boillies is het niet beter als je onnatuurlijke vorme creerd


Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

28-09-2009 14:42

maik waarom moeilijk doen?
je kan dan net zo goed een plak deeg fijn hakken met een mes, dan is ook alles afwijkend van elkaar.

hoe dan ook, rond blijft de makkelijkste vorm voor ons en daarom het meest gebruikt.
rond draaien of dumbels maken is voor geen enkel fabrikant lastig.
maar na 3 jaar bollen maken moet de eerste vraag naar dumbels nog komen :wink:

mvg
K. van den Herik

28-09-2009 15:09

zal straks wel weer boilndabag kubusjes regenen
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

28-09-2009 16:07

jacco noordermeer schreef:maik waarom moeilijk doen?
je kan dan net zo goed een plak deeg fijn hakken met een mes, dan is ook alles afwijkend van elkaar.

hoe dan ook, rond blijft de makkelijkste vorm voor ons en daarom het meest gebruikt.
rond draaien of dumbels maken is voor geen enkel fabrikant lastig.
maar na 3 jaar bollen maken moet de eerste vraag naar dumbels nog komen :wink:

mvg


Dat is niet moeilijk doen. 24 mm plank een flinke hoeveelheid deeg, uitrollen, plak deeg op de plank, mooie worsten, worsten dwars leggen en even aanduwen met de plank, mooie kussentjes. Voor mij als thuisdraaier is er niets makkelijker, 3 kilo in een keer stomen. Maar voor fabrikanten is het inderdaad geen enkel probleem, en snap ik het gemak van de boiliemachine.

ontopic: Ik vis vaak op dressuurwateren, veelal overdag, waar veel mensen met ronde boilies vissen. Ik heb niet mogen klagen over de resultaten. Maar dit is natuurlijk een klein deel van de aanpak.
Carpe Diem...!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

28-09-2009 18:10

Even voor het gemak, 50% van de karpers worden in de donkere nachtelijke uren gevangen. Van de 50% die overblijft wordt 30% in troebel water gevangen. Voor degene die dit niet op hun water meemaken om dat het zo helder is. Zit je met het probleem dat karpers het aangebodene voor hun bek niet kunnen waarnemen. Het punt is dat hun ogen verkeerd staan om het waar te nemen. Is maar goed dat ze een sterke zuigtechniek ontwikkeld hebben. Die toch nog wel eens faalt zoals bij oppervlakke aas de rede ervan is je nu bekend.

Dressuurdoorbrekend is in dit geval net als een natte droom, valt achteraf altijd tegen.

Peter
Gebruikersavatar
Paul van Rhoon
Berichten: 181
Lid geworden op: 19-09-2009 14:33
Locatie: Albrandswaard

28-09-2009 18:17

Geen ronde vormen in de natuur ??? wat denk je dan van alle bessen / eikels / kastanjes en andere zooi wat er uit bomen en struiken valt :) :)

volgens mij is het niet echt de vorm die het verschil maakt , eerder zoals al gezegt de grote en de geur/smaak
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

28-09-2009 19:02



Zijn die vormen allemaal mooi rond? Volgens mijn niet, tenminste niet zo perfect rond als boilies.
Carpe Diem...!
Gebruikersavatar
Paul van Rhoon
Berichten: 181
Lid geworden op: 19-09-2009 14:33
Locatie: Albrandswaard

28-09-2009 20:03

Nou ja , enkele voorbeelden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en denk dat een karper het verschil tussen bijna helemaal rond en helemaal rond niet echt merkt, dus genoeg ronde vormen in de natuur ...

En zoals eddy sterckx opperde .. zijn veel karpers opgegroeid met boilies en komt ze regelmatig tegen en eet ze, waarschijnlijk is het voor hun dus gewoon een natuurlijk voedsel, en daar waar de karpers niet regelmatig boilies tegen komen zal er ook geen dressuur op heersen.

Maar je moet uiteraard doen waar je het beste gevoel bij hebt, met veel vertrouwen vang je meer ..
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

28-09-2009 20:32

Als Eddy het stelt ga ik zeker twijfelen. :lol: Een karper heeft het totaal niet nodig om het zich af te vragen. Al eens afgevraagd wat de IQ is van een karper. :wink:
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

28-09-2009 20:55

waarschijnlijk hoger dan de gemiddelde visser :P :wink: 8)
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

28-09-2009 21:06

Sowieso hoger dan laatst genoemde schrijver 8)

Kan me wel voorstellen dat er bepaalde ingredienten zijn die een mix slecht doen draaien door de grove structuur en slechte bind eigenschappen. Als je dan wat meer van zo'n ingredient in de boilie wilt verwerken en gaat het draaien lastig worden is het draaien van een dumbel een goede uitweg.

Voor het vangen maakt de vorm echt geen fuck uit in mijn beleving.
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-09-2009 21:42

Wat betreft intelligentie sluit ik mij nog steeds bij de schrijver Richard Walker aan. Ongeveer van het niveau van een kip. Die kunnen trouwens ook geen IQ test maken. :wink:

Wat betreft het gewend zijn aan boilies als voedsel, neem ik aan dat ze dan ook wel gewend zijn aan eieren. Al vermoed ik dat ze zich weer heel vaak bezondigen aan het eten van natuurlijk voedsel, omdat dit in de genen zit. :P

Voor vangen van karper maakt vorm wel degelijk uit. Natuurlijk voedsel verwerkt in boilies werkt misleidend. Tot het zoeken op de verkeerde plek weliswaar. Is dus zaak om boilies herkenbaar aan te bieden. :D

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
K. van den Herik

29-09-2009 07:21

nat uurlijke rondingen?
Afbeelding


Laatste woord wat je las??? He opletten!!
K. van den Herik

29-09-2009 07:56

boillies is het niet beter als je onnatuurlijke vorme creerd


Zal ik dan? Voor ik de vraag zou kunnen beantwoorden, zou ik graag eerst weten wat, of wat bedoeld wordt met "onnatuurlijke vormen".
bas van dooren
Berichten: 219
Lid geworden op: 19-09-2009 15:18

29-09-2009 08:01

8hoekig
4kant
alle vormen van a tot z in het alfabet.
0 tm 9 in cijfers
K. van den Herik

29-09-2009 12:26

9 gaat bij mij beter dan 6
K. van den Herik

30-09-2009 08:22

vroeguh werd er 1 verketterd omdat ie lyrisch schreef over een touwtje wol met een dipje. Nu vist een groot deel met plastic, terwijl er over een legoblokje zoveel is ge o-h ed, dat er geen mens weer lid wilde zijn en worden van dat blad.