Ervaringen Karper Baits Ocean Fresh boilies??


Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

07-05-2004 16:26

Hallo Klaas

Kleine noot: "Fieldtesters" zijn er niet enkel om simpelweg de resultaten op een aastype grofweg om te zetten in de kwaliteit van het aas, maar ze verzamelen ook belangrijke info over een aastype; info waar de fabrikant daadwerkelijk iets aan heeft. Natuurlijk zal een fieldtester op een gegeven moment in de gaten krijgen dat aastype A van fabrikant X beter is om mee voor te voeren, en dat aastype B van fabrikant X hier minder geschikt voor is, maar dat B beter is voor instant visserij. Noem maar even een voorbeeld. Iets waar fabrikanten, en in een later stadium klanten indirect iets aan kunnen hebben. Veel fabrikanten willen liever niet een nieuw aastype meteen op de markt gooien, maar willen eerst voordelen en nadelen van het aastype weten, en hier op inspelen cq verbeteren.

m.v.g. ChrisN
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

08-05-2004 08:07

Ocean Fresh, i'm lovin it! da,da,da,da,da, i'm lovin it!

Ben nu een tijdje bezig met de Oily Crab en ik ben helemaal overtuigd van de vangkracht (voorkeur van de vis) van deze boilie.
Heb tot nu toe 2 wateren helemaal op de kop kunnen zetten met korte voorvoer beurten.

Als ze er eenmaal van geproeft hebben, lijkt het wel of ze er echt een voorkeur voor hebben.
Zelfs op een water waar heel veel natuurlijk voedsel aanwezig is, krijg ik ze prima op deze bollen.

Wat mij betreft een top product die met hoofd en schouders boven een hoop andere steekt.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

08-05-2004 09:42

Chris,

Je gelooft in sprookjes?

Product x moet zoveel opbrengen en mag dus zoveel kosten. Er moet zovel % water in (kost nix) Moet bepaalde eigenschappen hebben om machinaal verwerkt te kunnen worden en mag niet na een paar weken rotten.

Maismeel/griesmeel/tarwemeel/beetje soya en wat paprikapoeder. Flinke shot melasse, flinke scheut levertraan en eventueel een beetje eialbumine. Maak me 500 kilo en ik durf de uitdaging tegen elke fabrieksbol aan. Alle 2 exact evenveel en even vaak voeren en vissen.

Trouwens: de consument is de fieldtester. Neem alleen maar de MK II of MK IV. Meestal gekomen omdat MK I niet deugde. Alleen kleine artikelen? Vraag Hans Molenaar maar eens naar zijn tent. 1100 ballen en een drama en hij is zeker niet de enigste. Zie tenten test in De Karper.

MVG

Klaas


Mocht ik het afleggen zal ik openbaar boete doen. :lol:
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

09-05-2004 00:29

Klaas, in sprookjes geloof ik al een tijdje niet meer. Ik weet wél dat aasfabrikanten anno 2004 inmiddels erachter zijn gekomen dat klanten ook graag vooral karpers willen vangen met hun aas. Je weet net zo goed als ik dat er de laatste jaren ook producten met vangkracht en kwaliteit op de markt zijn gekomen. Natuurlijk moet het goed te verwerken zijn, en natuurlijk mag de productieprijs niet te hoog liggen. Dat neemt echter niet weg dat aasfabrikanten inmiddels donders goed weten dat klanten slechts terugkomen, wanneer het aas iets in zijn mars heeft.

De uitdaging jouw zelfgemaakte boilie versus een willekeurige fabrieksboilie loopt mank. Het zal wel, misschien/waarschijnlijk vang je er meer mee. Heeft verder niets te maken met het werk van fieldtesters, en het wil ook niet zeggen dat het aasfabrikanten geen bal kan schelen of er wel karpers met hun aas gevangen worden.

