Bollen voor de rivier


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

18-12-2014 14:22

Kijk eens op Google daar vind je een hoop,ik heb er zelf als.Ik.heel eerlijk ben nooit echt iets aan gehad aan allerlei tips,je moet gewoon gaan,gaan ontdekken,op je bek gaan,en weer opstaan,en dan kom.je er vanzelf achter eigenlijk.
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

18-12-2014 21:06

Beste Mitsz en karpervrienden,
Ik vis mijn bollen steeds vierkant op de rivier....worsten op de boilieplank spuiten en dan met de bovenste helft van de plank er gewoon eens op drukken(niet schuiven)...dan heb ik de vorm van een kussentje...vind deze vorm heel goed...is afwijkend,blijft goed liggen(rolt in mindere mate van tallud)...wit heeft mijn voorkeur op de rivier(persoonlijke mening)...ik kleur mijn bollen niet...de kleur word bepaald door de samenstelling van mijn mix...de bol moet minstens 12u op de hair kunnen zitten en moet toch over een goede uitwaseming beschikken...mix moet uit wat zwaardere ingrediënten zijn samengesteld zodat de aasjes beter op hun plaats blijven liggen...mogen tot 5 euro/kg gaan...heb zowel goede ervaringen met birdfood als met vismixen...voorkeur gaat wel uit naar zoet en birdfood(persoonlijke mening en ook de mening van mijn vrouw bij het maken van de bollen... :lol: )...heb persoonlijk betere resultaten met 15mm en kleiner...vang ook grotere vissen op dit formaat van bollen...de witvis neem ik er graag bij...ik hou van actie en vis is vis :lol:
Ps:ik probeer ook steeds wat minder in de stroming te vissen...meestal strak tegen de eigen kant aan...heb dan minder last van windes.
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Gebruikersavatar
Justin Berger1
Berichten: 6
Lid geworden op: 17-12-2014 11:48
Locatie: Hoensbroek

19-12-2014 12:21

Oke danjewel, ik zal gewoon gaan experimenteren en dan zie ik het vanzelf wel. Mocht er een riviervis uit komen dan laat ik het wel weten :wink:
Plaats reactie