Wintervoorvoeren!


Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

05-12-2005 12:26

Wat zou het verschil zijn tussen :

a : reeds aangevoerde vissen vanaf begin oktober en de hoeveelheid voer
b : vissen die nog niet zijn aangevoerd en hoeveel moet je dan voeren
c : is er nog verschil tussen kanalen/rivieren en/of putten.

gr Harnold
Gebruikersavatar
wouter de roos
Berichten: 1111
Lid geworden op: 10-07-2005 13:22
Locatie: rijswijk ZH
Contacteer:

05-12-2005 19:20

A: Hier kun je meer gaan voeren dan normaal , want je bent al 2 a 3 maanden bezag met voeren en je trekt dus als 2 maanden vis aan op je voerplek , hoelanger je voert hoe meer vis je natuurlijk op je voerplek krijgt (betekend dat je meer kan voeren ) en als je al 2 a 3 maanden bezag bent met voeren blijven die vissen ook terug komen en kan je ze beter aan het azen houden dan als je halverwege de winter gaat beginnen met voeren ( zie B ) en door voor de winter al te beginnen met voeren kun je de vis misschien zo ver krijgen dat ze op je voerplek blijven hangen deze winter , omdat ze daar al een paar maanden zeker zijn van voer om de bepaalde tijd (ligt eraan hoe vaak je voert natuurlijk )

B: Met deze manier van voeren , kan je maar matig gaan voeren
De vissen krijg je niet meer echt aan het azen omdat het water al op een lage temperatuur is gekomen. Je kan de vis ook moeilijker op je stek krijgen omdat ze misschien al naar de 'overwinterstek' zijn gezwommen en daar maar moeilijk vandaan zijn te krijgen, ook zijn ze dus een stuk minder actief en hoeven ze niet veel te eten , dus waarom zouden ze dan nog naar je voerplek toe zwemmen elke dag ? lijkt mij dan.

C: Deze manier van voeren is heeeel anders. Je moet meer gaan voeren als op een standaart plas omdat je te maken hebt met veel witvis die een deel van je voer meenemen , boten die je voer verplaatsen door stroming die zij veroorzaken (hierdoor moet je weer meer gaan voeren om tog te zorgen dat er nog een beetje voer op je stek blijft liggen ).
ik hoop dat je hier wat aan heb.....

Gr Wouter
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

06-12-2005 20:40

aan allemaal

willen jullie die Harnold uit Hoogeveen geen bruikbare tips meer geven. na zijn promotie heeft ie nog meer vrije tijd dan ik, een karper van 90cm is wel genoeg dacht ik zo
ricksel sr
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

06-12-2005 22:50

Zeg zoon van Derks...pas uit kerel(tje) :wink:

Ik heb zelf ook wel een bepaald idee hoe e.e.a. werkt, alleen Rick, wil ik wel eens van anderen weten hoe die er over denken.

gr Harnold

Daarom dit topic gestart :wink:
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

07-12-2005 22:03

Ik denk dat het alleen zin heeft als je echt op de vis zit. Je zou eerst moeten zoeken waar ze rondhangen en daar voeren. De karpers naar een stek toetrekken door te voeren lukt denk ik niet meer. Lokaliseren en dan daar voeren om ze aan je aas vertrouwt te laten raken. Laten zien dat er toch nog wat te eten valt voor ze. Wel mondjesmaat voeren anders werkt het alleen maar averechts, lijkt mij. Stofwisseling op laag pitje enz. enz. Je zou misschien eerst instant wat kunnen gaan vissen en er achter komen waar de vis zich ophoudt, dus op welke plekken/dieptes je nog beet krijgt en daar dan wat voer strooien.