Martin SB


Plaats reactie
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

21-08-2005 21:56

Gerrit
De vissen werden zeker niet alleen op het plateau gevangen met SB. Mijn eerste grote vissen kwamen allemaal in het voorjaar op nog geen honderd meter uit de kant. Ook de grote vis van John kwam niet van het plateau, dus het was zeker niet de stek die het hem deed!! Vaak genoeg heb ik daar naast mannen gezeten die aankwamen met hun gedroogde thuisboilies en zoals ik al zei, nog nooit ben ik naar huis gevist door zo iemand. Ook toen al had ik veel vertrouwen in mijn Martin SB bollen.
Nu nog eenmaal mijn ervaring, vorig jaar (op toch een super dressuur water dat al vanaf 1980 met allerlei soorten boilies wordt bestookt) heb ik met SB boilies en ook van een ander merk heel instant gevist, nooit heb ik toen langer voorgevoerd dan één dag voor aanvang. Ik kon over het jaar duidelijk zien dat ik instant het beste ving met de SB boilies. Dit heb ik doorgegeven aan Martin en hij vroeg of ik voor het volgend jaar mijn tactiek wilde aanpassen en langer gaan voorvoeren. Dit was mij ook al gevraagd om te doen door Bertil W. die ervan overtuigd was dat ik dan nog een beter seizoen zou hebben als het afgelopen jaar. Martin had al jaren zoiets van dat iedereen maar riep dat je met zijn boilies niet kon voeren! En nu wilde hij dat eens echt gaan uit testen op een zwaar bevist water. Ik wist al dat het zeker zou gaan lukken want Koen Koops mijn vismaat doet al jaren niets anders. Hij voert met r.m. en is al jaren één van de succesvolste vissers van het water.
Ik ben begonnen met voeren begin januari op verschillende stekken. Dit heb ik een week gedaan en ben ze allemaal af gaan vissen. Het resultaat was geweldig!! Aalle stekken waren binnen een half uur al productief en leverden mijn twee januari dertigers op. Helaas werd alles een beetje onderbroken door de late winter maar nadat het ijs was gesmolten ben ik weer meteen begonnen met voeren en weer waren de resultaten uitstekend. Nergens op de plas werd gevangen en ik ving de ene na de andere goede vis met een watertemperatuur van nog geen 9 graden. Daarna werd het op de aangevoerde stekken steeds beter en op eind april zat ik al op 15 vissen boven de dertig pond. Ik had zelfs een top ochtend met drie vissen boven die grens. Toen ben ik gestopt omdat ik me teveel ergerde aan een hoop gespuis op de plas die het voor iedereen aan het verpesten zijn!! Ik had ook geen zin meer om een stuk over dit jaar te schrijven omdat ik dan weer het water in de picture bracht en nog meer fotoboek vullers naar het water trok. Ben toen maar weer begonnen met mijn oude liefde "het vissen in Frankrijk". Ook daar op een in het verleden zwaar bevist water begon ik voor te voeren, dit was mogelijk omdat het water lekker in de vergetenheid was gekomen en er maar heel weinig vissers op zaten. Meteen was het ook hier raak en ik ving op de voerplekken een groot aantal mooie vissen.
Na thuiskomst was het op de plas weer een beetje rustig geworden en begon ik weer met vissen. Of ik niet van de stekken was weggeweest: ik begon de eerste dag al met een mooie vis van 33 pond en ving in een week tijd twee keer een dubbele rijen van 31 pond op precies dezelfde plek waar ik hem ook al in de winter had gevangen. Die vond de SB boilies dus wel heel erg lekker. Inmiddels gaat het steeds beter en ik vang tussen de drie en de tien vissen per ochtend en zie om mij heen in die tijd bijna niets gevangen worden. Dus waarom denk je dat ik zo positief ben over MSB ballen? Had ik dan nog meer gevangen met eigen ballen of had ik dan kostbare vistijd vespeeld?
Sorry voor het noemen van al die gewichten!! maar om mijn vertrouwen in dat aas goed over te brengen kon ik niet anders.
Even nog één ding voor ik afsluit, er zullen vast een paar denken nu van, waarom ving je dan niets tijdens de opname's van vis tv!! De camara ploeg wilde pas in de middag (één uur, met de zon hoog aan de hemel) komen filmen en dat is nu eenmaal niet de goede tijd op de plas dus ondanks dat ik een week had voorgevoerd bleven de wakers stil. De dagen daarna heb ik gewoon doorgevoerd met als resultaat dat ik drie dagen later samen met Koen van 6 uur tot 11 uur 18 vissen op die stek ving.
Dus mijn ervaring is heel anders als jullie ervaring! Ik heb bewust voor MSB boilies gekozen. Het is nu eenmaal een feit dat al je veel publiceert je de aandacht trekt van een aantal aasfabrikanten. Ik had kunnen kiezen uit een groot aantal topmerken. Toch heb ik voor Martin Sb gekozen, simpelweg door het feit dat ik hem altijd al kocht. Let wel op: ik schrijf dus niet dat al mijn vangsten alleen maar zijn af te leiden aan de Martin SB bollen. Natuurlijk is een gedegen stekkennis ook een heel belangrijke factor in het vangen.

Piet
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

21-08-2005 21:59

excuseer, er is iets mis gegaan bij het verzenden zodat het nu 4x gepost stond....
Laatst gewijzigd door Piet Vogel op 21-08-2005 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

21-08-2005 22:16

En zo is het er weer één, Piet. :roll:

Kees
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

21-08-2005 22:18

pfieuw,

ik heb mij eindelijk door de 4 stukken van Piet heen weten te worstelen!
Zware maar mooie kost (HAHA)

Bart
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

21-08-2005 22:24

Nah, dan ben jij één van de weinigen die de eer heeft. :D
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

21-08-2005 22:37

Kees
Bedankt voor de hulp.

Gerrit
Toch nog even, je hebt het over de hardheid van de SB boilies! Vele van ons willen juist harde boilies om diverse redenen. Neem alleen maar eens de kreeftjes als je in Frankrijk vist. Het harde aas zorgt er dan voor dat je met vertrouwen je aas 48 uur kan in laten liggen. Ik vind persoonlijk de MS boilies helemaal niet té hard, je moet alleen zorgen dat je een geopende zak weer goed afsluit anders drogen ze hard op. Ik controleer heel vaak mijn aas als ik binnendraai en altijd kan ik de boilie fijnknijpen. Het aas dat ik dit jaar gebruik is zeker niet te hard eerder aan de zachte kant dus ik laat ze juist een beetje drogen. Dan zijn ze harder dan SB ze aan mij levert en om dan te zorgen dat de flavour er snel uit kan komen bijt ik er gewoon een paar stukken af. Kom ik op het volgende, weet je wat hard is? de boilies die door thuisdraaiers dagen lang gedroogd zijn op de verwarming. En die vangen ook! en laten waarschijnlijk ook de flavour door.
Maar het is wat je al zegt heel moeilijk om situaties met elkaar te vergelijken ieder water is nu eenmaal anders. Maar het gaat ons erom dat je niet zo maar klakkeloos moet zeggen dat iedere thuisboilie een R.M eruit vist en dat je niet lang met R.M kan voeren. Mijn ervaring is nogmaals heel anders. Ik kan nog wel een aantal praktijk voorbeelden opnoemen maar het lijkt me verstandig om mij in deze verdere discussie afzijdig te houden, iedereen kent nu mijn standpunt en dat is voor mij genoeg.
Piet Vogel
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

21-08-2005 23:29

Piet :

Ook ik heb jaren met die sb bollen gevist, en kan zeggen dat ze voor bepaalde wateren niet hard genoeg waren.

Ik viste altijd met bollen van t jaar er voor ( alleen haak bol )

FF met accu boor n gaatje in boren en je had dus nooit last van kreeft.

Na enkele uren geeft bol dan ook weer geur af , alleen kan n kreeft er niks mee.

Dit was voor mij altijd de beste oplossing om evt 48 uur of nog langer op grote afstand zonder problemen te kunnen vissen.

Vertrouwen is t enigste wat je nodig hebt op groot water/ lange afstand , daar op deze waters de aanbeten wel eens n paar dagen kunnen stilvallen.


Gr :wink:
Jan Boot

22-08-2005 01:55

@ Daniel.

Er is een topic over boiliesprijzen van Mitz. Algemene teneur van dat topic is dat de huidige prijzen redelijk aan de hoge kant zijn. Er vallen ook woordjes als: Belachelijk duur en absurd.

Zo'n topic is voor jouw natuurlijk DE uitgelezen plek om even uit te leggen dat die mensen nooit zelfstandige zijn geweest en er totaal geen verstand van hebben. En dan direct met een mooi prijs voorbeeldje uit te leggen dat 10 euro voor een kilootje voer helemaal niet duur is.

En wat blijkt: Er staat in dat topic geen enkele reactie van jouw kant.

Jammer vind ik dat. Heel jammer. Wel hier mij twee maal persoonlijk aanvallen en daar helemaal niet reageren....

Succes verder met je onderneming. Website ziet er iig goed uit..
Rob van Riet
Berichten: 152
Lid geworden op: 13-12-2004 10:15
Locatie: Almere

22-08-2005 17:32

Piet/Pook :o
Nog even een aanvulling ter overdenking, lering en vermaak. :lol:

In ’98, het juiste jaar weet ik nog precies, ving ik o.a. 6 vissen boven de 15Kg, 3 op verse HM. en drie op MSB, waarvan de 20Kg “MartinSB” schup de grootste..Ik kan het niet vaak genoeg intypen Piet, éh Sorry voor het noemen van al die gewichten!! maar om mijn vertrouwen in dat aas goed over te brengen kan ik niet anders. :oops:
Ook onder deze 15 Kg grens was het aantal in de testfase, van iets meer dan 4 maanden, precies gelijk.

Omdat ik, met de RM van MSB, minder/geen troep maakte in keuken, schuur, huis & tuin en meer tijd overhad voor mijn relatie groeide/ontbloeide er plannen voor een gezinnetje. Jaja die Martin heeft zeker wel toverballen met bijwerking! eind augustus’98 was vrouwlief al in verwachting. :oops: :lol: :oops:
Naast een roze wolk hing er ook een donkere wolk m.b.t. de verwachte vistijd en ik besloot geheel over te stappen op die RM. De vangsten hadden mij daartoe voldoende vertouwen gegeven en was dus niet alleeeen op die 20 Kg vis gebaseerd! Gerrit. Wel op het “gemak”. :roll:

Vervolgens liep het berg af met de resultaten. Ik heb zelfs eerder aan een soort van zwangerschaps vloek gedacht dan dat ik bij het aas uit kwam. Al met al ruim drie jaar (>70 nachten) stug doorgegaan met MSB waarbij achteraf opviel dat de resultaten opmerkelijk goed waren als ik van stek/ sector wisselde. Op een nieuwe “hotspot” op dezelfde plas liep het gelijk goed op een voerstek maar in tegenstelling tot de HM. kon ik de resultaten niet langer “vasthouden” dan maximaal een keer/week of tien. :evil:
Piet, Het is op je thuiswater misschien niet te doen en het is denk ik je manier van vissen niet maar er zijn veel karpervissers die week in week uit naar hetzelfde plekkie rijden om daar een paar vissen te vangen. In mijn ervaring ben je dan op termijn beter af met vers voer dan met de selflife boilie.

Als je, of een andere fieldtester, een duurtest van zeg maar tien weken heb gedaan met MartinSB dan wil ik de afloop graag weten. Ik studeer op het KSN college en leer graag bij :o
Ik denk niet dat ik en de karper op mijn huidige verse bol snel uitgekeken raak.
Sorry voor het nogmaals noemen van al die gewichten!! maar om mijn vertrouwen in dit aas goed over te brengen kan ik niet anders zeggen dan dat de 20Kg “MSB” schup niet meer in mijn gewichten top 10 staat en dat in drie seizoenen < 70 nachten. :D :D :D :D
Hoe verser hoe beter, 8) :oops: :) :lol: :D

Groet van Riet,
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

22-08-2005 19:09

Rob
Bedank voor het inwrijven, 20 kilo in Nederland! is nog steeds voor mij niet weggelegd schooier! Ik blijf toch van mening dat het op ieder water anders is. Toch zet ik op welk water dan ook SB boilies in, maar nogmaals dat is mijn mening. Verder is het natuurlijk ook een absolute top instant boilie, op alle Franse wateren waar ik ben geweest ving ik meteen goed vis. Ook op de moeilijkste dressuur wateren ving ik met SB de topvissen van het water.
Rob eigenlijk voer ik al meer dan 10 weken op de stekken die ik bevis.Ik ben in maart met voeren begonnen op de stek waar ik nu nog vis en tot nog toe voer ik daar nog steeds en blijven de vissen komen.
Een voorbeeld, iedere keer dat ik het water op ga om te vissen of te voeren stooi ik twee handjes boilies onder de brug waar ik woon tijdens het langsvaren. Vissen doe ik er alleen laat in het voorjaar en in de winter omdat ik liever geen vis verspeel. Nu had een vismaat van mij laatst een vriend uit Engeland over om te komen vissen. Helaas voor hem was het die dag een drama op de plas. Hij belde mij op om te vragen of ik er bezwaar tegen had dat hij onder de brug ging vissen. Natuurlijk niet en een half uurtje later zag ik hem zijn lijnen onder de brug uitvaren. (Als je dat doet is er de minste kans op een vis te verspelen, al klinkt dat een beetje vreemd!) Ik was ervan overtuigd dat hij binnen een uurtje een paar aanbeten kreeg en was hoog verbaasd dat het echter niet het geval was.
Ik bood aan om het te proberen met SB omdat ik toch wel nieuwsgierig was hoe dat zou aflopen. Geloof het of niet binnen een uur had Koen vier vissen op de SB bollen en dat terwijl ik er al zeker een week of 10 mee aan het voeren was. Uiteraard zal ik gewoon doorgaan met voeren en er hopelijk de winter van profiteren.
Piet
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

22-08-2005 19:11

Rob
Leuk geschreven trouwens!!
Piet
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

22-08-2005 19:20

Rob
Zit ik net op de bank aan koffie, denk ik ineens dat ik me afzijdig zou houden in deze verdere discussie over SB boilies oeps!! Het komt waarschijnlijk door die 20 kilo!!
Piet
peter andrae

23-08-2005 05:30

Volgende x wel zwaaien he als je voorbij vaart ik zat je in de gaten te houden maar dat heb je wel snel geflikt dan ff die twee handje,s bollie,s erin gooien,en heb je wel een vaarbewijs met dat kris kras varen op de plas,lig dubbel hier :wink:.

Heb leuk gevangen op MSB bollie,s en dan voornamelijk met de 10 mm op hetzelfde water en dan ook nog een bepaalde smaak sommige karpers hadden zelfs mijn bewaarzakken volgescheten en dat was zeker niet het aas waar ik mee viste,had al met een andere RM gevist maar dat leverde weinig op na te zijn overgeschakelt ging het prima en dat doet het nog steeds.

mvg peter.
Gerrit Pook
Berichten: 306
Lid geworden op: 12-06-2005 18:12
Locatie: maarsbergen

23-08-2005 23:33

Riet/Piet

Toch nog even een kleine kanttekening
Mij hoor je niet zeggen dat elke hm elke rm eruit vist.
En dat msb een goede boilie is inmiddels wel bewezen
Blijft over eind dat wij op het ogen blik een verdomd goede boilie
hebben.De laatste 4 jaar is er niets meer aan veranderd zelfs niet de flavor.
Ook wij voeren er al mee vanaf eind feb begin maart.
Vooral de begin stek van het water blijft maar produceren,"mijn" stek aan de anderekant produceert ook goed maar daar zijn dan weer bepaalde omstandigheden voor nodig.
Het water zelf is niet zo groot maar de vissen kunnen zich verspreiden over 3 zeer grote plassen en kunnen dus zo maar "weg" zijn
Het lijkt er op of de vissen het alleen maar lekkerder beginnen te vinden,
(interessant misschien voor diegene die de ene keer zelf draaien en dan weer eens een paar zakken kopen)soms zo erg dat ze het kanneblad met wortels en al naar de opervlakte azen.
Door omstandigheden(Niets ernstig hoor) kom ik zelf de laatste 2 jaren
weinig aan vissen toe, stuk of 7 maal dit jaar totaal een uur of dertig denk ik,maar ik blijf natuurlijk 100 procent betrokken bij alles wat er gebeurt,volgend jaar beter zullen we maar zeggen.
A, omdat het het water is waar hij om de hoek woont is wel dagelijks aanwezig en kan zodoende inspelen op de situatie zoals die zich op dat moment voor doet.
Zijn vangsten,ondanks beduidend minder visuren, zijn dit jaar op alweer een hoger peil dan vorig jaar,mij wel realiserend dat je dus elk jaar bij leert en je vangsten niet alleen aan aas kan ophangen.Belangrijker is de diskussie waarom er dan goed gevangen wordt, of je nu vist met rm of hm maakt dan niet zoveel uit.
Het waarom facineerd mij nog het meest in de visserij,ik heb in het verleden genoeg aannamens en ik denk, ik vermoed,en het zal wel gehoord, maar als je dan vraagt waarom blijven de meeste toch het antwoord schuldig.
Nu over de hardheid,ik kan mij goed voorstellen dat je voor Frankrijk en andere wateren kiest voor een harde bol,in ons geval is dat zeker niet nodig,ik vis zelf nooit in Franrijk,en heb ook geen plannen voor de toekomst. mijn eerste veertiger moet ik nog vangen in nederland alhoewel ik het gevoel heb dat dat niet ver meer weg is, die van jou zal je op een msb vangen maar die van mij zal op en hm zijn.
en Rob ik ben benieuwd naar je vangsten op de plas van de afgelopen jaren sinds BB weg is hoor ik niet veel meer over de plas,alleen wat dingen gehoord dat sommige jaren de vis al vroeg van de plas was om het lange water af te zwemmen en al in feb de gaten introkken om de paaiplaatsen op te zoeken,misschien in nov. met een biertje?

gr Gerrit
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

23-08-2005 23:45

Het meest prettige aan MSB vindt ik buiten het feit dat het prima vangers zijn, dat je diverse diameters kunt kopen van dezelfde smaak en dat dit vaak ook op voorraad ligt en of binnen een week te bestellen is.
Dit is lang niet altijd mogelijk bij andere firma's die meestal standaard enkel 20 mm aanhouden.

Ik voer graag met grote en kleine boillie's maten door elkaar.
Nietemin vis ik de laatste twee jaren als ik instant ga vissen voor een dag nog liever met de pellets van MSB...deze hebben een afwijkende vorm (dressuurdoorbrekend), ze werken mischien zelfs nog beter dan de boillies in dezelfde smaak!, en laten ze nou ook nog eens flink goedkoper zijn dan de boillies (Nou niet stiekem de prijs van de pellets omhoog gooien he :-? ).
HB
peter andrae

24-08-2005 03:09

Hans de 10 mm bollie,s zijn in sommige smaken bijna niet te krijgen flip ik eigenlijk een beetje van,ik vis soms op het water waar Piet ook vist en heb gemerkt dat de vissen daar deze kleine bollie,s toch wel heel lekker vinden denk dat dit ook te maken heeft dat er veel met noten word gevist vis de 10 mm per 3 aan een hair 2 zinkertje,s en 1 pop uppie er boven is weer eens wat anders.


