Carp choice Freezer Baits

Raymond Hakkert
Contacteer:

23-01-2003 22:40

als 10 ook mogelijk is dan ben ik de 1e!!!!

maar die 15tieners ben ik al heel blij mee hoor ga ze maar zelf draaien wat een crime!

Heb afgelopen jaar integenstelling van het jaar ervoor weer compleet zelf gedraaid maar dit jaar zie ik de drukte al aan komen en ga over op freezers da's zeker!!! Alleen als ik iets echt aparts wil dan ga ik zelf draaien.

gr ray
Bart van den Hurk
Contacteer:

24-01-2003 11:21

Raymond en Arjan,

Ik snap jullie standpunt natuurlijk wel, er was toen gewoon veel te weinig vraag naar een kleinere boilie. Dit begint nu enigzins te veranderen, ook als ik op de weg ben hoor ik het van meer winkelieren die interesse hebben in een kleinere maat. Maar zijn jullie als klant dan ook bereid om er wat (ongeveer € 0.50) meer voor te betalen. Het maken van een kleinere boilie is nu eenmaal duurder en ook wij willen een spreekwoordelijke boterham verdienen. Dit was namelijk eerst het probleem. We hadden wel die 15 mm boilies, maar bijna niemand kocht ze omdat ze een gulden de kilo duurder waren. Kijk het moet niet zo zijn dat om het moment dat wij een extra machine aanschaffen, de "prijsbewustheid" weer in de Hollanders komt bovendrijven en ze toch weer liever een 20 mm willen hebben.

Carpchoice zal 90% zeker nog met een plank draaien en dan is het gewoon echt heel wat gemakkelijker en voordeliger om die 15s te leveren. Dit is gewoon een nadeel van het met machines werken wat dat betreft. Je wordt wat minder flexibel als dat je het kleinschalig met de plank staat te draaien. Maar dit is gewoon een van de tegenzijdes als je groter wilt groeien.

Kijk om een nieuwe 15mm machine te laten maken is niet zo'n probleem. Je neemt (voor het gemak) € 10 000 en je bestelt die machine bij de fabriek. Het probleem zit hem in het telkens omstellen van de machines. Dit kost tijd en is helemaal niet erg als je de hele dag 15mm kan draaien. Een groter probleem wordt het als er om de zoveel tijd een bestelling van 50 kg tussen de rest zit. We zouden dus als we in zo'n situatie terecht komen de boilies eigenlijk 2 keer zo duur moeten maken als normaal. Maar ja, dan wordt het weer geheel onverkoopbaar. In de jaren dat we nog wel 15 draaiden was dit eigenlijk altijd het geval en dus ook probleem. Blijkt nu dat er dit jaar of volgend jaar er zoveel vraag komt dat het in ieder geval geen geld kost, dan is de keuze snel gemaakt en zullen we echt wel de wensen van de klant tegemoet komen. Ik hoop dat jullie een beetje begrip voor de situatie.

Raymond, die 10 mm is helemaal een ramp en nog 10 keer zo erg. Als we daar 100 kg op een dag van draaiden mochten we in de handen klappen! Meer de uitmuntende trap van die 15mm ers dus.

Met enige uitleg,

mvg

Bart van den Hurk
Tom Boer

24-01-2003 15:21

beste bart,

maar je ziet nu dat er toch wel veel vraag naar 15mm boilies is. lijkt me ook een niet te negeren vraag. dus lijkt me dit het moment om eens aan de klanten te denken. heb twee jaar tot grote tevredenheid met proline gevist. zal nu echter overstappen naar een andere limburgse boiliedraaier die wel 14mm heeft en die zijn supergoed.
komt proline met 15mm dan zal ik ze zeker een eerlijke kans geven.

groeten tom
Raymond Hakkert
Contacteer:

24-01-2003 22:48

he bart,

ik begrijp je in vele gevallen goede uitleg, ik baalde vorig jaar gewoon dat het verhaal niet doorging, ik had iid een grote partij vis en aardbei in 15mm besteld en wachten... ging het niet door omdat de maat eruit ging, toch ben ik p-l trouw gebleven (desondanks in 2002 me weer te pletter gedraaid maar wel met oa jullie ingredienten) kreeg trouwens een paar zakken voor niets toen en dat vond ik wel aardig! Trucje voor de niet creatieven onder ons: neeem zak prolinefreezers, laat even ontdooien leg deze op oude laken en springen maar, moet u eens kijken wat een mooie 10-15mm balletjes er ineens voorhanden zijn, bij wijze van, maar weddendat het net zo goed werkt! -is met alle smaken mogelijk dat springen :wink:

gr ray!