zout- / suiker- mengsel (om de ballie's te conserveren)


Ga jij een antwoord geven op de simpele vraag van WouteR??

Neuh, dat nig
9
25%
Ja, maar ik licht maar een klein tipje van de sluier op en laat het die arme WouteR zelf verder uitzoeken
0
Geen stemmen
Ja, en ik geef een antwoord waar geen hol van klopt en dus waardeloos is
2
6%
Ja, ik geef alleen maar eerlijke antwoorden!
11
31%
Ik waag me niet aan zaken waar ik geen verstand van heb
14
39%
Ik wil je graag helpen, maar niet "in het openbaar".... oja, je hebt een pb met een bruikbaar antwoord!
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 36
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

24-06-2005 15:08

Veel te vaag, conserveren zonder een conserveringsmiddel te zijn.
Je wilt het niet vertellen je volste recht.
Je wilt het alleen maar commercieel onder de aandacht brengen ook oke.
Iets op natuurlijke basis daar geef je mee aan niks geen chemische toestanden puur natuurlijk.
Laten daar nu ook heel verkeerde middelen tussen zitten.
Geen discussie ook oke.
Ik zou zeggen succes met je verkoop, naïviteit is ook een visserseigenschap.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

24-06-2005 15:37

Beste Douwe,

Met alle respect, maar ik vind dat u uzelf alles behalve gepast uitdrukt.

Ten eerste geef ik bij Wouter aan zodat hij het eens kan proberen en niet Wil. Dus je kritiek zou eigenlijk op mij gericht moeten zijn. IK kies er immers voor om het hier op het board te zetten (zonder een schreeuwerige reclame-actie te willen opzetten!!!)
Ik geef het gewoon aan, zodat Wouter op de hoogte is dat er iets te verkrijgen is dat iets zou kunnen zijn voor hem.

Maar wat ik het meest erg vind, is die opmerking "naïviteit is ook een visserseigenschap". Zonder Wil veren in het achterwerk proberen te steken (want ik kots van slijmballen): als er iemand is die ik ken, die NIET naïef is, is hij het wel. Vond die opmerking dan ook onder de gordel, niet gepast.
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

24-06-2005 15:39

@ Wouter:

Je hebt PB!
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

24-06-2005 15:54

Bas/ Wil,

Vanwaar die geheimzinnigheid, waar 'anderen' geholpen kunnen worden?

Ben ik niet gewend van jullie, zelf zou ik helpen waar ik kan.

Een zeker conserverend vermogen gaat ook uit van Sojaeiwitconcentraat, een dun laagje om je ballen, drogen, dan houden ze het ook wel enkele weken uit..
Het spul is ook bekend in Slagerij en bakkerij.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

24-06-2005 15:58

Douwe even een kantekening,

Conserverings methode's op natuurlijke basis kunnen inderdaad slecht zijn,er zijn erbij die ik dan ook nooit ga gebruiken of andere aanraad.

Naiviteit?

Zover ik weet is drogen,vacumeren invriezen,suikeren,zouten en er zullen nog wel een paar manieren zijn,ook een vorm van consereveren.
Deze worden niet als slecht bestempeld en terecht.
Nu heb ik iets nieuws wat ook werkt en ben ik naief? :o
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

24-06-2005 16:25

Henk ter Maat schreef:Een zeker conserverend vermogen gaat ook uit van Sojaeiwitconcentraat, een dun laagje om je ballen, drogen, dan houden ze het ook wel enkele weken uit..


Klinkt interessant Henk ! Binnenkort ga ik een paar verse bollen draaien die ik vers wil houden. Ze moeten het één tot twee weken uithouden zonder conserveringsmiddelen of vriezer.

