BFP baits?


Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

09-01-2010 08:23

Alleen al de vraag in welke hoeveelheden men dit toepast is daarmee niet beantwoord. :( Deze vorm van verduurzamen zal helaas altijd wel een punt van discussie blijven. Verhalen dat dit het twintigvoudige van b.v. rogge brood ten opzichten van boilies kan bedragen stemt me niet erg prettig. :oops:

Groet,
Peter
dennis hooiveld
Berichten: 122
Lid geworden op: 17-01-2007 16:17
Locatie: Emmen

09-01-2010 11:00

...
Laatst gewijzigd door dennis hooiveld op 09-11-2010 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

09-01-2010 12:00

Patrick Lubbers schreef:De bollen zijn vers, ze worden zonder conserveringsmiddellen gemaakt maar zijn niet bederfelijk door conservering op AW waarde (info op site)


Geen conservering op AW Patrick? Mwoah, dat is iets wat er bij mij niet ingaat. Ik weet niet beter of in alle ready made bollen zit wel wat conservering, ook al is het miniem, heb ik me laten vertellen. Let wel ; ik heb hierover niet de wijsheid in pacht. Maar boilies(etenswaar) die goed blijven zonder conservering, daar geloof ik niet in.
Maar in andere topics staan al uitgebreidde verslagen hierover.

gr Harnold
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

09-01-2010 16:27

Harnold,
vraag Peter Otte eens wat gevulde koeken of jodenkoeken voor jou te maken..
Beide deegsoorten behoeven maar bar weinig vocht, de basis bestaat voor een groot deel uit vet, suikers en bloem.
De a w waarde van die spullen valt toch behoorlijk mee, men zou er bijna boilies van kunnen maken.

Met wat vloeibare suikers (usp kwaliteit) een vetstof met een stevige emulgator en een binder zijn gewoon bollen te rollen, geur en smaakstoffen daargelaten. :o :o
Vloeibare suikers zijn niet per definitie opgelost in water of ei, meestal gebruikt men daarvoor 'andere' oplosmiddelen.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

09-01-2010 16:48

Iedere keer als ik Google op Boilliebakkers krijg ik Henk in beeld. Weleens bedacht dat je je roeping bent misgelopen? :lol:
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

09-01-2010 17:15

Integendeel Rene, ik zou me gaan schamen..
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

10-01-2010 13:09

Henk ter Maat schreef:De a w waarde van die spullen valt toch behoorlijk mee, men zou er bijna boilies van kunnen maken.



Zoals jezelf aangeeft : men zou er bijna boilies van kunnen maken...bijna!!!
Maw ; nog niet dus :wink:
Dit impliceert dat er wel degelijk conservering gebruikt MOET worden.

gr Harnold
K. van den Herik

10-01-2010 14:54

Klopt, maar wel weinig Harnold, dit staat op de site:

We durven te stellen dat het percentage conserverings middelen wat nodig is om de AW waarde van onze ready made’s een shelflife functie te geven het laagste percentage in dit wereldje is. Het middel dat in de ingrediënten wordt toegepast is ook nog eens geclassificeerd als hoogwaardige energieleverancier en prima smaakmaker zonder ook maar enige schadelijk bijwerking.


Ben benieuwd wat dat dan is, want ook mpg wordt als zodanig omschreven, zelfs door de literatuuronderzoeker van NVVS ooit toen. De toen onderzochte bollen bevatte allemaal rond de 12%, als men nu maar 5% nodig heeft, is dat toch een winst?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

10-01-2010 15:53

Zo gaat de politiek er ook mee om: 2008 1256660 km-file in 2009 1256659. "daling fileleed" en "filebeleid werp vruchten af"...... Als je die bol volramt met zout ben je ook van 't conserveer probleem af.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
dennis hooiveld
Berichten: 122
Lid geworden op: 17-01-2007 16:17
Locatie: Emmen

10-01-2010 17:06

.
Laatst gewijzigd door dennis hooiveld op 10-01-2010 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

10-01-2010 17:23

Klaas,

Tussen de 6 en 13 % !

Weet er nog 2 uit mijn hoofd, die van 13 % en die van 8 %.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

10-01-2010 17:32

Maar weinig is nog steeds iets, en als er gesteld wordt dat, wie dan ook, geen conservering gebruikt, vind ik dat misleiding.
En zeker is het een winst dat er ipv van 12 nog maar slechts 5% gebruikt wordt.
Ik ben overigens net zo benieuwd als jij Klaas.

gr Harnold
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

10-01-2010 17:49

[/quote]

Zoals jezelf aangeeft : men zou er bijna boilies van kunnen maken...bijna!!!
Maw ; nog niet dus :wink:
Dit impliceert dat er wel degelijk conservering gebruikt MOET worden.

gr Harnold[/quote]

Neen Harnold, dat impliceert het niet.
De aw waarde van de door mij genoemde grondstoffen en spullen zijn gewoon geen boilies van te maken, een vulmiddel als sojameel of griesmeel is al een verbetering waarmee het zou kunnen lukken.
Ik doelde op het gebruik van grondstoffen en recepturen, immers in gevulde koeken en jodenkoeken gebruikt men ook geen conserveringsmiddelen.

Het door JP Otte eerder genoemde roggebrood kan niet zonder conservering omdat de aw waarde te hoog is, zelfs na sterilisatie.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

10-01-2010 18:05

We durven te stellen dat het percentage conserverings middelen wat nodig is om de AW waarde van onze ready made’s een shelflife functie te geven het laagste percentage in dit wereldje is. Het middel dat in de ingrediënten wordt toegepast is ook nog eens geclassificeerd als hoogwaardige energieleverancier en prima smaakmaker zonder ook maar enige schadelijk bijwerking.


Ben benieuwd wat dat dan is, want ook mpg wordt als zodanig omschreven, zelfs door de literatuuronderzoeker van NVVS ooit toen. De toen onderzochte bollen bevatte allemaal rond de 12%, als men nu maar 5% nodig heeft, is dat toch een winst?

MVG

Klaas[/quote]

Klaas,
Het bedoelde middel dat in de ingrediënten wordt toegepast is ook nog eens geclassificeerd als hoogwaardige energieleverancier en prima smaakmaker zonder ook maar enige schadelijk bijwerking.
Dit moet haast wel MPG usp zijn, een energieleverancier die in o.a. de melkveehouderijen word toegediend als medicijn tegen slepende melkziekte.

Nu heb ik altijd mijn bedenkingen bij het preventief toedienen van zulke middelen, je maakt de beesten er op langere termijn eerder zwakker dan sterker mee.
De natuurlijke KARPERweerstand breek je af op momenten dat het niet nodig is, het gevolg kan zijn dat vooral de grotre vissen kapot gaan wanneer het middel (energieleverancier) in de winter niet voorhanden is.
Een jaar of wat geleden was er 's winters een vooral grotere vissensterfte op wateren waar in voorgaande periode veel met usp bevattende bollen gevoerd en gevist werd.

Ik durf usp bollen nadien niet in te zetten bij TARGETvisserij, het maakt meer kapot dan me lief is..Niet vanwege BFP maar van welk meer of minder gerennomeerd merk die het toepassen dan ook.
Groet'n Henk..

still growing Old.
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

12-01-2010 11:47

PPPPFFFFFF vermoeiend? ben je gek!!!!
........de zoveelstebaits