pop up zelf maken.


Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

15-06-2005 09:24

Kan ook goed werken, hoor.
Martin SB heeft ook gebrande noot in hun assortiment zitten en hier hebben ik en sommige maten goed mee gevngen. :P
Gebruikersavatar
Lesley Mulder
Berichten: 127
Lid geworden op: 31-01-2005 09:16
Locatie: Houten

15-06-2005 14:24

Denny Verdoold schreef:Kan ook goed werken, hoor.
Martin SB heeft ook gebrande noot in hun assortiment zitten en hier hebben ik en sommige maten goed mee gevngen. :P

Maar dat is niet wat ik wil :P
Anders had ik niet een reactie geplaatst :P
Iemand een oplossing?
Met Vriendelijke Groet,

Lesley.
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

15-06-2005 15:17

Nee, dat snap ik ook wel.
Ik bedoel alleen dat iets niet gelijk slecht hoeft te zijn als het niet lukt zoals de bedoeling zou zijn. :D
Gebruikersavatar
Lesley Mulder
Berichten: 127
Lid geworden op: 31-01-2005 09:16
Locatie: Houten

15-06-2005 15:19

Dat hoeft niet nee! :)
Maar weet niemand een oplossing?? :oops:
Met Vriendelijke Groet,

Lesley.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

15-06-2005 15:38

Jawel niet in de magnetron doen, heel simpel dus.
Pop-up mix kopen, mengen met je eigen mix, 1 ei breken, een deeg maken, daarvan boilies draaien, koken, en ermee vissen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

15-06-2005 20:41

Mugtubs: een nieuw aas is geboren


Gedurende de tijd dat ik op karper vis heb ik altijd een haat-liefde verhouding gehad met pop-ups. Ik zag zeker bepaalde voordelen van een aaspresentatie vlak boven de bodem. De belangrijkste zijn volgens mij dat je het aas precies zo kunt uitbalanceren zoals je zou willen: van zwaar zinkend tot luchtig zwevend, en dat de haak zich altijd in de perfecte positie bevindt om in de onderlip van de vis te prikken. Het maken van een effectieve pop-up was echter een heel ander verhaal. Allerhande methoden heb ik toegepast zoals het uitboren van een boilie en opvullen met wat foam, het kneden van boiliedeeg rond een kurken balletje om die vervolgens als een normale boilie te koken, en het verhitten van boilies in de magnetron. Over geen van deze methoden was ik echter zó tevreden dat ik er vaak gebruik van maakte. Herwin Kwint had in het verleden al eens in artikelen beschreven dat hij zijn boilies bakte in een koekenpan en op die manier perfecte pop-ups verkreeg. Tijdens Carp 2004 stond ik met hem in de stand van Sensas en kon ik met eigen ogen zien hoe hij ze fabriceerde, en nog belangrijker, hoe perfect het resultaat is!

Voor ALLE Info; http://www.karpervissersonline.nl/
En bovenal; Met dank aan HERWIN.. 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.