flavour EA ethyl alcohol.


Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

13-03-2010 08:49

maurice

Als jij 20 euro voor 5 liter hebt betaald, heb je waarschijnlijk te maken met gedenatureerde alcohol. Deze is giftig gemaakt zodat er geen accijns over betaald hoeft te worden. Het word voornamlijk gebruikt voor het ontsmetten/ desinfecteren van oppervlakken, het is dus niet geschikt voor consumptie Je moet deze dus NIET gebruiken voor je aas!

mvg martijn
hans dijkerman
Berichten: 20
Lid geworden op: 08-02-2010 20:47
Locatie: Deventer

17-02-2011 08:01

Rik koster schreef:maar in de koudere watertemp, is een flavour op ea gewoon vele malen beter in mijn visserij.dus als iemand nog een fish flavour kent op ethyl basis hoor ik dat echt graag !!

mvg bedankt voor de antwoorden alvast.


Wil toch graag eens reageren op een van de vele misvattingen op ea flavours

Ethyl alcohol lost in zijn geheel op bij koken of stomen de 2e drager die altijd in ea flavours aanwezig zijn blijven achter en dit is in 90% van alle gevallen propyleen glycol.

Al die onzin over dat ea flavours beter in koud water de geur verdrijven is onzin.

Leon derksen heeft cipro dan wel overgenomen van Paul van der beld en hij denkt misschien dat dit zo is en zal beste werken als een verkoop verhaal. Maar dat gaat echt niet op
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

17-02-2011 10:30

De bergamot van cipro is geen ea flavour maar een etherische olie!
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

17-02-2011 12:40

Wil toch graag eens reageren op een van de vele misvattingen op ea flavours



Zo'n vermoeden had ik eigenlijk altijd al. En als je het nu om draait? Neutrale grove boilies draaien, laten afkoelen en dan 5 ml flavour er over heen kiepen en in laten trekken. Of zou de EA dan ook al verdampen? Heb wel redelijk goede ervaringen met in Pistache gesoakte hookbaits.

En dan deze :

The alcohol type which is used in the making of these flavours is the same you can normally find in the most popular soft drinks.The blending of many alcohol sorts has allowed us to find an alcoholic strength which will make the essences expand in the water much more quickly than in traditional glycol-based flavours, but more slowly than in the usual alcohol-based ones.

Dit komt uit de nieuwe Hutchinson catalogus. Nu heb ik Hutch redelijk hoog zitten als toevoegboer. Scopex, Shellfish Sense Appeal. Dat waren toch en zijn inmiddels weer knallers (op de huidige prijs na dan....). Of zou dit dan ook puur een verkoop verhaal zijn?
Ook voor TV-snacks en Kant en Klare mee neem bami.
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

18-02-2011 10:05

Mocht de zoektocht verder op niets uitdraaien; ik heb zelf goede ervaringen met vismeelbollen met tuttie EA+boterzuur van Nutrabaits. (niet alleen als t koud is)

[quote][/quote]
De bergamot van cipro is geen ea flavour maar een etherische olie!

De meeste etherische olieën moet je bij een watertemp. lager dan een graad of 6-8 oplosbaar maken met emulsiefier (of hoe je dat ook schrijft). Nutrabaits claimt dat hun cajousers deze werking hebben. K heb de combie sweetcajouser en cassia terpenes jaren, met wisselend succes, gebruikt in de koude jaargetijden.