Grote inkoop actie vismelen en olie!!


Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

04-11-2009 14:43

Tja ik bestel bij wielco voor mijn bollen,maar 100 kilo minimaal afname dat is gelukkig niet nodig

Zou daar is kijken dan,en alles word vers geleverd

Gegroet Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

04-11-2009 17:45

is dat echt vers Leen??

denk toch dat de betekenis vers een andere wending aanneemt als wielco vers leverd. :o
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

04-11-2009 20:13

Kun je bollen die van echte verse producten gemaakt zijn na 3 maanden in de vriezer nog wel echt vers noemen dan?

Want hoe vaak komt het wel niet voor dat er in de winter een voorraadje gemaakt word voor het hele seizoen.

Oftewel, je kunt het ook overdrijven....
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

04-11-2009 20:13

jan peter

je heb een pb


gr

viktor
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

04-11-2009 21:30

Zo deze topic krijgt wel een hele andere wending :roll:
ach ja...shit happens

ik maak dan ook van de gelegenheid gebruik om effen lekker offtopic te gaan.

Henk ter maat ouwe rakker van me :P hoe is die?
Vaar je nog lekker rond in die achilles? zal vast wel heb je er nog schik mee?
ik hoop van wel,mocht je nog iemand weten die zo'n klein bootje zoekt.......ik heb er namelijk nog 1 te koop.
ik hoor het graag van je

gr

viktor
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

06-11-2009 16:53

Ger Milius schreef:is dat echt vers Leen??

denk toch dat de betekenis vers een andere wending aanneemt als wielco vers leverd. :o


Vers geleverd dag bestellen 2 dagen later in huis,geen oude troep,datums aanwezig op verpakking,en geen sporen van oude troep. dus ik ga er vanuit vers

Tja zo kan je eigenlijk bij elke leverancier wel gaan denken of het echt wel vers is :)


Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

06-11-2009 18:04

Leen,
laat ik het anders stellen en dit geldt meteen voor alle pb stuurders 8)

er zit wel degenlijk een verschil tussen het zakje roggemeel wat ik bij wielco aanschaf of het zakje roggemeel wat ik bij de molenaar haal.

laten we zeggen dat beide vers zijn, dan toch voelt het van de molenaar vetter en smakelijker dan het zakje wielco.

we houden het er maar op dat er mischien een kwaliteitsverschil is.....

Ger
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

06-11-2009 18:05

Ger

Dat ben ik wel volkomen met je eens,maar ik haal sommige melen uiteraard ook bij de lokale molenaar hoor,gaat me meer om de grote hoeveelheiden bijvoeging voor in de mix.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Chris Gabriele
Berichten: 89
Lid geworden op: 18-05-2004 09:42
Locatie: Zoetermeer

06-11-2009 18:40

Hoi Ger,

Er zit verschil tussen wielco en meel van een molenaar. Echter weet ik dat wielco geen ingredienten mag leveren die niet vers zijn. Wielco moet aan allerlei wettelijke eisen voldoen. Maken ze daar een zak open moeten ze hem meteen bij het afval zetten. THT zit erop en de opslag condities zijn goed geregeld.

Een molenaar levert mooie ingredienten, maar hoe zit het met seizoens gebonden producten? uiteraard levert ook een molenaar kwaliteits producten en heeft ook producten in opslag of besteld ze bij een fabriek (waar het opgeslagen is zoals bij wielco).

Ik denk dat men moet doen waar het vertrouwen ligt.

gr Chris.
Laatst gewijzigd door Chris Gabriele op 06-11-2009 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

06-11-2009 18:51

Mijn molenaartje, 'duwt' de boel er door waar ik bij sta als ik dat wens. Aanrader...

trouwens Chris! :D Hoe ist?
Chris Gabriele
Berichten: 89
Lid geworden op: 18-05-2004 09:42
Locatie: Zoetermeer

06-11-2009 19:25

Hey Mitsz,

Gaat perfect met mij....met jou ook?

