pro line bollen


Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

07-08-2005 17:47

Als ik zou mogen kiezen geen van beiden, daar vist het gros van alle karpervissers al mee. :D
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

07-08-2005 19:48

Bedankt Danny, maar ik denk dat je het verkeerd begrijpt. Pro-line levert heel veel smaken maar je kunt kiezen uit een bol gedraaid uit fishmeel en een uit een birdfoodmix. Dus niet de smaken fish en birdfood.
O ja en met de smaak scopex wordt veel gevist maar deze blijft ook vangen als een tierelier.

Nou wie heeft er nog ervaringen de bol bereidt met fishmeel of met birdfood, we gaan het najaar weer in ( is nog geen zomer geweest ) dus waar zullen jullie voor kiezen.
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

07-08-2005 19:53

OK, dan begreep ik het inderdaad verkeerd.
De basismix is vismeel of birdfood.

Maar dan nog zou ik voor een aparte smaak gaan en de karpers in het najaar lekker verwennen met iets nieuws en de biggen eruit drillen. :wink: :wink:
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

07-08-2005 22:01

Oke ik zal ook voor een aparte smaak gaan maar mijn gevoel zegt in het najaar vissen met een fishmeelmix maar heb zelf goed gevangen op de birdfood.
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

07-08-2005 23:25

Birdfood Mix (rijk aan zaden en vezels)
Fish Mix (50% vismelen)
50/50 Mix (rijk aan vezels)
Nut Mix (met verschillende soorten notenmelen)
Winter Mix (zeer licht verteerbare variant op de Fish Mix)

Dit zijn de varianten mixen die te leveren zijn bij afname vanaf 50kg. Je kunt naar eigen idee deze ook mengen laten. Bij kleinere afname ben je afhankelijk van wat de winkelier op voorraad heeft. Kijk voor lijst van winkeliers even op de site. Bij een groot aantal winkeliers kun je ook de grotere hoeveelheden op vrij korte termijn bestellen. Toevoeging aan flavours en smaakstoffen is ook terug te vinden op de site van proline.

Ga je veel voorvoeren kies voor afwijkend, ga je weinig voorvoeren kies dan voor de iets meer instante smaken/geuren.

Mvg Ulco,
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

08-08-2005 10:28

Denny, niet zwaar overdreven en ik kan het weten...

Eus, 24,95 is een redelijke prijs voor de losse verkoop per zak, bij ons in de winkel tellen wij 22,95 voor de specials, maar dit is eigenlijk te goedkoop. Heeft gewoon te maken met de hogere mate van concurrentie bij ons in de regio. Zit nu eenmaal in Zuid-Oost Brabant, waar ook PL zelf is gevestigd. Maar ik neem aan dat wanneer je praat over grotere afnames, dat de prijzen dan wat voordeliger worden.

Wouter, ik neem aan dat je praat over de Gold Collection Range, zoals de Big Activator, deze boilies zijn omwille van hun ingredienten duurder dan de normale en specials. Ook neem ik aan dat je praat over Freezers, aangezien de Ready's duurder zijn ivm de samenstelling en verwerkingstijd.

Tom, neem een combinatie van beiden mixen, dus Fish Birdfood, dat zal je niet teleurstellen, je hebt dan de fish mix maar daaraan toegevoegd extra zaden en zemelen als ook andere grove ingredienten. Het geeft de Fish mix een snellere doorlooptijd en is in mijn ogen beter dan de kale Fish-mix. Zeker in het voor en najaar.
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

08-08-2005 10:33

Bart, 150 ton is niet zwaar overdreven, dat snap ik ook.
Maar ik bedoelde om het zelf ff te gaan draaien, dan wel.
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

08-08-2005 19:10

Bedankt bart voor de tip maar kun je deze laten mengen dan. Wil 25 kilo afnemen want meer kan mijn vriezer niet aan. Ga ze bestellen bij een dealer in de buurt. Ben nieuwsgierig of ik dan kan mengen. Moet ik me somsbij pro-line melden en deze dan bij de winkel af laten leveren???

