ketjap als dip?


Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-10-2012 10:08

Nu staat het zoutgebruik in koivijvers ook ter discussie. :D

Wordt zo een beetje uit zijn verband gehaald. De discussie ging over het voeren van grote hoeveelheden steenzout en de invloed daarvan op het milieu. Niet over het gebruik van een dipje of aastoevoegingen. De reactie van Bert wordt sarcasme genoemd en kan inderdaad met een grote korrel zout worden genomen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

08-10-2012 13:54

De discussie ging niet over het voeren van grote hoeveelheden, maar kleine beetjes steenzout. 250 gram is geen grote hoeveelheid in mijn boekje, maar iedereen heeft zo z'n eigen boekjes.
Inmiddels is het alweer een achterhaald concept, naar ik heb begrepen werkt het niet, of zelfs contra productief.
Ik heb het zelf 1 keer gebruikt, niet genoeg om conclusies aan te verbinden. Feit was wel dat ik als 1 van de weinigen vis ving terwijl de rest 2 weken lang zat te blanken.
De 2 anderen die vingen waren 'locals' (uit Parijs, altijd nog zo'n 250 km fietsen), ze visten met €4/kg boilies, crap dus, maar wel op de hotspots.
Iets om over na te denken voor de Solar clubmix fanboys.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-10-2012 16:17

Ik vond de bezwaren ook vergezocht, maar de zorg voor het milieu was de grote hoeveelheid die ontstaat als meerdere karpervissers het water met zout bombarderen. Enige zorg voor de milieueffecten van onze gezamenlijke inspanningen op kwetsbaar water kan ik wel zien. Tot nu toe is niks aangetoond, maar dat maakt niet dat we maar lukraak voer moeten gaan storten.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

08-10-2012 19:28

Ik dacht dat het volgende old school recept al wel bij iedereen bekend was die regelmatig karperlitteratuur door leest.


Bevroren frika(n)dellen in een bak met ketjap laten ontdooien, na ontdooien blokjes van maken en je hebt een prima pen aas.


Zelf 1 keer gedaan, niks gevangen. ;-)
Zit hier wel vis?