Tuurlijk maalt een molenaar het boeltje erdoor waar je bij staat, maar je staat ook niet bij een vismeel productie of bij de productie van de andere ingredienten die je gebruikt. Bedrijven die kunnen leveren met een specificatie vind ik voldoende.

Maar laten we wel wezen, een molenaar levert mooie ingredienten, dat staat niet ter discussie.

gr Chris.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

06-11-2009 21:10

mitsz van der kamp schreef:Mijn molenaartje, 'duwt' de boel er door waar ik bij sta als ik dat wens. Aanrader...

trouwens Chris! :D Hoe ist?


Mitsz/Chris,
die molenaar duwt er zelfs de boel van vorig jaar nog door waar je bijstaat :roll: :lol: :lol: :lol:

Viktor,
Het Achilles aakje vaart nog steeds, was wat krap bij het voeren maar dat ligt natuurlijk niet aan het bootje.
Soms is mijn 4 meter stalen boot nog te klein :oops:
Ken verder niemand die belangstelling heeft voor zo'n vaartuig..
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

09-11-2009 13:52

Roel, ik durf heus nog wel te antwoorden op dit topic, daar hoef je me niet een pb voor te sturen.
als je probeerd me in een hoek te duwen , helaas daar ben ik te groot voor :P

heb een beurs in frankrijk gedraaid en daardoor niet in de gelegenheid geweest verder deel te nemen.

Als het inderdaad zo is dat wielco zulke verse ingredienten leverd, is dat mischien een uitdaging voor Chris om te bepalen of het inderdaad vers is.

De definitie van vers heeft gelukkig vele gezichten, en iedereen interpreteerd het op zijn eigen manier.

ik ga uit van de producten die ik gezien geproefd en geroken heb, en de producten die mijn molenaar maakt, het verschil viel toch uit in het voordeel van de molenaar, puur en alleen de geur,smaak én niet te vergeten de draaieigenschappen bij een vers gemalen product.

enne... Henk, al zou de molenaar zijn schoonmoeder er nog doordraaien, als het vangt én geur afgeeft zal het mij een zorg zijn :wink:

groet Ger
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

09-11-2009 14:10

Dus ook al blijken de tarwe en de mais een jaar oud te zijn maar wel netje's zijn opgeborgen en voor jouw ogen zijn gemalen dan vind jij het dus vers.

En vind het nogal wat om een groot bedrijf als wielco ter discussie te zetten en gewoon ronduit te roepen dat ze rotzooi leveren terwijl je het fijne er niet van weet.

Ik haal mijn melen ook bij een zogenaamde molennaar maar die leverd mij alles in papieren zakken en is eigenlijk allemaal bedoelt voor de bakkerijen,
dus heb ik geen twijfels zij het dat zij aan meer eisen moeten voldoen.

Ger het kan aan mij liggen maar jij roept hier wel vaak de laatste tijd dingen die nogal dom door de bocht zijn.

GR Remko

Oja zou ook grappig zijn als Wielco mee zou lezen en gerechtelijke stappen zou ondernemen wegens zwartmakerij maar dat zou helaas wel niet gebeuren/mogelijk zijn!!!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

09-11-2009 14:31

Een gewetens vraag.
Een brood is na 24 uur gebakken de zijn niet meer vers te noemen. Voor een stokbrood geld nog een kortere tijd.
1.Hoe moet ik dat zien bij boilies, tot welke tijd na het fabriceren noemen we hem nog vers.
2.Na welke periode is de invloed van verse producten nog merkbaar in een boilie volgens een karper.

Groetjes,
Een oud warme bakker.
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

09-11-2009 15:23

Goede vraag PJ! Denk zelf dat we (ze) er te ver in door draaien. Werken met verse produkten is altijd ok en we hebben het natuurlijk het beste met onze sportvis voor maar denk zelf dat de vis er niet zo zwaar aan tilt. Goed is goed zeg maar. Maar dit is natuurlijk ieder voor zich. Zie ze al liggen, die uberverse boilies met de meest hoogwaardige melen bereid op die ranzige prutbodem..

