1 korreltje


Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

10-12-2006 14:14

De grote mais waar over gesproken wordt heet paardetandmais en is beperkt te verkrijgen. Overigens wel een echte killer. Mijn mening, op dressuur water 1 maiskorrel of en nepkorrel pop up. Op water met veel witvis vang je ook aan driekorrels genoeg brasem, dus dan ander aas.

Is het niet simpel :lol:
patrick noorman
Berichten: 216
Lid geworden op: 11-12-2005 15:25
Locatie: benthuizen (is bij zoetermeer)
Contacteer:

10-12-2006 15:13

een mais korrel is preima hoor ik heb daar ooit eens een topic over gedaan ik vond het eerst ook vreemd maar geloof mij als je een beetje voor voert 1 a twee weken en gewoon een korreltje vist is er niks aan de hand wat ik wel vreemd vind dat als je niet ruim voor voert dat je dan veel meer last heb van brasems en ander gespuis
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

11-12-2006 21:17

Één korretje mais, onder een haakje maatje 10, iets langere onderlijn, inline loodje van een gram of 120. Dit pal onder de hengeltop leggen (als het diep genoeg is natuurlijk) en één klein handje korrels er overheen gooien en wachten maar.

Het werkt niet overal en zeker niet altijd, maar op een aantal zwaarbeviste wateren heb ik me hiermee helemaal klem gevangen. Voornamelijk de iets kleinere vissen, maar er liep ook regelmatig een al dan niet bekende grotere vis doorheen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl