geur cq smaakstoffen gebruikt maar bij lange na niet in allemaal.
er zijn nog veel meer betere soorten.
het tegenovergestelde bestaat ook
er zijn er ook op de markt geweest waar glycol in zat,neem van mij aan dat je daar kanker van krijgt(lang leve de handel)
er zijn ook heel goede toevoegingen te koop,maar zijn helaas duur.
praat eens met iemand die er echt verstand van heeft mischien kijk je er dan iets anders tegen aan.
ik snap jou verder wel edwin(ik was ook zo)
totdat ik eens een goed gesprek met iemand had die eigenlijk altijd en overal karper ving op groot water(min 100 ha)

lennart
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

07-07-2003 21:04

lennart?

wat is precies je punt?

beter mijn huiswerk doen?

ik mot helemaal nix van flavours hebben, en wat mij betreft waren ze sowiso uit de winkels. Vergeef mij dat ik geen studies ga verichten naar iets waar ik sowiso geen intresses in heb, eerder tegen ben zelfs in gebruik.

Hetgeen wat ik vertel, en dit staat ook in het schrijven, is slechts een deel van de materie. En wat ik beschrijf is globaal gezien over de werking ervan, niet eens over waaruit alle flavours bestaan...

nogmaals, ik begrijp je punt niet zo
ik bedoel... je ik-was-ook-zo, klinkt wel erg naar dat ik jou stadium van kennis nog moet gaan bereiken?

Mooi niet, flavours vind ik kul, en ik ga me daar echt niet in verdiepen. Mocht ik hier gezegd hebben dat men vooral flavours moet gebruiken, DAN zou enig kennis geboden mogen geacht worden. Echter het tegendeel sprak uit mijn postings. Ik WIL er niet anders tegenaan kijken. Ik vang al een best portie vis zonder flavours gedurende alle jaren dat ik met die gekookte ballen vis.

Hooguit vergt zonder misschien iets meer voorbereiding (minder instant werking, misschien zeker met de door jou aangehaalde 'betere' lokkers), maar dat geeft niets, want een water bevis ik lang, minstens een paar jaar. En overal waar ik kwam ving ik gewoon aardig. Voldoende zegmar. Net wat je er in stopte. Vissen vangen betekend simpel vaak naar het water gaan, en het daar goed doen. Moet je het gaan redden met een lokstofje hier, en een superrigje daar... doe je het mijns inzien niet al te best...

maar dat benne maar mijn gedachte ;o)

ed
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

08-07-2003 13:40

Tim

Je bedoeld meteen na het koken en na het drogen?Ik heb dan nooit wit iets erop gehad.

Alleen wel als ze te lang buiten de vriezer zijn :wink:
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

08-07-2003 15:45

Ik kan het niet goed beschrijven...het is ook niet echt wit..als ik ooit eens van te voren weet dat je naar dezelfde beurs of zo gaat dan draai ik knikkers en laat ik t je zien

als ze te lang buiten de vriezer zijn dan slaan ze wit uit en wandelen ze uiteindelijk vanzelf weg he Ferenc! :wink:
lennart hoomoedt
Berichten: 87
Lid geworden op: 22-04-2002 02:00
Locatie: steenwijk

08-07-2003 18:00

ik bedoel er niet zo veel mee,ik ben ook geen scheikundige,maar hoe weet je dan dat het niet werkt als je het niet gebruikt.
ik vind dit een beetje van "je hoeft er geen verstand van te hebben om er over mee te lullen".

lennart
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

08-07-2003 18:25

omdat anderen om mij heen het wel gebruiken ;o)

je haalt zelf al aan dat er een behoorlijk risico aan kleeft qua rotzooi wat er in gestopt kan worden door fabrikanten, evengoed als conseveringsmiddellen, kleurstoffen, appetiters etc.

Ik moet het gewoon niet, en betwijfel het ten zeerste of de karper er mee gediend is qua voedingswaarde EN gezondheid.

Maar lennart:
de jongen, Bob de Bob die vroeg waar flavours nu eigenlijk voor zijn is 14 jaar oud, en niet gediend effe de complete chemische uitleg erover te krijgen ist wel?.... Ik vond mijn, jouws inzien, beperkte info al veel te uitgebreid eigenlijk...

en waar ik wel of niet verstand van heb is niet werkelijk belangrijk... zeker niet tav het onderwerp

anyway
a nice day
;o)
Gast

10-07-2003 19:44

yo rinus,

loop ff door je poort, daar tegenover zit mijn poort. loop daar ook door, dan zie je (eerst mijn honden) maar dan de keuken.
in de keuken hangt een memobord, en op dat memobord staat het recept van de boillie die ik gister heb gebruikt.
succes! je achterbuurman!
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

11-07-2003 21:46

Zag een zwarte en een witte hond bij je Mister Black :lol:

Alleen dat recept was weg

Wil.