Hoe het sojaeiwitconcentraat te gebruiken ?
Verdere op- of aanmerkingen ?
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

24-06-2005 16:43

Henk heeft niks te maken met geheimzinnigheid.
Door het jaren kloten met allerhande spullen(inherent aan de boilie makerij) gingen er nogal wat uren insteken en heel wat geld wat betreft spullen die later niets waard bleken te zijn en de prullenbak in werden gekieperd.
Nu heb ik iets gevonden en zou ik dat gelijk aan de grote klok moeten gaan hangen.

Vergelijk het eens met een stek die je na jaren zoeken hebt gevonden en waar je heel goed vangt.
Ga jij die gelijk bekend maken of hou je het nog even voor jezelf?
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

24-06-2005 17:01

Wil,

mondje dicht......... :D
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

24-06-2005 18:08

Wil,

Ik zeg ook niet dat je het gelijk aan de grote klok moet hangen, de kleine klokkies vissen en vangen er waarschijnlijk al mee :wink: zonder exact te weten waarom en waarmee.
En natuurlijk mag dat jou geheim zijn, maar blijven??
Je kunt met 'kennis' delen ook velen helpen en dat hoeft niet persé meteen te gebeuren, maar op den duur.. :roll:

Die stek hou ik nu nog even voor mezelf, 'k zeg nog ff nx :o
Maar wanneer ik ze allemaal gevangen heb wil ik graag ook alles vertellen tot in detail, en wie ik dan het meest verschuldigd ben komt eerst 8) :wink:

Mitsz,
Leluk ratje :roll: :wink:
Eerst mij een voetreis laten winnen door de Sahara (welke werd toegekend voor bijdragen aan de grote aasuitdaging), ben koud terug..ja dat duurt effe....en nu dit????
Ga je nu met Wil onder één hoedje!? :lol:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

24-06-2005 18:14

Duurt lang Mitsz.. 8)
Laatst gewijzigd door Henk ter Maat op 24-06-2005 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

24-06-2005 18:15

Nee Henk,

maar ik weet wel de waarde van jarenlang kloten en zoeken naar iets vwaarvan je aanvankelijk denkt, dat het er niet is.

Wil heeft door doorzettingsvermogen een vondst gedaan, die hem een voordeel kan bieden ten opzichte van (bv mij :D ) de concurentie....... denkt ie :D

Hij hoeft het dus voor mij niet aan de kleine klokjes te hangen.


komt toch uit :D
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

24-06-2005 19:30

Heren, bedankt voor de tip.

Ik ga het spulletje misschien wel eens uitproberen. Maar de naar ui meurende vismeelballen die ik nog heb (zie begin van dit topic) moeten eerst op zijn.

(Het opmaken ga ik zsm doen als ik weer een fatsoenlijk (stuk) water gevonden heb.).


Oja, en by the way, de boilies waar het in het begin van dit topic over ging, zijn daadwerkelijk in Frankrijk geweest, in tempex bakken.

Ik had ze eerst ingevroren, maar ze waren niet kouder dan ca -14°C toen ik ze meenam. In Frankrijk waren ze met een dag of 3 a 4 geheel ontdooid. Na 5 dagen was op de niet-vismeelboilies van m'n maat al lichte schimmelvorming zichtbaar. Op de vismeelballen gebeurde dit ook na 6 of 7 dagen, maar in zeer beperkte mate. Wel heb ik de boilies die overwaren weer meegenomen naar huis en weer ingevroren. Door omstandigheden heb ik weinig gevist (geen fatsoenlijk water in de buurt waar ik kan en wil vissen). Maar de boilies die ik nu gebruik meuren nu nog harder dan eerst toen ze vers waren. Afgelopen nacht heb ik ze gebruikt op een water waar ik niet gevoerd had, maar er is wel een aanbeet op gekomen (niet gehaakt.....), dus ze doen het nog wel.

Ik heb de boilies toendertijd voorzien van suiker, zout en dextrose (die dextro speciaal om de zoute smaak te camoufleren (ik dacht dat dit nodig was). Ook zijn ze behoorlijk gedroogd (drogestof% was meer dan 65% meen ik).