Gr.
©
K. van den Herik

09-11-2009 15:30

de shelf life Peter?

the length of time that food, drink, medicine and other perishable items are given before they are considered unsuitable for sale or consumption. In some regions, a best before, use by or freshness date is required on packaged perishable foods.
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

09-11-2009 16:05

Laten de grote meelfabrieken nu juist goede kwaliteits tarwe bewaren om bij een slechter oogstjaar de kwaliteit zgn te up-graden 8)

zomaar ff tussen neus en lippen door hé maar hoe vaak per jaar oogst men de div granen?.

Juist ja.

Zoals Chris al aangaf is de opslag van goederen van doorslaggevende factor.

Mvg.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

09-11-2009 16:39

Afbeelding

Wielcotjeeeee


Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Chris Gabriele
Berichten: 89
Lid geworden op: 18-05-2004 09:42
Locatie: Zoetermeer

09-11-2009 16:55

Ger,

Om te bepalen of wielco verse ingrediënten levert is niet bepaald een uitdaging voor mij. Ik voel mij ook niet geroepen om van firma’s te bepalen of ze verse ingrediënten hebben.

Wat wielco betreft is het geen uitdaging omdat ik weet hoe grote bedrijven werken. Wielco valt onder Vobra, een producent voor honden en kattenvoeding. http://www.vobra.nl/site/

Ik heb 2 jaar geleden met Frank, de algemeen directeur en een Italiaanse testvisser om de tafel gezeten. Ook heb ik gezien aan welke wettelijke eisen ze moeten voldoen. Eisen waar jij en ik niet aan hoeven te voldoen. Wielco zal jou gegarandeerd vers leveren, wat jij er mee doet kan niemand controleren. Dat geld ook voor mij ik krijg verse producten uit verschillende landen…maar niemand controleert mij.

Als je bedrijven naar beneden haalt zet jij je eigen firma op een voetstuk en ik vind, azeker ls niet eens weet hoe de bedrijfsvoering van Wielco is, dit niet netjes.

Gr Chris.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

09-11-2009 17:11

荷中英词典 发声电子字典 应用汉语词典en 新华字典 媽媽罵馬的麻嗎?/妈妈骂马的麻吗 湘南土话
Chris Gabriele
Berichten: 89
Lid geworden op: 18-05-2004 09:42
Locatie: Zoetermeer

09-11-2009 17:18

Wat bedoel je of wil je zeggen Peter?

gr Chris.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

09-11-2009 17:40

Made in China :P :lol:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

09-11-2009 17:52

Is een oud chinees gezegde.
Wat vandaag niet vers is kan het morgen ook niet zijn.


Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

09-11-2009 19:39

Chris, helemaal mee eens.

als de kwaliteit inderdaad zo goed is als hier wordt beweerd, is het voor mij okee en neem ik de beschuldiging terug :oops:

mijn ervaring is anders helaas en berust op een ervaring of wat van een paar jaar geleden, dat er inmiddels een verbetering heeft plaats gevonden zou zomaar kunnen en dus heb ik geen recht van spreken meer.

Neem van jou makkelijk wat aan ,dat weet je.
kennis is macht, en van die kennis heb jij nogal wat in huis. :wink:

En dat ik stomme dingen roep Remko.....ach menneke kijk eens rond en steek de hand in eigen boezem.
de kwaliteit van antwoorden van sommige als je een discussie aangaat ligt niet veel hoger dan het olintje in de woonkamer, afzeiken en hoppa weer iemand over de zeik.

jammer lukt bij mij al niet meer hoor.

Een forum is er voor om dingen van elkaar te leren, ik doe dat nog steeds.

En om een gezonde discussie te voeren is het ook zeer geschikt, maar als er iemand zegt dat product A niet aan ZIJN eisen voldoet om een aantal redenen, en omdat een ander product A wel goed vind en product B minder,is dat in menselijke taal een discussie voeren .
dat is geen afzeiken.

Ger
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant