Wateroplosbare ingrediënten


Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

17-07-2008 20:53

Heb de termen even opgezocht op wikepedia en het één en ander begint duidelijk te worden. Gaat over zetmelen en het afbreken van eiwitten. Klopt toch Mitsz?

Hydrolyse is dan het omzetten van een zetmeel in een (oplosbaar) suiker. Dit wordt gedaan door er water aan toe te voegen. Daarom ook de naam hydrolyse, wat water betekend. Juist?

Fermentatie wordt gebruikt om voedsel te verbeteren. Maar ik snap niet wat dit met boilies te maken heeft.

Coagulatie, is het splitsen van eiwitten door middel van een enzym. Dus het verkrijgen van vrije aminozuren. Wat dus de vis trekt.

Denaturatie is het overgaan naar een andere fase en er niet in terug kunnen keren. Stollen van een ei bijvoorbeeld.

Snap ik het een beetje Mitsz en Roel, want is alweer 5 jaar geleden dat ik Scheikunde heb gehad.

Hoe ik dit allemaal toe moet passen in een boilie is weer een heel ander verhaal :D

PS: Had je ook nog een pb gestuurd Mitsz.
Derk Roelsen

17-07-2008 21:07

Coen,

Fermentatie is: De afbraak van glucose zonder de hulp van zuurstof.

Je hebt verschillende soorten fermentatie;

Voorbeelden:

• Alcoholfermentatie.

• Melkzuurfermentatie.

• Batchfermentatie.

• Continue fermentatie

Groeten,

Roel
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

17-07-2008 21:15

Glucose is toch druivensuiker? Fermentatie zou dus het oplossen van suiker in water zijn :roll:
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

17-07-2008 21:36

d'r zitten al wat foutjes in, maar veel plezier :D
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

17-07-2008 21:46

Haha, kom op, we doen toch ons best :)
wim haasakker
Berichten: 14
Lid geworden op: 05-05-2005 08:19

17-07-2008 21:49

Ja . het blijft een probleem om de ingredienten die de karper aantrekken uit je bol te laten lekken, want ze worden vaak ingekapseld door de bindende bestanddelen van je boilie

Er zijn wel wat oplossingen maar die hebben ook weer nadelen:
a je bol losser van structuur maken( palletachtig), maar dat gaat weer ten koste van de witvis gevoeligheid
b het verveelvoudigen van de aktractieve stoffen, dat geeft weer een gevoelige knauw in je portomonee
c gedroogde boilies in de vloeibare attractor te week zetten, maar heb je weer het probleem dat de boilie
anders smaakt dan hij ruikt en de karper blijft hier niet intrappen. In menselijke thermen bedoel ik: je word
s'morgens wakker van de geur van lekker vers gebakken brood, je springt je bed uit en je vind een droog
toastje, de volgende dag blijf je lekkker ligggen. Dus dan werkt het voeren weer niet zo goed

Wie er er nog meer suggesties ?of beter nog:de ultieme oplossing( maar die graag in een pb tje ik houd het wel stil haha

gr Wim
als je naam er niet op staat vang je m nooit
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

17-07-2008 22:27

Ik dacht de oplossing zo te vinden: viewtopic.php?f=35&t=46813
janwillem hilverts

18-07-2008 08:58

mitsz,

je hebt ff een pbeetje