Hoor het wel,

Tom
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

11-08-2005 18:57

Nou toppie hoor ik naar de winkel 25 kilo voor 100 euro ( op internet 50 kg voor 189,00 ex bezorgkosten ).
Ik nog even mailen naar Pro-Line en kreeg keurig antwoord geen probleem 50% birdfood en 50% fishmeel en de kosten waren het zelfde.
Ik snel naar de winkel en bestellen maar. Na 1 uur ging mijn telefoon ze waren 150 euro i.p.v. 100 Euro 00k 50% duurder. Volgens de winkel lag het niet aan de smaak maar de verzending en ze moesten 50 kilo afnemen. Nou doe dan maar 50 kilo voor 200 Euro, nee hoor dat werd dan 300 euro???
Inmiddels gemaild met Pro-Line en wacht op antwoord, het merk kan er waarschijnlijk weinig aan doen maar een standaard maximum adviesprijs zal handig zijn. Ga ook niet tanken waar de benzine 2 euro de liter kost.

Ben een beetje teleurgesteld maar wacht het antwoord af, als Pro-Line groot wil worden in Flevoland dan kan dit voor een goede visser een aardige afknapper zijn.

Zeik het merk zeker niet af hoor want nogmaals moet het antwoord nog krijgen en het ligt aan de dealers maar...........! Het kan veel beter.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

11-08-2005 22:17

De prijs heeft niets met Proline te maken,de winkelier bepaalt die en zo moet het ook.
Als een winkelier die prijzen vraagt is dat zijn goed recht,het is jouw goed recht om dan ergens anders te heen te gaan.
Genoeg Proline dealers hoor.
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

12-08-2005 09:56

Hmmmm ikzelf heb jaren met Proline gevist en nooit klachten gehad tot de laatste jaren...Ik heb erg veel problemen gehad met kwaliteitsschommelingen de ene keer zwaar OK, de andere keer ronduit waardeloos! Nu vis ikzelf al met andere boilies (helaas want op de goede lichtingen ving ik me eigen echt de ramtering zelfs op salagou)

Laatst had een maat van mij een emmertje of 2 gehaald en ging 3 nachten vissen had ermee gevoerd enz enz wat denk je s'avonds ingooien om een uur of zes en om de 4 uur indraaien want dan waren de ballen gewoonweg verdwenen of baggerzacht geworden....

Helaas is hij niet teruggegaan naar de winkelier maar hij heeft in mijn ogen wel de verstandig keuze gedaan om over te stappen op ander aas wat dit probleem "nog" niet kent en vangt hier evengoed op

Maar goed ieder zijn eigen ervaring

PS bart als jij mij kan helpen aan de echte goede Proline ballen met een constante kwaliteit/hardheid houd ik me aanbevolen :D dan kom ik zo 25 kilo Garlic/fish/robin red halen bij je hehehe

grtz
HnZ
In het land der blinden is éénoog koning!
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

12-08-2005 16:01

Heb inmiddels antwoord gehad van Pro-Line. Ze begrijpen mijn probleem maar de dealer bepaald de prijs.
Oke twee suggesties:
1 in brabant gaan wonen want daar zijn ze goedkoper.
2 met een ander merk gaan vissen.

Das dan makkelijk he!!!!

Brabant here i come dacht het niet!!!
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

12-08-2005 16:20

Dan zou ik gauw een ander merk nemen

hahahaha als dat het antwoord is ben je lekker profi bezig :lol:

Dat was wel even schrikken
In het land der blinden is éénoog koning!
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

12-08-2005 17:02

Hans wat wil je dan,dat Proline de verkoop prijs gaat bepalen in de winkel?
Teneerste is dat bij wet verboden en ten tweede zie ik dat zelf ook helemaal niet zitten.
Laat ze maar lekker duur zijn daar boven de grote rivieren,komen niet voor niks zoveel jongens naar mij gereden :wink:

Is een beetje onzinnig om Proline de schuld te gaan geven wat een winkelier aan verkoop prijs vraagt.
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

12-08-2005 19:07

Erhm wil ik denk dat je zoiets op een andere manier
kunt aanpakken wel eens gehoord van adviesprijzen???

Ik werk bij een internationaal bedrijf wat wel vaste prijzen voor hun produkt hebben en daar is niks illegaals aan wel heeft de verkoper de vrijheid om boven deze prijzen te verkopen maar het gebeurt zelden.

Het kan Proline schijnbaar geen ruk schelen wat er gevraagd word voor deze ballen al kosten ze 45 eurie de kilo hun zijn alleen op het geld uit en dat is hun goed recht alleen gooien ze wel hun eigen glazen in vind ik. Wel jammer nu ik dit moet zien... aangezien ik samen met een testvisser(namen hebben geen nut) van proline al viste met bepaalde smaken toen deze nog niet op de markt waren en volgens mij de instelling van proline nog wat anders was maar commercie doet rare dingen met mensen

Maar ag waar maak ik me druk om! ik ga wel vissen later!! Het boeit me ook geen ruk als iemand 150 km voor ballu wil rijden moet hij dat zelf weten
In het land der blinden is éénoog koning!
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

12-08-2005 19:35

Beste wil,

Ten eerste geef ik Pro-line niet de schuld en ik kraak het merk ook niet af. Was niet voor niets op zoek naar hun bollen.
Maar vindt het alleen niet zo handig, als je een beetje verkopers bloed hebt dan begrijp je natuurlijk wel dat dit geen klanten oplevert.
En inderdaad heb je een advies prijs, als je de ready-maids neemt van dynamite, ocean fresh en martin sb dan zit er wel iets verschil in maar geen 50% prijsverschil.
Val dus het merk Pro-line niet aan maar geef alleen aan dat wij "boven de rivieren"dus weinig met dit merk zullen vissen vanwege het grote prijsverschil. Ben juist uit gegaan van een goede bol tegen een redelijke prijs nou dat viel dus even tegen. Je zou raar staan te kijken als jij bijvoorbeeld een pakje verstuurd bij de Tpg post van zeg 20 kg kost normaal zeg maar 11 euro maar omdat jij onder de rivieren woont en er weinig concurrenten zijn betaal jij 18 euro. En hoe voel je je ik denk genaaid en nog zonder lekker te zoenen ook.

Voel je hem!!!
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

13-08-2005 00:02

Er worden zeker advies prijzen gegeven maar tevens is het dus mogelijk om boven die prijs te gaan zitten.
Jullie vallen de foute partij aan,het is niet Proline die de prijs maakt maar jouw winkelier,hij is het dus die jouw een prijs vraagt,niet Proline.

Ook ik verstuur pakketten dwars door Nederland en het maakt mij geen fuck uit of je in Groningen woont of in Amsterdam,wat de pakketdienst rekent voor een pakket bereken ik door naar de klant,is dat 11,01(is het exacte bedrag :wink: ) dan tel ik 11,01 en geen 18,00 euro.
Als dit op andere plaatsen wel gebeurt is ook dat geen schuld van Proline maar van diegene die verstuurd.

Is een beetje kinderachtig om een fabrikant te gaan beschuldigen van een prijs die een winkelier telt,daar stoor ik me aan want erg netjes is dat niet.
Zou eens met je winkelier gaan praten of er geen mouw aan te passen is.

Heb verder niets met Proline buiten dat ook ik hun bollen verkoop,was het een ander merk geweest had ik ook zo gereageerd
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

13-08-2005 11:13

Wil...

Ik denk je niet helemaal begrijpt wat ik bedoel te zeggen. Het enigste
wat ik wel zeggen is of het voor Proline wel verstandig is zulke dealers
of wederverkopers of hoe je het ook wil noemen met zulke belachelijke prijzen wel in hun willen laten verkopen....Uiteindelijk gooi je als groothandel zo je eigen glazen in. Dat is alles wat ik bedoel en als ik de fabrikant was zal ik toch wel een gesprekje aan willen gaan met deze zogenaamde verkopers.....

Maar ja waar maak ik me weer druk om....Laat ook allemaal maar

ltr
In het land der blinden is éénoog koning!
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

13-08-2005 13:56

Tom,

Wellicht is het interessant om eens bij een andere winkelier te informeren naar de prijzen (zoals Wil ook al aangeeft). Ik weet bijvoorbeeld dat Sander'S in Maarssen ook scherpe prijzen telt, zeker bij grotere afnames. Dus het kan zeker wel bij winkels boven de rivieren.

Kijk, ik zal het prijzenverhaal nog een keer uit proberen te leggen, hopelijk is het dan voor jouw en anderen duidelijk waar de verschillen door ontstaan tussen de ene en andere winkel. De boilies worden per 50 kg gedraaid, geheel volgens de wensen van de klant (winkelier > consument). Vaak hebben hengelsportzaken enkele smaken diepvriezers (daar praten we nu over en niet over de Ready's) op voorraad liggen, maar het is simpelweg onmogelijk voor een winkelier om alle smaken Freezerbaits in de winkel op voorraad te leggen, aangezien er enkele honderden smakencombinaties zijn! (Alhoewel ze daar bij Pro Line volgens mij niets op tegen zouden hebben :wink: ). Als jij dus minder dan die 50 kg afneemt bij een winkel dan zal deze de rest in zijn zaak moeten invriezen om later aan een andere klant te kunnen verkopen. Dus die andere 25kg zal in het geval van Tom in de winkel blijven, in de hoop dat deze nog ooit verkocht worden aan een andere consument dan wel dat Tom een herhalingsaankoop doet van de door hem bestelde boilies, zodat hij alsnog van zijn voorraad "afkomt". Gaat het hier om niet allerdaagse smaken dan wel combinaties dan kan deze voorraad dus redelijk lang blijven liggen, waaraan dus extra kosten zijn verbonden. Deze kosten berekend een winkelier vaak door aan de consument, vandaar dat de prijzen van de freezerbaits voor DEZELFDE SMAAK vaak verschillen bij afname van minder dan 50 kg dan wel van 50 of een veelvoud hiervan in 1 keer. Logisch lijkt mij zo.

Als ik weer de winkel waar ik werk als voorbeeld neem dan geef ik bijvoorbeeld bij een afname van 50 kg of een veelvoud hiervan 10% korting op de gehanteerde zakprijzen, gewoon omdat de omloopsnelheid van de grotere afnames groter is en er financieel dus geen extra kosten aan verbonden zijn.

Prijzen die gehanteerd worden in de winkels zijn dus niet vast, maar er is wel degelijk een minimale verkoopprijs die gehanteerd wordt door de firma Pro Line. Dit om de producten en afzet te beschermen. Winkels zijn dus vrij te vragen wat ze willen voor de producten, maar wordt er onder een vastgestelde prijs verkocht dan zal er niet meer geleverd worden aan deze klanten door het bedrijf, om de winstmarge van andere klanten te beschermen en de marktpositie van de eigen producten. Adviesprijzen werken gewoon niet, ook omdat de ene klant genoegen heeft met een mindere marge, maar daardoor een grotere afzet, waardoor uiteindelijk de opbrengst toch voldoende is en de andere klant kiest voor een duurdere verkoopprijs, zodat ze niet dezelfde afzet hoeven te halen. Maar dit is dus de prijsstrategie van de winkelier zelf en hier kan geen enkel merk iets aan veranderen, buiten de keuze voor het al dan niet leveren van de producten aan de winkelier. Dit zie je niet alleen bij een merk als Pro Line, maar bij alle merken, neem maar als voorbeeld de prijsverschillen tussen winkels bij bijvoorbeeld Delkims of Fox Tenten, etc.

