Het grote freezerbait topic!


Plaats reactie
Chris Gabriele
Berichten: 89
Lid geworden op: 18-05-2004 09:42
Locatie: Zoetermeer

14-02-2010 08:53

Goedemorgen Rick,

Ik lees vaak dat men goed en snel verteerbare boilies afmeet aan het feit dat er boilie pap gescheten wordt op een onthaakmat.

De meeste vissen schijten zich bij een vangst, voorntjes, brasems en ook karper. Bij een karper staat er een enorme stress door de drill en als hij uit zijn element wordt gehaald. Veel beesten (ook mensen) hebben dit verschijnsel en het verteringssysteen loopt bij grote stress in soep.

Wat er op de onthaalmat ligt kan net zo goed onverteerbare deeltjes zijn of slecht verteert voedsel.

Als aanvulling op het schrijven van Edwin, veel karpervissers willen vissen en niet veel tijd besteden aan aas. De rommel, de zoek toch naar ingredienten, de tijd die erin zit. Deze mensen zoeken aas wat ze ligt en waar hun vertrouwen in ligt.
Daarnaast heb je een groep zelf draaiers die hun beleving vinden in het zelf draaien en op hun zelf gedraaide bal de vissen pakken.

gr Chris.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

14-02-2010 10:32

Zak 20 kg € 19,95
:o

816 watervogelkorrel conditie / show print

foto’s: voeder | verpakking

20kg
Analyse Toegevoegd per kg Samenstelling
Ruw eiwit 15,3 %
Ruw vet 3,0 %
Ruwe celstof 7,3 %
Ruwe as 8,5 %
Calcium 1,26 %
Fosfor 0,63 %
Kalium 0,94 %
Natrium 0,15 %
Lysine 0,70 %
Methionine 0,25 %
Vitamine A 15.000 IE
Vitamine D3 3.000 IE
Vitamine E 85 mg
koper 15 mg
Mais(meel)
Gerst
Sojaschroot*
Havervezel
Maisgluten
Luzerne
Rietmelasse
Biergist
Lecithine*
Grit
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-02-2010 10:38

Krijgen ze een mooi gesloten verendek van. :wink:
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
K. van den Herik

14-02-2010 11:35

Rik,

Word schrijfsels naar dit medium kopiëren werkt niet, de opmaak gaat verloren. Je schrijfsel zijn zelfs voor mij ( lees ongelofelijk veel voor mijn werk) niet leesbaar.

Indien een aas 100% benutbaar en verteerbaar zou zijn, is er helemaal geen uitscheiding
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

14-02-2010 16:14

Nog even een snelle reactie dan maar en dan geef ik het ook op,
Ik kom regelmatig schelpjes tegen in de ontlasting, betekent dat dat de rest van de schelp verteerd is, of betekent dit dat de vis mossels (of zelfs deeltjes hiervan) heeft binnen gekregen en dat hij dit later uitschijt? Ik ga voor het laatste, het zegt in mijn ogen niets over wat er nu wel of niet verteerd is. (of zoals iemand al schreef, als alles verteerd word dan word er niets meer uitgescheten).

Als je iets ziet dan kun je er conclusies uittrekken (zoals jij dan ook doet). Je moet je alleen afvragen hoever je thuis bent in de betreffende materie zodat je er ook een waardecijfer aan kan geven.
Ik ben (zoals ik al schreef) absoluut niet thuis in voeding, verteerbaarheid, brandstoffen, prikkels etc.
Dat ik vis vang op mijn aas kan zijn: dank zij of ondanks.

Gelukkig zijn er vele mensen die hier wel verstand van hebben. Kijk bijvoorbeeld maar eens op dit board (zowel positief als negatief haha). Ik "koop" liever de expertise van iemand die hier verstand van heeft en laat hem in leken taal (voor mij begrijpelijk) uitleggen waarom hij bepaalde zaken wel of niet gebruikt dan dat ik op internet enkele kreten hoor van producten die goed zijn en die ik daarna door elkaar gooi met de gedachten dat ik nu een goede bol heb. Ik heb namelijk geen idee of de producten elkaar aanvullen, afbreken, nog nut hebben na koken etc etc etc.
Had ik deze kennis zelf dan had ik een goedkopere bol gehad wanneer ik deze zelf had gedraaid.
Omdat ik deze kennis niet heb, betaal ik wel wat meer voor mijn ballen maar (hier ga ik gemakshalve van uit) ik heb wel een goede bal.
Zou ik nu zelf een mindere bal samenstellen dan ben ik wel goedkoper maar vang ik misschien (let op, misschien want aas is zeker niet het belangrijkste) minder.

Voor jou vraag zou ik dan nu weer de prijs van MIJN goedkopere bal waar ik minder mee vang moeten afzetten tegen de gekochte bal waar ik meer mee vang. Dan kan ik hier ook een kost/voerprijs per vis aan koppelen. Welke bal is NU duurder?

Welke tactiek hanteer je? Intant vissend zou ik liever een bal inzetten met meer prikkels (dus ook vaak duurder ivm meer producten) dan dat ik (lange) voercampagnes zou opzetten. Hier gaat het er namelijk om dat zoveel mogelijk vissen op mijn aas komen en blijven. En dat ze er wat langer over doen maakt nu minder uit, want ik bouw juist op voor langere termijn.

Ga je targetvissen wil je vaak weer een bol hebben waar je targetvis op reageert. En dat is lang niet altijd de meeste prikkels, maar juist een bepaalde prikkel en van de rest zo min mogelijk.

Dus, als jij het idee hebt dat je het goed doet dan ben ik blij voor je. Om nu gelijk te roepen dat je het net zo goed doet als bepaalde boilieboeren die (hopelijk) wat meer in de materie thuis zijn, tja........

Succes,
edwin
Het leven is mooi, je moet het alleen WILLEN zien.
K. van den Herik

15-02-2010 08:05

Vraagje:

Wil je karpervoer of karperaas.

Verschil zit hem in de verzadiging, zo snel mogelijk met zo min mogelijk voer of....
Corne Hendrik
Berichten: 78
Lid geworden op: 03-02-2010 00:51

17-02-2010 15:41

Ik zelf heb geruime tijd gevist met freezers maar nooit wat gevangen.

Het merk was Proline -.-"
Zelf bn ik een voorstander en trouwe visser van het zelf maken vn boilies.
Het kost me btw ook niks omdat ik alles gratis krijgt :P
Moeders vond mij te dik , maar na mijn eerste 30er werd ik tot model uitgeroepen.
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

17-02-2010 15:56

is maar goed dat de verkoop van boilies niet afhankelijk is van jouw resultaten met proline boilies corne..... :lol:
vin het altijd vervelend om zoiets te zeggen maar denk niet dat het aan de kwaliteit van de boilies heeft gelegen namelijk.

ikzelf vis met freezers van zanussi of bosch
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Plaats reactie