Alternatief meerkoetjes


Gebruikersavatar
martijn v manen
Berichten: 155
Lid geworden op: 06-01-2005 18:37
Locatie: hoogkarspel
Contacteer:

07-01-2005 01:27

Ik heb wel eens een vismaat een meerkoetje zien vangen, en dat is geen leuk gezicht.Maar: kan iedere karpervisser overkomen denk ik.

Als die beesten beginnen te duiken, dan draaien we de hengels binnen.

Zo is het, en zo blijft het. We zijn toch karpervissers en vooral geen meerkoetvissers? Als die voorbijganger je ziet met een gehaakte vogel dan is het afgelopen met de karpervisserij.

Zo is het en zo blijft het!
er zwemt een karper in mijn hoofd
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

09-01-2005 10:05

Voorbij gangers staan nooit leuk te kijken als je een eend/koet aan je hengel heb.
Ik heb er eigenlijk alleen maar last van als ik ga voeren want meestal lig ik toch wel op een metertje of 3 diep.
Maar als ik ga voeren lijd ik ze altijd af, een boterhammetje 50 meter verder op en je ziet ze voorlopig niet meer terug op je voerplek.
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

09-01-2005 10:50

Echt voorkomen doe je het niet dat je er ooit eens 1 vangt. In het gunstigste geval raakt hij met de poot verward in de onderlijn zonder dat de haak iets beschadigt. In het ongunstigste geval zit de haak diep in de bek, dan moet je natuur wel eens een handje helpen.

@Raymond: Koeten kunnen diep duiken hoor, als het nodig is. Heb wel eens meegemaakt dat op een metertje of 8 diep de boillies oppikten, en mijn onderlijn ook jammer genoeg. Bleef er met de poot achter hangen, dus was niet zo erg.
Vissie kump zo!