Dat een winkel "absurde" marges hanteerd zoals aangegeven is geen reclame en is zeker niet goed voor het merkimago bij de consument dat ben ik geheel eens met zowel Tom als Hans. Maar hoe bijvoorbeeld die prijs van 150 euro voor de 25kg tot stand komt bij de winkelier heeft niet enkel te maken met het tellen van die "absurde" marges Tom. Een redelijk normale prijs zou zijn rond de 100 euro, zoals je ook al aangaf voor die bestelling, maar de winkel combineert jouw bestelling niet met een eigen bestelling, daardoor zit hij onder het minimale orderbedrag en worden er verzendkosten voor de levering gehanteerd door het merk (dit doet elke groothandel en is niet meer dan normaal). Zou hij enkel die 50 kg bestellen dan zou dit komen op 80% van het prijsverschil, puur omdat het bedrijf werkt met palletvervoer omdat de zware bestellingen van het aas niet interessant zijn om met een gewoon dozenvervoersbedrijf te verzenden. Ook is de levering binnen 24uur gegarandeerd bij het palletvervoer, iets wat een niet te onderschatten belangrijke factor is bij het vervoeren van Freezerbaits. Zou dit via een normaal vervoer moeten dan wordt dit gewoon duurder. Dan heb je dus nog die andere 25 kg, die zal de winkel dus op voorraad moeten leggen en dat zit hem dus in die prijs van 20 euro per 5kg zak. Dit tel ik ook in de winkel voor 5kg freezers los. In mijn ogen is deze winkel dus uiteindelijk 10% te duur vergeleken met normalere prijzen. Wanneer de bestelling gecombineerd wordt kan de prijs dus veel goedkoper. Hierdoor zie je dat de winkels die een grote omzetsnelheid hebben van het assortiment vaak goedkoper kunnen leveren, ze bestellen meer en frequenter en hoeven daardoor de vervoerskosten niet door te berekenen, omdat ze dus eerder aan het minimale orderbedrag komen (staat gelijk tot iets meer dan 100kg bollen).

Dus ben je het niet eens met de prijzen Tom van deze winkelier, informeer dan eens bij een andere winkel in de regio of hij ze kan bestellen, maar je zal altijd wat meer moeten betalen als je maar die 25kg koopt ipv de gebruikelijke 50kg bij een "eigen samenstelling". Zelf heb ik in de winkel namelijk de "regel" dat ik "eigen samenstellingen" enkel lever per 50 kg en ik weet dat er veel winkels zijn die dit ook hanteren, puur om dit "gezever" allemaal te voorkomen.

Zijn er verder nog vragen dan wel opmerkingen, dan hoor ik ze graag,
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

13-08-2005 15:01

Top andwoord Bart daar heb ik wat aan, vindt het jammer dat Wil niet wil begrijpen dat ik het merk Pro-Line niet aanval. Maar dat het geen goede zaak is voor het merk.
Heg overigens wel aangegeven dat ik 50 kg af wil nemen ( dan maar bij de buren in de vriezer ) maar daar zakte de prijs ook niet van.
Begrijp je verhaal helemaal en ik ga verder neuzen bij andere winkeliers of over op een ander merk.
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

13-08-2005 17:03

Hoi Bart,

Eindelijk ........... zucht........iemand die begrijpt waar dit over gaat hehehe :D een zeer duidelijk antwoord thanks!

Wat mijn betreft: lucht geklaard topic kan weer ontopic doorgaan :D
In het land der blinden is éénoog koning!
dennis wilemsma
Berichten: 240
Lid geworden op: 02-01-2005 11:32
Locatie: leeuwarden

12-11-2005 17:06

voor een goede bol moet je soms wat neer tellen :-?
ik betaal hier tussen de 22,95 en 26,95 voor de pro line bollen
maar het is ook kwaliteit !!!
rik vd rijt
Berichten: 234
Lid geworden op: 21-08-2005 17:58

12-11-2005 19:06

pak altijd 50 kg en betaal altijd 3,15 de kilo. doe het gewoon samen met vismaat dan gaat het mooi in de vriezer.
cools stefan
Berichten: 272
Lid geworden op: 06-09-2003 02:00
Locatie: balen

14-11-2005 19:20

wat een duure vogels die viswinkels ik haal de pro line bolle rechtstreeks bij eddy stercks voor 17.5 voor 5kilo
wie de kleine nie eert is de grote nie weert
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

14-11-2005 20:44

Hier in de buurt zijn de prijzen iets hoger nog!

garlic robin red = 30
tiger peanut = 33
secret salmon = 33
fish peach = 25

Dus wel iets anders! Maargoed de meeste van deze bollen vangen wel.
beetje bij beetje