Ik geloof in de vangkracht van zelfgemaakt aas, dat weet je. Ik weet dat het moeilijk concureren is tegen een zelfgemaakt aas. Mijn stukje over fieldtesters is ook geen verdediging voor aasfabrikanten...maar wél waarheid.

m.v.g. ChrisN
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

09-05-2004 09:44

Chris,

Doe me dan 500 kilo van welke willekeurige fabrieksbol. Mag de meest slechte zijn (zonder de gezondheid van de vis tekort te doen) Gegarandeerd, dat ik een aantal wateren "leegvis".

BTW. Wat zeker waar is, is dat er zoveel mogelijk water aan aas toegevoegd wordt. Dit is ook de reden, dat een aantal fabrikanten over de schreef gaan met het toevoegen van houdbaarheidsrommel.

Maar waar ik naar toe wil is eigenlijk dat een suc6 niet zomaar naar een aas is toe te schrijven.

Neem die jongens van du Der in een andere topic. 4 Dagen noppes. Tja heekl de week betaalt. Kan je 2 dingen doen. Weggaan of blijven.

Ga je weg vang je nix, hoor je maar heeeeel zelden, dat het aas niet deugde.

Blijf je, vangen de jongens de sterren van de hemel. (gefeliciteerd nog trouwens) Nu lees ik heel soms wel eens een advertentie, waarin dan het hoera gedeelte aan het aas wordt toegeschreven ( en de 1e 4 dagen wordt voor het gemak maar niet genoemd)

Dit zijn voor mij een paar tegenstrijdigheden. Dit kom ik trouwens ook in de Dunne lijn tegen:

- Beter met een drol op een goeie stek.
- Toen ... ook verspreid ging voeren en de bollen gemixed werden begon hij ook te vangen.
- toen de wind draaide vertrok de vis.

Ken er 2 uit de omgeving Rotterdam die op Orient met minimaal dezelfde resultaten thuiskwamen. Ook in die periode. Als je het ze vraagt zullen ze beamen, dat de nog over gebleven bollen nu nog niet schimmelen.

Dan het fieldtesten zelf. Hoeveel tobbers zijn er niet geweest, die hun vangst van hun leven probeerde te verpanjeren? Hoeveel zijn er al niet getransfereerd naar een andere fabrikant? (was dan het vorige niet goed?) Fieldtestesters? Op een enkeling na, en dan kan dat alleen als je in dienst bent bij de fabrikant (wie gaat er zijn schaarse vrije vistijd opofferen om met meuk te vissen?) gewoon wandelende reclame zuilen. Daar is nix mis mee, he pas op. Maar wel duidelijk anders dan een fieldtester.

MVG

Klaas
Jordan van Es
Berichten: 2
Lid geworden op: 06-06-2004 20:19
Locatie: Amstelveen

06-06-2004 20:22

Kan iemand mij vertellen welke hengelsportzaak in Amsterdam de producten van Ocean Fresh verkoopt??
Gebruikersavatar
Ronald Troquet
Berichten: 37
Lid geworden op: 04-02-2004 12:59
Locatie: Geulle (ZL)
Contacteer:

07-06-2004 08:36

Hoi Jordan,

kijk eens op http://www.karperbaits.com

Veel succes
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

07-06-2004 10:49

Jordan

hengelsport willem

hengelsport osdorp, daar zijn nog enkele zakken aanwezig

Met vriendelijke groet,
Frank Avezaat
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

07-06-2004 15:20

Natuurlijk kan je ook met die goedkope gom-ballen van Merk X, die zelfs zorgen voor die lekkere gezondheid (NOT) vangen. Ik heb ook een paar keer heel erg leuk gevangen op bijvoorbeeld de Britisch Carpbuster bollen. Zelfs een topsessie gehad waarbij ik in 4 uur tijd 5 runs kreeg en 4 vissen wist te landen. En dat was echt niet op het makkelijkste water uit de buurt. De overige 5 vissers hadden zelfs maar 1 vis gevangen op de hele dag. Maar ik zat dan wel met een drol te vissen op een plek waar de vis zich ophield. Die dure bol die een kilometer van de vis af ligt zal dan echt niet beter vangen hoor.
Wel is me opgevallen dat er enkele RM's zijn die wel met regelmaat zeer leuk vangen. Maar het is bijna niet te doen voor de fabrikant om aan alle eisen te voldoen.

