Martin SB Bollen


Plaats reactie
Jan Peter Teerling

09-10-2007 23:06

Waar het aan kan liggen Harald is dit juist op zulke watertjes de mensen nog al eens geneigd zijn achter elkaar te lopen,en op een gegeven moment vist vrijwel iedereen het zelfde.

Aankomen,klakkeloos een kilo bollen dumpen,de rigs dr net zo klakkeloos achteraan gooien en 2 dagen in hun tent bivakeren.

Ipv juist eens met rigs te gaan te experimenteren.Of met halve boilie's vissen of met een snowman.Of juist eens niet bij te voeren en single te vissen.Of juist eens een hoek van het water op te zoeken waar niet meer gevist wordt.Of juist eens (ver)buiten een voerstek te vissen.Of juist eens een meter uit het kantje te vissen.Of juist...

Vertrouwen in het aas waar je mee vist is zeker belangrijk,maar mss doe juist jij jezelf wel te kort door vrij standaard met de zelfde onderlijn(en) en het zelfde aas (en vorm/diameter?) te vissen.. :wink:

Om alles op aas te gooien is wel erg makkelijk,het is maar een klein schakeltje in een wat groter geheel.
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

09-10-2007 23:24

Je hebt 12 jaar geleden met sb gevist, 4 jaar lang en geen succes.
Dan ligt het naar mijn bescheiden mening meer aan de visser dan aan het voer.
Als een voer na 2 jaar jaar nogsteeds geen vis in het net brengt,dan zou het bij mij toch gaan kriebelen waar het aan zou kunnen liggen.
Maten van mij vissen ook met homebrew anabolen boilies met alle denkbare en afgewogen ingredienten.
Ook de jongens die net als ik op bijvoorbeeld Nieuwkoop en de Maas vissen ,maar een echt duidelijk verschil is er niet.
Daarbij heb ik ook veel geexperimenteerd met boilies met alle denkbare lif lafjes( you name it I tried it.)
Maar ben toch teruggegaan naar SB waarom, gewoon omdat het resultaat er mag zijn geen geklooi meer in de keuken en schuur.
Dat ik dan een mindere visser zou zijn ,puur omdat ik ready`s gebruik is gel*l van de bovenste plank .
Wat Jan Peter zegt over het uitproberen van rigs aas daar kan ik mij helemaal in vinden.
Ook door afwijkend te vissen inplaats als een kuddedier( zichzelf ontzettende goede vissers vindende) achter alles aan te lopen.
Ik weet niet wat je bedoeld met de lat hoger leggen,
Ik ga voor mijn plezier vissen, niet omdat ik mij zelf wil meten met de zogenaamde goden.
Groetjes Henk
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

10-10-2007 07:42

[quote="Henk Janssen"]Je hebt 12 jaar geleden met sb gevist, 4 jaar lang en geen succes. zei henk ik heb voor mijn gevoel best sucsessen gehaald die tijd meerdere 30 ers gevangen en ik wil niet mij verglijken met andre goden ik wil steeds meer en groter vangen ik kan maar 2 nachtjes in de week vissen henk en dat met mijn werk en gezin mag ik daar mijn mee dichtknijpen daarom ben ik overgestapt met homebollen eerst vaak op mijn bek gegaan maar uit eindelijk had ik de juiste mix en begon echt te vangen voor mijn gevoel gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

10-10-2007 16:33

Harald
Ik moet lachen om jouw opmerkingen over die MSB troep. Ik vis al 20 jaar op het druks beviste water van Nederland in al die tijd ben ik er nog nooit uitgevist door die zogenaamde homemade ballen. Daarnaast voer ik het gehele jaar door met readymade van Martin SB en al drie jaar achter elkaar heb ik een gemiddelde op deze moeilijke plas van 1 uur per gevangen vis. De meeste hier (ook met de home en freezerbaits) komen hier weg met 1 vis op 24 uur. Per jaar vang ik ongeveer 50 dertigers op deze plas en 1 of 2 veertigers. Het gehele bestand aan grote vissen heb ik meerdere keren gedubbeld op de ballen van Martin SB en jij gaat mij vertellen dat het troep is! Op alle grote wateren in Frankrijk heb ik en vele andere met mij veel succes gehad met Martin SB. Ik reageer hier niet als een gesponsorde visser maar als een gebruiken van MSB ook al kreeg ik ze niet! Ik wordt nu 2 jaar door Martin gesponsord en daarvoor kocht ik ze gewoon. Jij noemt mij een luie visser omdat ik een zak ballen koop? Ik besteed mijn tijd liever aan het observeren van de vissen dan aan uren in de keuken staan. Juist door die watersence vang je meer en niet door een freezerbait. Als ik ze vind op wat voor water dan ook maakt het niet uit met welke boilie ik vis. Ik reageer nu omdat jij het product MSB troep noemt en dat slaat werkelijk nergens op. Natuurlijk mag jij een andere bal gebruiken maar ga dan niet iets troep noemen omdat jij denkt dat je met jouw boilie iedereen eruitvist. Kom dan maar een keertje op mijn plas vissen met die magicbal van je.
Gr Piet
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

10-10-2007 16:58

Ik wil geen reclame maken, maar op een enkele andere boilie na, is MSB ook mijn favoriet, ik moet wel zeggen dat ik ze niet allemaal even goed vind, maar de Monster Crab(denk dat Piet dit kan beamen) vind ik echt een toppertje en heb op meerdere Drentse dressuurwateren hier heeel goed mee gevangen..

MVG Sander
Dennis Vervijs
Berichten: 3
Lid geworden op: 21-09-2007 17:55

10-10-2007 18:36

Die Harald !!!!!!!

Wat ben jij een lacher man, jezus.
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

10-10-2007 18:49

[piet ik denk dat jij goed vangt dat dat meer aan je kennis van het water ligt ik zeg ook dat je er wel mee vangt hoor laat daar geen misverstanden over zijn ik vertel over mijn eigen ervaringen en dat was niet best maar piet bij jullie in amsterdam of amstelveen ligt de bosbaan en daar kan je goed het verschil zien daar vis ik altijd de ready s naar huis daar ligt het niet aan het plekje of iets anders en het lijkt me een keer leuk om weer eens te vissen als jij er daar meer zou vangen ben ik overtuigt maar ik ben er nog nooit 1 tegengekomen die mij dat flikte en ik hoop snel dat mee te maken ik hoop niet dat je gaat zeggen dat de bosbaan te min is of dat dat mijn visserij niet is beter testwater ben ik nog niet tegengekomen gr harald ps ieder zijn mening toch
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

10-10-2007 19:43

op die anorexia put van de bosbaan vang je met alles....tuurlijk vangt niet alles even goed,maar hoe jij het interpreteerd door te zeggen dat het blanktroep is,slaat als een lul op een drumstel.Je zal het wel te weinig tijd hebben gegeven om het te testen.
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Jan Peter Teerling

10-10-2007 19:58

Persoonlijk denk ik niet dat het veel zin heeft om te proberen Harald dingen vanuit een ander/andermans standpunt te laten zien.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

10-10-2007 20:20

Harard
Het spijt me voor jou maar de Bosbaan vis ik pertinent niet, principe kwestie. Net zoals op een betaalwater ik zie tussen die wateren het verschil niet zo. Harald dat jij een goed boilie hebt kan best maar ga niet verkondigen dat Martin SB troep is. Dat is het niet. Ik heb in mijn boot de afgelopen 3 jaar diverse bekende vissers gehad die allemaal een andere boilie gebruiken. Tevens heb ik om het verschil te kunnen zien herhaaldelijk met freezers van andere merken gevist geloof mij nog nooit is er een boilie geweest die mijn normale MSB bal eruit viste. Ik kan nog wel even doorgaan het is gewoon een goede bal voor een redelijke prijs. Natuurlijk begrijp ik dat er veel vissers zijn die ze te duur vinden om veel mee te voeren en dat ze daarom een eigen bal maken. Dat kan ik in sommige gevallen voorstellen. Het product wordt al meer dan 20 jaar verkocht en dat zegt mij genoeg. Hoeveel andere boilie merken kunnen dat zeggen ik heb ze zien komen en zien gaan. Een slecht product (25X niets volgens jou) had al lang geleden geen klant meer over gehad. Nogmaals (kijk maar na in de historie) normaal reageer ik (als gesponsorde visser) niet op boilie merken topics maar als ik zoveel onzin lees moet ik als visser reageren.
Op de plas hier ben je welkom hoor kijk maar hoeveel vissen je vangt met die superbal van jou in een weekend daarna spreek ik je nog wel.
En als ik nu even terug kom op jouw opmerking dat ik het water de sloterplas goed zou kennen , hoe zit dat dan als ik aan het pionieren ben in Frankrijk. Nu ben ik bezig op de Lot en ook daat gaat de gebrande noot als een speer. Harald heb jij de MSB bollen wel een eerlijke kans gegeven? Dan zijn er natuurlijk nog een aantal factoren die meespelen zoals bijvoorbeeld welke boilie er in welk jaargetijde wordt gebruikt. Laat je de flavours wel goed uitlekken door de zijkanten van je boilie weg te snijden en zo kan ik nog wel even doorgaan. Allemaal factoren die meespelen in het succes of niet.
No hard feelings harald
Gr Piet
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

10-10-2007 20:26

ik gebruik alleen maar msb boilies altijd op opgevange. met dresuur of zonder. msb are the best!! groete stefan
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

10-10-2007 20:26

hey piet...waar ving je die dikke spiegels op La mouche met 35 graden terwijl de rest blankte???
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

10-10-2007 21:07

Instant vissend mag ik nog steeds graag de Martin SB pellets gebruiken, is nog iets goedkoper ook dan de boillies.
Zoals bekend, observeer ik veel vanaf bruggen, en er zijn maar weinig karpers die er aan voorbij zwemmen.
Heb verschillende smaken /kleuren uitgeprobeerd.
Eentje met een rode kleur wasen is duidelijk mijn favoriet.
enne, geel )scopex doet het ook nog steeds erg goed.
Nu heb ik de laatste restjes gewoon door elkaar heen geflikkerd :D
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

10-10-2007 21:17

[hoi piet oke de bosbaan is wel geen mooi water maar je kan er op aas gebied veel leren daarom heb ik ook de vergunning van amsterdam om produckten te testen of het meerwaarde heeft of niet wat betreft jouw mening over betaalwater is mijn reden vissen met ready s en je gaf het al aan als ik veel gaat voeren 50 kg bv nou ik kan dat niet betalen even zo n 450 euro neer te leggen ik denk als een goede visser zo als jou met goede homemade ballen vis dat jij nog veel meer gaat vangen ik denk wel dat die ready s van martin sb 1 van de beste ready s zijn die er zijn maar ik wil wel zeggen ik heb er ook veel mee gevist zo n 4 jaar en toen ik ging overschakelen op home mades gingen mijn vangsten explosief omhoog en niet zo n klein beetje ook en ik viste op de zelfde wateren ik ving ineens vissen die ik nog nooit had gezien dat viel mij op maar je kan ookhomemades maken waar je niks mee vangt bv veels te veel flavour als er op het flesje staat 10 ml per kg en je doet 15 ml erin gaan je vangsten echt kelderen ik geef alleen nou een voorbeeld piet het was een keer zo erg op de bosbaan dat ze me boilies hebben gestolen terwijl ik stond de vis te onthaken in het water maar laat ik het zo zeggen ik heb meer een hekel aan ready s dan martin sb maar het komt nooit meer aan mijn hair ieder zijn mening toch gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
Ensar Ozcelik
Berichten: 404
Lid geworden op: 07-05-2007 22:44
Locatie: Arnhem

10-10-2007 22:56

mensen mensen mensen.. mijn mening ; MSB baggerballen.
Harald is misschien wel zo gek als het maar kan maar je moest eens zn memory sticks bekijken dan schrik je wel..de biggen vliegen om zn oren.
:lol: just kiddin' ps Piet ga gewoon een wedstrijd met harald aan :D
ik ouwehoer maar

Mvg,

Ensar
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

11-10-2007 07:50

Ik heb eigenlijk sinds kleins af aan al met Martin SB bollen gevist, heeft mij tot nu toe nooit teleurgesteld. Maar ben de laatste paar jaren overgestapt op andere bollen. Niet omdat MSB minder goed is, maar gewoon omdat ik meer vertrouwen heb in sommige andere bollen.

Readymades koop ik zo nu en dan nog wel maar alleen als de bollen op zijn waar ik mee vis en ik niet de mogelijkheid heb om die bollen weer te halen.

Ik wil alleen nog even reageren op wat Harald zegt. Komt ie: :lol: !!!!

Ben benieuwd naar je superbol. Namelijk of ze op wateren behalve de Bosbaan (haha!!) leuk kunnen vangen.

Vind het trouwens goed van je dat je zegt dat niemand je weg kan vissen op de Bosbaan (hahaha!!). Zou dit misschien kunnen komen doordat de wat ervaren vissers niet op de Bosbaan vissen? :wink:

Succes! Met zo'n instelling zal je dat wel nodig hebben.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

11-10-2007 07:54

Ensar Ozcelik schreef:ps Piet ga gewoon een wedstrijd met harald aan :D


Ik denk dat niemand zich tot zo'n niveau verlaagt..
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

11-10-2007 07:57

Harald van der Graaf schreef:de bosbaan is wel geen mooi water maar je kan er op aas gebied veel leren daarom heb ik ook de vergunning van amsterdam om produckten te testen of het meerwaarde heeft of niet


Harald, even het volgende. Je hebt een verkeerd watertje uitgekozen om je bollen op hun meerwaarde te testen. :wink:
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

11-10-2007 09:03

Harald
Ik begrijp wat je bedoeld het ging mij alleen om die uitspraken van troep enz. Als je gewoon had geschreven dat je liever met eigenbollen vist dan met een readymade dan had ik niet gereageerd. Kijk nogmaals,dat het voor een groep mensen te duur is om grote voercampagnes mee op te zetten is duidelijk. Maar tijd om de bollen te draaien is voor een grote groep vissers ook geld. Zij stoppen hun tijd in het trainen van hun watersence en dat zijn geen luie vissers. Het is ook niet altijd nodig om extreem veel te voeren want de meeste bollen van Martin zijn heel instant. Goed het water lezen is vaak belangrijker dan veel voeren op verkeerde stekken. Deze strategie pas ik al jaren toe op grote wateren in Frankrijk. De prijs van alle andere merken liggen volgens mij zelfs hoger als die van Martin. Ik kan mij herrineren dat ik in mijn winkel boilies van een Engels merk verkocht van 20 euro de kilo. Deze waren zeker niet beter als de Martinbol ook niet instant. Goed ik heb mijn zegje hier gedaan en nu gaat het de kant op van sluikreklame. Daarom ben ik deze reacties niet begonnen. Ik denk dat ik mijn mening ruimsschoots heb geventileerd en zal hier niet meer op reageren.
Gr Piet
Gebruikersavatar
Remco de Jong
Berichten: 54
Lid geworden op: 16-07-2007 21:54
Locatie: Spaarndam

11-10-2007 16:01

Naar mijn mening is de MSB een goeie bol.
Heb er goed mee gevangen en doe dat nog steeds.
Ik gebruik de MSB roasted Nut.
Ook in frankrijk hebben maten van mij er goed mee gevangen in vergelijkenis tot andere vissers.
ben nu wel overgestapt naar de home made bol.
nu afwachten wat die te bieden heeft . al heb ik er zelf wel veel vertrouwenin..

Gr. Remco
bas verdi
Berichten: 53
Lid geworden op: 03-11-2005 16:28
Locatie: oostzaan

12-10-2007 14:19

ik vis al een aantal jaren met msb scopex monstercrab 25mm
perfecte vangsten mee behaald

aleen de hengelsportzaken werken slecht mee in zaanstad en amsterdam
ik vis alleen met de 25mm en die zijn zeer slecht te krijgen ik haal ze tegenwoordig in het zuiden des land
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

13-10-2007 00:48

harald ten eerste je lult maar uit je nek je weet dat je geen standpunt hebt.En ten 2e leer typen man punten komma's vraagtekens kan er niks mee.Die teksten van zou het is 1 lang verhaal.

Gr remco

Ps ga vissen man en zeur niet zo.
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

13-10-2007 00:51

owjah en dat je doordat je home made bollen ging gebruiken andere vissen vang kan ook komen omdat je net ff dat andere geurtje kleurtje of smaakje hebt.
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

13-10-2007 08:53

[quote="remco de koster"]owjah en dat je doordat je home made bollen ging gebruiken andere vissen vang kan ook komen omdat je net ff dat andere geurtje kleurtje of smaakje hebt.[/quote] zei remco dat klopt een homemade bal heeft een betere smaak remco zonder conseverings middelen erin en goede voedingswaarde :wink: maar remco als jij lekker met die ready s wilt vissen mijn zegen heb je stilstaan is achter uit gaan dat geld ook op aas gebied remco gr harald ps in mijn bollen zit zoestof of zout ligt aan de mix aminozuren betaiene dat zit niet in ready s en ze zijn vers
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
Chris Noorlander_
Berichten: 148
Lid geworden op: 16-05-2007 22:36
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

13-10-2007 16:50

Harald,
Paar vraagjes:

1-Je hebt mensen gesproken die niets vinden maar dat kwam niet omdat het technisch slechte vissers zijn. Ligt het dan aan het aas? Niet aan iets anders?

2-Heet je eigenlijk Luc de Baets, maar ben je onder een andere naam op het forum actief? Of ben je gewoon Harald en heb je tijdens het typen van je postings Luc's boek op je schoot liggen?

3-Ik heb al meerdere keren gelezen dat je iedereen 'op dat water' naar huis hebt gevist, dat je er maar liefst 200 had en geen kleintjes, enzovoort...Graag zou ik willen dat je je geweldige karperkennis met ons deelt en niet al die onbeargumenteerde, vaak flauwe kul zoals nu het geval is.

4-Wil je aub leestekens gebruiken? Dan word die onzin van je iets draaglijker.

5-Je zegt dat in jouw mix aminozuren zitten. Welke zijn dat, wat doen ze en waarom gebruik je ze?

6-Je zegt dat je vangsten achteruit gaan, wanneer je in plaats van de aanbevolen 10 ml hoeveelheid, 15 ml ging gebruiken. Welke flavour was dat? Ik heb namelijk best veel verschillende flavours behoorlijk overgedoseerd en je merkt er toch weinig van.

7-Je probeert steeds je verhaal te bekrachten door het vermelden van grote karpers die je ermee hebt gevangen. Wist je dat die grote karpers zo groot zijn geworden omdat het net varkens zijn en zelfs hondendrollen vreten? Als je nu vertelt dat je er 15 knollen mee hebt gevangen op een gemiddeld bakkenwater, kom je pas écht geloofwaardig over.

En dan nu to the the point..
Dat jij lekker je ballen in de keuken maakt is erg leuk voor je, maar ga andere vissers niet voor lui uitmaken als ze dat niet doen. En ga al helemaal niet verkondigen dat deze vissers geen stap verder komen op aasgebied. Juist die karpervissers die niet bang zijn om alles te proberen (dus ook een zak knalgele chemoballen voor een euro per kilo) kunnen je vanalles over aas vertellen, vooral over wat goed is en wat niet. Ben jij zoveel verder op aasgebied soms? Aan je postings valt dat in ieder geval NIET op te maken. Ik lees bijvoorbeeld dat je aas erg belangrijk is op overbezette putjes maar als je goed had opgelet had je moeten stellen dat het tegendeel waar is, en dat je aas juist belangrijker word op dunner bezette putjes. Is trouwens ook terug te vinden in Luc hoor.

Misschien ligt er op dit moment een readymade in winkel waarmee iedere homemade gillend weggevist word. Juist diegenen die weleens een readymade proberen zullen dit weten. Jij niet, want je blijft maar vastgeroest aan je homemade ballen. Stilstand is achteruitgang, ook op aasgebied. Sorry, dat was jouw oneliner.

Nog wat, ja er zijn inderdaad luie vissers die liever in de winkel een zak kopen en vervolgens lekker achterover een karperhengeltje uitgooien. Maar wat is daar in godsnaam mis mee???

m.v.g. Chris
Een gewaarschuwd schizofreen telt voor vier!