Winterboilie


Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

07-10-2004 09:26

nog wat:

Je vind het geen goede toevoeging op de lange termijn, anders vergelijken we appels met peren... Als je nml zegt ik vind het in de winter geen goede toevoeging is dat kort door de bocht, maar met de stelling die je al eerder aangaf en daar even van uitgaande geef ik je gelijk.
Voor Hit & Run of "Hot&Fun" campagnes gebruik ik wel degelijk sweetners, maar je hebt altijd weer dat grijze gebied, situatie afhankelijk en bla bla :wink:

gr R
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

08-10-2004 08:05

Raymond,

er is voor mij een groot verschil tussen sweetners en toegevoegde suikers. Er zijn een paar sweetners te verkrijgen, die de lange termijn werking van je aas in positieve zin kunnen beinvloeden. Met name als er ook flavour aan te pas komt.

groet Mitsz
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

08-10-2004 09:23

Ik heb mega vaak lange campagnes gemaakt met suikers en sweetners en nog NOOIT gezien dat het minder werd echt nooit!
Ben dus heel benieuwd Hak op welke waters jij dat hebt meegemaakt en waarom je de conclusie trekt dat het aan de suikers/sweetners ligt?
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

08-10-2004 11:44

mee eens mitsz...
met name bepaalde solar produkten voldoen aan die eis.

Bert:
Ik bedoel meer dat ik me bij lange campagnes op geg. afvroeg wat de toegevoegde waarde was/is van die sweetner... als ik 'm wegliet ving ik net zo goed... sweetner is met name een lokker en geeft een instantwerking, bij lange voerplekken ligt de vis als 't ware soms gewoon te wachten en heb je die werking bijna niet nodig.. het bolleke word toch wel gepakt (mits ie okay is qua samenstelling ed, op lange termijn is dat zeker van belang, en ik zweer erbij dat het zelfs op heel korte voerplekken ook van belang is)... het is denk ik ook de bedoeling van een lange termijn plek dat ze je bol volledig vertrouwen, je hoeft ze niet doormiddel van allerlei instant-middeltjes over de streep te lokken (sommige produkten zijn zeker wel nuttig om toe te voegen natuurlijk, goede voedzame basis icm vitamine/mineralen etc)...
Kort voeren is dan weer ander verhaal mbt zoetigheid (je weet hoe gek ik -en de kerpers- dan zijn van zoetigheid dat is dan wel weer waterafhankelijk, het kan ze ook afschrikken nml).
Ik liet bij langere voerplekken -zeg vanaf 8x voeren- de sweetner dan op geg. gewoon weg, scheelde ook weer in kosten :wink: de rest van de produkten in de bol waren goed genoeg en gaven ook al genoeg respons... viste soms bol met sweetner en eentje zonder beide gingen vaak genoeg. Bij soakertjs net zo, ik begrijp niet dat mensen die inzetten icm met lang voeren... wat je zelfs bereikt is dat je kleinere vis vangt op soakertjes omdat ze TE goed zijn... wanneer die kleinere -vaak slimmere- vissen niet zo over de streep worden gehaald dmv zo'n gesoakte bol, blijft in vergelijking een ongesoakt bol mooi liggen voor een dommere en dikkere bollenvreter... :o

TheoRAYtisch gelul allemaal maar in de praktijk pas ik het wel toe. :wink:

groenten van Hak