De klant schreeuwt na enkele sessies dan ook al: De boilie is troep!
Ja, maar als hij word gemaakt van betere ingredienten en van een kwaliteits-preserver word hij duur en koop je hem ook al niet. De fabrikant heeft niet veel keuze. En wat dan als de beginner, die pas aan het karperen is ook een boilie wil gebruiken? 12 euro voor een kilootje is voor hem te duur.. dan toch maar die goedkope plastic-achtige bollen pakken he.

Maar gelukkig steken er dan toch enkele RM's met kop, schouders en zelfs het onderste gedeelte boven uit. Voor de instant-visserij zijn ze ook zeer geschikt. Maar als je niet veel wilt draaien en toch kiest voor voorvoeren kan je toch maar beter kiezen voor partikels. Maar ik vis gelukkig vaker instant en kan (als ik wil) ook met enkele RM's uit de voeten.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

07-06-2004 17:55

Kevin, Jij hebt ook het boek van Luc de Baets zie ik! :wink:
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

22-06-2004 01:22

Hoi Klaas,

Met wandelende reclamezuilen doe je mijn jongens zwaar tekort, mijn fieldtesters zijn stuk voor stuk bezig met zoveel mogenlijk data te verzamelen zodat ik daarmee naar de winkelier kan om duidelijkheid te scheppen wat het beste te gebruiken in welke omstandigheid.
Ook op beurzen en via de internetsite kunnen we hiermee voorlichten.
Dat betekent dat je niet alleen maar uit hoeft te gaan vanuit je eigen referentiekader, dus niet meer: "Ik pak deze maar want die flavour deed het altijd wel aardig in mijn eigen ballen"
Maar: "deze lijkt het meest geschikt voor het water dat ik bevis gezien de resultaten van anderen die er al heel wat van gebruikt hebben!"
Ook als er wat mis is, dan zullen zij dat als eerste merken en kunnen we er meestal gelijk op inspringen voordat iets de markt op komt wat er niet had moeten/mogen wezen.
Ook de eindgebruiker (karpervisser dus) profiteerd hiervan mee. Door deze informatie openbaar te maken kunnen zij een betere keuze maken in wat ze willen uit de range.
Als een product geen vis op levert zal het ook niet op de markt gebracht worden. Dit hebben wij al eens meegemaakt met een "het leek zo'n goede" boillie, deze is nooit uitgebracht en verkocht simpelweg omdat hij niet voldeed aan de kwaliteitseisen, een van die eisen is dat hij wel moet vangen.

Natuurlijk, eerlijkheid gebied te zeggen dat reclame ook meespeeld.
Zonder reclame zal niemand ooit van jouw product horen en zal het ook niet of nauwelijks verkocht worden. Ook wij moeten eten en huur betalen.
Daarom is reclame een factor in het fieldtesten maar zeker niet het enige factor.

Ik hoop hiermee een beetje duidelijkheid te scheppen.

met uitgeteste groet, Bob.
Daniel Legrand

22-06-2004 08:29

Klaas ik geef jou heeeeel groot gelijk
want vind ocean fresh een supermooie verpakking hebben maarja beter zijn ze echt niet dan de gemiddelde boilie

Daan
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

22-06-2004 09:14

He heb geen merk genoemd he. Zal ik ook niet doen.

MVG

Klaas
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

22-06-2004 09:27

Nee,

Ik heb het boek niet *Schrik*...

Heb wel al stukken ervan gelezen. Maar helaas dat stuk niet. Maar het staat toch gewoon zo vast als de twin towers stonden dat freezers en home mades beter vangen!
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

22-06-2004 22:37

Beste Daniel,

Ik vind het leuk voor je dat je (weer) op het board bent maar leer je eens te gedragen jongen.
De helft van je reply's die ik van je lees zijn afzeik reply's op andere boillie fabrikanten en op andere vissers.
Een beetje naslag leert al snel dat je belangen hebt bij een andere aas firma of in ieder geval veel bewondering voor ze hebt.
Leuk voor je maar je zet je eigen firma knap voor joker met zulke onzin reply's. Laat anderen in hun waarde, je weet niet waar je het over hebt.
Ik durf te wedden dat je nooit gevist hebt met ocean fresh en dat je absoluut geen fatsoenlijk onderbouwd oordeel kan geven over het aas.


Reken maar dat zulke ononderbouwde opmerkingen geen reclame zijn voor "EBR" hier op het board.

Met laat iemand in zijn waarde svp groet, Bob
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

23-06-2004 08:50

Beste Daniel,

Wil je mij aub nooit meer woorden in de mond leggen, mijn woorden verdraaien of verkeerd citeren?

Dank je wel.

Bob,

Wil(de) niemand tekort doen. Geloof en weet ook, dat er ook serieus met het "testen" wordt omgegaan.

MVG

Klaas
RoBerT Knijnenburg
Berichten: 114
Lid geworden op: 27-03-2004 18:28

23-06-2004 11:00

Hallo


heb toevallig paar dagen terug eenj n8je gedaan met eerst een week voeren met ocean fresh boilies(strawberry cream) + duivenvoer..
Resultaat : 4 runs 4 geland.....helaas niet groter dan 13 pond, maar waren wel xtreem mooie onbeschadigde vissen en daar gaat het om.....!!!!! :wink: :wink:

Robert
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

23-06-2004 13:39

inderdaad robert, dat is de essentie van het vissen ;)

heren,

gisterenavond heb ik Daniel/Daan verwijderd van het board, het heeft dus geen zin om te posten op zijn berichten.

Mvg,
Frank Avezaat
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

23-06-2004 16:29

Van mij krijg je een dikke :wink: Frank.

Maar volgens mij is die er weer, kijk eens bij vissen in Frankrijk.
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

23-06-2004 16:45

hij is inderdaad terug...

gun hem even ruimte en laat hem even opnieuw beginnen aub

Frank
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

23-06-2004 18:00

Ja, tuurlijk doe ik dat Frank.
Ik weet mijn binnenkomer nog wel :roll:

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Marco Zegers
Berichten: 102
Lid geworden op: 28-02-2004 00:14

23-06-2004 19:46

weet je wat ik altijd het rare vind van readymades...
er wordt flink reclame (vooral mond op mondreclame) verspreid en die worden dan het meest verkocht.
Bob vertelt dat degene die niet goed vangen niet in productie gaan (correct me if i'm wrong)
Het rare is alleen dat ik als ik een readymade koop altijd opzoek ga naar een onbekende boilie. en voila: ik vang ook...
Net als vorig jaar: Iedereen viste met monstercrab en ik ging expres met iets anders vissen.. Iedereen ving de eerste maand goed maar daarna ging het minder.... terwijl ik bleef vangen!!!
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

24-06-2004 01:19

Hoi Marco,

Inderdaad wat ik zei heb je goed gelezen en vertaald, logisch toch, niemand wil een boillie waar enkele fieldtesters na een paar honderd kilo gebruikt te hebben nog steeds maar 1 a 2 vissen op vangen om maar een uiterste te noemen.
Onze laatste testboillie is niet op de markt gekomen, waarom, hij ving wel aardig maar niet genoeg in onze ogen, het was achteraf qua vangkracht maar een doorsnee boillie en qua voerboillie stelde het ook niet veel voor. En dat is waar je het verschil in de markt mee kan maken, enkel kwaliteit leveren.

Maar aan wat je raar vind is niets raars aan. Aas dat niet of nauwelijks gebruikt wordt kan in vele gevallen een enorm voordeel wezen simpelweg omdat je net even wat anders doet dan de massa.

Ander aas en zeker ander kwaliteitsaas kan enorm veel verschil maken.
Maar een ''crap" boillie zal minder lang doorwerken als een kwaliteitsboillie. ook al is hij anders. zeker bij gedegen introductie en voeren merk je dat verschil direct in de vangsten.


Met uitgekiende groet, Bob
Bartel Gevers
Berichten: 38
Lid geworden op: 15-01-2002 01:00
Locatie: rosmalen

28-06-2004 00:02

heel comercieel allemaa,l zal best goed zijn. groeten