Met vriendelijke, maar nog steeds naar de samenstelling van het goedje benieuwde groet;

WouteR StegginK
--
Om wat te lachen (iedere dag actueel):
FokkE&SukkE=@ http://www.foksuk.nl

Dringend gezocht: -> link naar een site met dagelijks een nieuwe DirKJaN strip!!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

24-06-2005 20:00

Wouter,

koop gewoon een fles van die meuk van Wil,

of laat je bollen gewoon door mij maken :D

mvg Mitsz
Anton Vogels
Berichten: 22
Lid geworden op: 11-02-2005 10:59
Locatie: Utrecht

25-06-2005 06:35

Douwe,ken Wil nu een goed half jaar en gebruik zelf de Impact boilies.
Heb Wil leren kennen als iemand die weet waar hij over praat hoewel hij volgens mij veel te bescheiden is maar dat siert hem wel.
Naief is hij zeker niet,vind je hele posting ook uitermate incorrect en denk zelf dat je hem helemaal niet kent,anders schreef je jouw posting niet.

Ga zelf morgen naar Frankrijk toe voor een week en neem inderdaad het spul mee voor de bollies langer houdbaar te houden.
Zal over een goeie week wel een verslagje doen over mijn bevindingen,ik ga het gewoon eens proberen.
Zie dan vanzelf of het spul werkt of niet.

In ieder geval een ieder een prettig weekend,Anton
http://www.impactproducts.nl goede service en heeeel goede boilies
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

25-06-2005 14:32

Mijne heren, mijn zinsnede naïef slaat helemaal niet op Will.
Het slaat op de consument in het algemeen.
Dat Will niet naïef is blijkt wel uit zijn onderzoekslust.

Maar het zinspelen op "conserveringsmiddelen zijn fout en ik heb iets gevonden wat niet fout is maar wel conserveert" is het zinspelen op die naïviteit.
Is niks mis mee, ik heb teveel begrip voor de commerciële invloed in dit wereldje.

Wat mij verbaast is dat hij stelt dat het geen conserveringsmiddel is maar wel conserveert zonder de schadelijke bijwerkingen.

Het enige wat ik nu vraag wat is de schadelijke bijwerking van de reguliere stoffen en waarom is die bijwerking er nu niet?
Hoe houdbaar is het product op zichzelf?
Wat is de invloed op het uitwasemen van je kostbare oplosbare stoffen, het product sluit immers de buitenkant af van invloeden die schimmelvorming kunnen veroorzaken, of hij sluit de buitenkant af van schimmelwerking van binnenuit.
Lekken dan je stoffen nog wel uit?

Je kunt niet zeggen het is GEEN conserveringsmiddel want het verduurzaamd de boilie dus is per definitie een conserveringsmiddel.
Zo ook zout het is zodra het als verduurzaming ingezet wordt.

Nogmaals ik ken Will niet en zeg ook helemaal niet dat hij naïef is.
Maar is er iets tegen op critische blikken op nieuwe? producten?

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Anton Vogels
Berichten: 22
Lid geworden op: 11-02-2005 10:59
Locatie: Utrecht

