Mais + weken + gewichtstoename


Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

25-05-2010 15:55

Als de resultaten slecht zijn,dan verminder ik het voeren. Bij het beginnen van een sessie laat ik zeggen 1 emmer mais verspreid in 2 dagen,en 1 kilo bollen. Is de sessie goed geslaagd dan gaat er per 2 dagen voorvoeren 2 emmers mais in en 2 kilo bollen,maaaar dat ligt ook grotendeels aan de watertemps. Rond deze tijd let ik wel meer op de manier van voeren dan het najaar,het najaar vreten de vissen wel om de winter te kunnen doorkomen,maar rond deze tijd is alles nog gevoelig,ook moet je rekening houden met natuurlijk voedsel.....Gaat de plek weer slechte resultaten opleveren dan verminder ik weer de manier van voeren,tot instant vissen om te kijken of de vis nog wil,want te veel blijven voeren schrikt de vis af of er ligt later anders zoveel voer dat je moeite krijgt om de vis te kunnen pakken laat staan dat de vis de plek links laat liggen.

Juist deze tijd voer ik liever 10/12 mm boilies dan 22/25 mm boilies want na mijn ervaring weet ik dat de vis rond deze tijd liever kleinere dingen vreet dan grotere massieve boilies.

Maargoed het gaat over mais,en de hoeveelheid mais voeren ligt ook weer aan het water,vis je op putjes dan moet je denk meer rekening houden met mais voeren dan wanneer je op groot water vist,op groot water kan en lijkt het me dat je nooit te veel voert,juist omdat er ook grote scholen brasem en winde zwemmen en zeker ook de watervogels. Als de wind uit de verkeerde hoek blaast,dus van je af en dat al een paar dagen lang dan verminder ik ook het voeren,op het water waar ik vis weet ik gewoon als de wind van achter mij blaast dat de vis ook verder weg zit tot zelfs aan de overkant,omdat daar het water wilder is en meer troebel en dus meer voer(Natuurlijk) opleverd voor de vis,en zich minder snel ophoud in de wind stille/schone plekken. Helder water dus ook en daar zwemt de vis ook in mindere getallen.


Maar uiteraard zal iemand anders er weer een andere visie/kijk op hebben.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust