waarom ready mades/freezers.????


Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

01-03-2010 11:10

Bij Red Label Baits ook. Bij Flevobaits dacht ik ook.

Zijn er al 6. Maar gewoon vragen, bijna elke boilieboer doet het.

Dennis Mijnster schreef:Wat ik weet het eerste wel en het laatste ook.

Ga er maar vanuit dat IEDERE boilie die verpakt langer dan een week "op de plank"kan liggen zonder schimmelvorming één of andere vorm van concervering in zich heeft.

Ik kies dus voor een Freezer bait omdat ik absoluut geen twijfelachtige middelen in mijn aas wil hebben.
Ik kies er dan ook voor om mijn aas te laten draaien bij een Boilie bedrijf welke mijn recepten wil/kan draaien en waar ik zeker van ben dat deze betrouwbaar is.


En freezers kunnen geen twijfelachtige middelen bevatten :-? LOL!

En luchtdrogen is ook conserveren, maar dan zonder conservering. :o
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Michael Kramer
Berichten: 142
Lid geworden op: 08-05-2008 21:22
Locatie: Rotterdam

01-03-2010 12:02

Hoi,

Ik kies voor ready`s of freezers, omdat ik ze niet thuis mag draaien van mijn moeder vanwege dat ze het vind stinken. Ik zou ze in principe wel zelf willen draaien, maar dit mag dus niet :( .

En heel vaak vis ik nog niet (Ik word steeds fanatieker met het karpervissen, ik wil nu steeds meer gaan vissen) dus rendabel is het niet om ze zelf te draaien voorlopig. Ik houd het nog wel op ready`s. Freezers wil mijn ma niet in de vriezer hebben, maar ik koop binnenkort stiekem wel een zak en leg ze met plastic tas in de vriezer :P

Mijn pa vist zelf ook op karper en die heeft er geen problemen mee met het zelfdraaien (hij vind het te veel gedoe, als je ze ook zo kan kopen) en ook niet tegen freezers, maar ja soms moet je compremie sluiten he, ook als je ouders zoals bij mij samenwonen.

Met vriendelijke groet,
Michael Kramer
Vissen is meer dan alleen vis vangen, Vissen is het genieten in de natuur, de spanning van het wachten op een aanbeet en het ontspannen.
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

01-03-2010 21:52

hej michael.

Ik heb dat probleem ook gehad! nu vist me pa ook weer en mag het ineens wel wahahaha
wel ff een tip ! k zie geen onthaakmat op je profielfoto :wink:
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Gebruikersavatar
Michael Kramer
Berichten: 142
Lid geworden op: 08-05-2008 21:22
Locatie: Rotterdam

01-03-2010 22:18

Hoi Tomba,

In dit geval gaat het niet lukken, omdat mijn ma het nog niet goed vind.

Over die onthaakmat? Ja, dat klopt. Dit was een tijd terug, ik moet eerlijk zeggen dat we toen nog niet echt met onthaakmat erbij visde :oops: Nu ben ik verstandig geworden, en ik kan je verzekeren dat ik de afgelopen jaren natuurlijk wel met onthaakmat visde. Maar ik houd de vis ook daar expres zo laag bij het gras, en heb wel gecheckt of er geen stenen of andere hardere ondergronden lagen, zodat de vis niet in gevaar liep :wink:

Ik zie nu gewoon wel het nut in van het vissen met onthaakmat, en dat het belangrijk is voor de vis.

Met vriendelijke groet,
Michael Kramer
Vissen is meer dan alleen vis vangen, Vissen is het genieten in de natuur, de spanning van het wachten op een aanbeet en het ontspannen.