Dus mocht er iemand in Amsterdam nog weten waar ik 10 mm kan krijgen van msb dan maak je mij heel blij,de smaak laat zich al raden :wink:.


mvg peter.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

24-08-2005 07:44

Peter,

koop ze dan maar niet. Bij Martin worden al heel lamg geen 10 mm's meer gemaakt, dus dan liggen ze al een paar jaar op de planken.

De 15 mm gaan ook heel lekker hoor. Ff met een mesje in de weer en je zit helemaal geramd.

mvg Mitsz
peter andrae

24-08-2005 12:35

Okay bedankt Mitsz dan hoef ik niet meer te zoeken,dan zit er maar 1 ding op,mijn hemel dat word weer het keuken prinsesje uithangen dat word de bollieplanken weer uit het stof halen :wink:.


mvg peter.
Rob van Riet
Berichten: 152
Lid geworden op: 13-12-2004 10:15
Locatie: Almere

24-08-2005 12:52

Piet, even alle gekheid op een stokje,
Het blijft wel leuk hé zo'n prikkel van 20 Kg :lol:
hoewel, ik denk wel eens met weemoed terug aan die mooie tijden van voor deze vangsten. Op een gegeven moment durfde ik zelfs niet eens meer op m'n thuiswater te vissen omdat dan die mooie reeks van elke sessie een vis van minstens 20K doorbroken kan worden. :oops:
Maar goed; gesteund door een geweldige vismaat (Hans W.) ga ik het in de komende periode dan toch doen. Jaja ik ga het voor de eerste keer dit jaar in NL proberen..... :roll: alhoewel ik het gevoel heb dat de veertig pond weer niet ver meer weg is, die van jou zal je op een msb vangen, Gerrit op hm en die van mij zal op en hm van Hans zijn deze keer. :roll: (sorry Herman :oops: )
We hebben wel een BBQ mee. Ook als excuus voor als het niet lukt zegmaar... dan was de poging niet zo serieus en tellen we hem niet mee. :wink:

Wel serieus; Ik besef dat een klein verschil in aanpak al een groot verschil kan uitmaken in de resultaten. Het was daarom "kort door de bocht" om mijn mindere ervaring op lange termijn alleen aan het aas te wijten. Het verbruik en gebruik is nu ook in mijn aanpak anders. Daarnaast zijn er nog veel andere variabelen die ik voor het gemak niet mee had geteld.
Ik weet vaak al weken van tevoren wanneer ik kan (ga) vissen terwijl anderen zomaar op de ontstane situatie kunnen inspelen. Volgens mij ben ik daarom in mijn visserij meer gebonden aan een goede voerstek op een hotspot dan jij op je thuiswater Piet.

In het algemeen kan ik mij (ook of helemaal) goed vinden in de ervaring, visie en posting van Gerrit. Het aanbod voor november pak ik met twee handen aan. Ik kan dan alleen maar een paar ervaringen met je delen over het verloop van de vangsten op deze plas de laatste jaren.
Helaas had mijn vrouw wat geld losgepeuterd bij de bank waardoor ik veel vistijd mis voor de verbouwing van ons huis en overwerk ivm de bovenmatige hypotheeklast. :cry: Daarnaast kwam er een buitenkansje op een minder bekend (top)water waardoor ik de laatste twee jaar geen tijd meer over had voor de nederlandse vissen. Ik klaag niet hoor. :D

Nog een overweging voor de "diverse diameter" MSB gebruikers.
Bevredig je onderwaterklant, desnoods met de hand. Elke gewenste maat en vorm is dan denkbaar. :wink:
Groet,
Rob
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

24-08-2005 14:47

Rob
Die veertiger komt er wel, is het dit jaar niet dan gebeurd het volgend jaar. Het is voor mij alleen een heel stuk moeilijker dan voor degene die nachtvissen en op de drukbeviste stekken neerstrijken. De veertigers van dit jaar komen voor 90% weer van die kant van het water. Ik kom totaal niet aan die kant omdat ik niet wil vissen op een rijtje en me dan moet ergeren aan vissers die de gehele dag en nacht met hun beetmelders spelen. Maar het is gewoon een feit dat de grote (boven de 35 pond) vissen van die kant komen. Ik heb altijd gezegt dat ik geen concessies zal doen aan de manier van vissen die ik sinds twee jaar toepas namelijk dagvissen, zelfs niet in Frankrijk. De kant die ik meestal bevis is een trekroute naar het ondiepe echt een zonkant. Ik weet precies hoe laat ze komen en ook wanneer ik weg kan gaan. Die stek produceert in de morgen veel aanbeten (tussen de vijf en tien) maar ik kom daar gewoon niet boven de 35 pond. Ik zal dus een beetje geluk moeten hebben, zoals Koen waar de veertiger wel gewoon overdag er tussen doorliep.
Het vangen van grote vissen is dus niet alleen maar afhankelijk van aas maar zoals we het er overeens zijn komt er ook geluk en kennis bij om de hoek kijken. Wel is het belangrijk dat je vertrouwen hebt in je aas en ik kan met zekerheid zeggen dat ik dat heb.
Vang jij maar in het najaar (weer) een dikke het is je gegund dat weet je wel. Gr. Piet
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

27-08-2005 23:57

Piet en anderen,
Hoe zijn jullie resultaten van de MSB bollen tegen de Pellets van MSB?

gr
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
Jesse Oud
Berichten: 344
Lid geworden op: 26-08-2005 17:43

28-08-2005 11:17

SB is cker geen slecht merk. 2,5kg voor zon 16 eutjes. Roaster Nut of Strawberry Fish raad ik aan. :wink:
Vissen is gezond!
Boudewijn Stolk
Berichten: 287
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Waterland
Contacteer:

04-09-2005 02:18

MSB is zeker een goede voerbolie, ik heb er 9 jaar meegevist op de grote rivier en blijft tot nu toe voor mij de beste ready-made.
Het enigste nadeel wat ik aan MSB bolies vind is dat ze per jaar nogweleens kunnen verschillen.Zo waren ze in de eerste jaren zeer strak in ton vormgedraaid zodat je altijd een zeer precise bolienaaldinsteekpunt had.Maar nu lijkt het de sport om er zoveel mogelijk kantjes aan te draaien.Ook het recept wordt volgens mij weleens aangepast terwijl ik dan met de vorige lading goed had lopen knallen.
Een van de grootse voordelen vind ik wel de onderwaterhardheid en de inligtijd van de bolie.Je kan erop vertrouwen dat je bolie 48 uur lang als het moet eraan blijft zitten.
Ik ben de laatste tijd helemaal in to the freezerbaits van Kevin the Pukka m8 uit engeland die terwijl ik dit schrijf het Engelse open karperkampioenschap de Korda Cup aan het titelverdedigen is met zijn 2 teams van Pukka tegen 30 andere grote engelse aas fabrikantenteams.
Vorig jaar won hij dus en toen kwamen zijn concurrenten dat jaar allemaal met de smaak Pineapple uit waarmee hij toen 48 uur lang had lopen vangen
remy willems

04-09-2005 10:05

Kent iemand die pellets van SB trouwens? (fruit, oranje)
Volgens mij vallen die dingen totaal niet uit elkaar, heb ik een oude zak te pakken of is dat de bedoeling?
Boudewijn Stolk
Berichten: 287
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Waterland
Contacteer:

04-09-2005 23:16

ja ik ken ze ook .ik gebruikte altijd gebrande noot pellet in combo met pva zakje en bolies werkt erg goed ze vallen niet zo snel uitelkaar maar een beetje bijvoeren bij de bolies met pellets zorgt in mijn smaak ervoor dat de bodem wat meer gekleurd is in de kleur van de smaak(ik noem het grondvoer).
Ook dit jaar die nieuwe pellets van ze de gebrande henneppellets gebruikt die werken ook erg goed