03-07-2005 10:27

Zoals beloofd een verslagje van het gebruik van de Impact Solution als ik het goed schrijf.
Daar mijn vismaat boilies had gekregen van Matin SB hadden we 2 merken bij ons,hij de Tigrnut en CondensMilk van martin en de Triple X van Impact.
De Martin boilie is een geconserveerde en de Triple X is een diepvries bol
de Triple X heb ik dus behandeld met dat houdbaarheids spul van Wil en voor de zekerheid heb ik een kilo of 5 onbehandelde Triple x meegenomen.
Op de behandelde was geen spoor van bederf te bekennen terwijl de onbehandelde na 3 dagen begonnen te schimmelen het werkt dus wel.
Gevist hebben we op voerplaatsen die opgebouwd waren uit een gelijk aantal van alle 3 de soorten dit hebben we op beide stekken gedaan ook als testje voor een trip die in het najaar gepland staat en we voor die trip gewoon de beste bol willen hebben.
Resultaat met 2 man was 27 runs waarvan we er 26 geland hebben en ik heb mijn nieuwe pb gevangen :lol: van 27 kg een verbetering van 6 kg.
Opvallend was wel dat we 21 runs hebben gekregen op de Triple X die behandeld waren terwijl we maar met 2 hengels viste met die bol de andere 4 hengels waren beaast met de Martin sb boilies.
Weet ook wel dat 1 trip niet alles zegt maar opvallend was het wel.
Kan dus zeggen dat mocht het nodig zijn voor een trip naar Frankrijk en je wil diepvries boilies meenemen dat dat spul van Wil een uitkomst kan zijn,geen problemen met bederf maar wel gewoon vis vangen.
Gewoon over je boilies gieten en klaar geen geklooi meer met drogen en weet ik wat nog meer.
De vis maalt er blijkbaar niet om getuige onze vangsten was dat wel het geval geweest zijn dan hadden we toch meer runs op die Martin bollen moeten krijgen want die waren in de meerderheid toch kwamen de vissen binnen op de Impact boilies
Overigens werd er op het water door andere vissers heel slecht gevangen en hebben we het druk gehad met allerhande mensen die kwamen kijken wat we aan het doen waren niet zo vreemd als je 4 dagen lang de enige bent op het water die vis vangt :D
http://www.impactproducts.nl goede service en heeeel goede boilies
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

03-07-2005 12:48

Van harte gefeliciteerd, Anton! Werkelijk een prachtresultaat!

En bovenal: wéér een positieve review over de Impact Solution... :D
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-07-2005 13:25

Hoe groot kan Impact in Waterland zijn 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
Guy Veugen
Berichten: 105
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00
Locatie: Maastricht

03-07-2005 14:16

Wil,
Heb je mijn mailtje ontvangen over mijn ervaring met de impact solution?
mvg Guy
Guy Veugen
Berichten: 105
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00
Locatie: Maastricht

03-07-2005 14:17

Mooi resultaat Anton, proficiat!
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

03-07-2005 15:58

Ontvangen Guy :lol:

Proficiat Anton,volgende keer wel eeste ff mij melden wat de resultaten zijn :o
wel schiiterend van je nieuwe pb.

Douwe denk dat Waterland en Impact elkaar niet bijten,zitten volgens mijn mening op dezelfde golflengte wat aas betreft.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

03-07-2005 16:54

Even uit nieuwsgierigheid ;
Behandel je de boilies ermee die al uit de vriezer komen,
of draai je verse bollen met behulp van dit spul ?

Ik lees namelijk dat Anton zijn freezerbaits ermee behandeld heeft, ik ga er dan vanuit dat ze dus uit de vriezer kwamen.

Heb in het verleden al verschillende manieren geprobeerd, maar géén die echt ideaal is......
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

03-07-2005 17:07

Je behandeld boilies die of vers gedraaid zijn of uit de diepvries komen Marco,beide is mogelijk.
Het is dus niet nodig om de Solution onder je mix te gaan verwerken,hij is dus gewoon voor boilies die al gedraaid zijn.
Een soort na soaken van je boilies dus.
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

03-07-2005 17:09

Beste Marco,

Je gebruikt het níet door je eistruif en hoeft het dus ook niet door je boilies te verwerken. Het is de bedoeling dat je de boilies even laat drogen (of ze nu net gekookt zijn of uit de vriezer komen), deze boilies in een zak doen, 25 ml Impact Solution erbij, zak opblazen, schudden, inlaten trekken en vissen maar weer!

Of niet, Wil? :P :oops:
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

03-07-2005 17:09

Nét te laat! :oops:
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens