prijzen boilies/aas


Frank Penning
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-12-2005 20:00

31-12-2006 10:21

Mitsz ik vind het wel knap hoe je het allemaal gedaan hebt, en je bollen vangen ook nog retegoed hier in drenthe. Je hebt dat kopje koffie wel verdient. goed uiteinde!!
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

31-12-2006 10:23

Dank je Frank.

Jij ook een prettige jaarwisseling :D
martin turfboer
Berichten: 10
Lid geworden op: 09-01-2006 17:05

08-01-2007 09:22

Een zeer goede instant readymadeboillie 12 euro hooguit, een voerboillie hooguit 4euro. Een goede freezerbait hooguit 6-7 euro.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

08-01-2007 18:56

Ik draai in principe alles zelf (behalve als ik geen tijd heb, dan vis ik met freezers en soms een ready) en wat ik uitgeef is het volgende:

Zelfgedraaide boilie waar ik ook (langdurig) voorvoer probeer ik echt tot 3 - 3,50 euro per kilo te doen. Een aantal ingredienten koop ik heel goedkoop, eieren ook dus dan blijft er zelfs voor zo'n bedrag nog best wat ruimte om leuke dingetjes erin te kappen als bijvoorbeeld predigested vismeel of L-zero 30, Robin Red of whatever.

Als ik een zelfgedraaide instantboilie fabriceer probeer ik tot rond de 5 - 6 euro per kilo maximaal uit te komen. Dan ben ik wat minder zuinig met attractors.

Ik zie voor readymades soms absurde prijzen langskomen vind ik zelf. Ook voor kant en klare boiliemixen van bijvoorbeeld Solar of Mainline. Te gek om los te lopen. Ik vind de meeste smaken freezers van Pro line nog wel leuk geprijst en qua readymades (mijn laatste aasoptie) de ballen van Martin SB. Kosten rond de 8 euro per kilo. Dit soort aasjes zet ik bijna altijd instant in of met zeer kort voorvoeren. Voor serieus voorvoeren vertrouw ik toch iets meer op mijn eigen boilies, is ook goedkoper!
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

08-01-2007 19:13

de readymades zijn nu nog duurder geworden.
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

08-01-2007 19:51

Die ready made dingen blijven duurder worden..
Maar ach kan nooit tegen een goede zelf gemaakte.

Iedergeval ik zou voor een ready made nooit meer als 9 euro willen betalen per kilo.
Freezerbaits zoon 8 euro de kilo.
Die gene die ik zelf maak zit ik inclusief de hele rotzooi op zoon 4 euro de kilo.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

08-01-2007 21:22

Kan ik over ready mades nog wel wat kwijt. De prijzen van producten worden met name beinvloed door de olieprijzen, die enkel maar stijgen.

Afgezien van de visolie heb ik het hier met name over de brandstof voor transport dus.

Ten eerste worden de ingrdienten per schip hier aangevoerd middels gebruik van brandstof. Duurder geworden

Dan worden die zaken nog vervoerd naar groothandels. Duurder geworden

Dan worden die weer aangeboden aan de fabrikanten per auto. Duurder geworden

Dan worden die weer aangeboden aan de distributeurs binnen de hengelsport per auto. Duurder geworden

Dan pas liggen de boilies in de winkel, dus 4-5 partijen hebben last van stijgende kosten. Dat moet de consument natuurlijk betalen.

Dan hebben we nog de gestegen kosten van de verpakkingen. Die worden ook van aardolie gemaakt.

Dit alles heeft al gauw een verhoging van 10-20% tot geweeg.

Als je dan ook nog zo dom bent als fabrikant om echt een goede bol te willen maken, zit je ook nog met gestegen vismeelprijzen (vorig jaar 50% omhoog!!) en de daar aan verbonden visolieprijzen. Ook nog een stijging van de maisprijzen dit jaar met zo'n 30%.

Kan iemand mij dan even uitleggen waar de fout van de stijging ligt? :-?

Het lijkt me leuk betaalbaar aas te maken mannen, maar het traject maakt dat het niet meer dan rejeel is...

groetjes Mitsz
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

08-01-2007 23:49

Zelf inkopen, ophalen,verwerken en wegbrengen.
Heb je alles in beheer en das reëel.
:wink:
gr Harnold
Gebruikersavatar
Jelle Dries
Berichten: 235
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: Zoersel
Contacteer:

09-01-2007 14:51

@ wouter kanters

Ik weet niet waar jij jou eieren koopt, maar ik koop ze voor minder dan de helft. En waarom heb je een flavour nodig voor een goede boilie?
Michel Admiraal
Berichten: 97
Lid geworden op: 28-02-2005 17:35

09-01-2007 16:12

Mitsz,

Lijkt mij sterk om de soms absurde prijzen te verklaren door de stijging van de benzine prijzen.

- teveel tussenhandelaren
- teveel uitbesteding
- teveel winst willen maken
- te kleine productie hoeveelheid
- te kleine productie grootte
- te dure investering
- te hoge variabele kosten
- te hoge vaste kosten
- te weinig concurrentie
- teveel marketing

Lijkt er volgens mij meer op. Als je als zelfdraaier al een goede boilie kan draaien voor 3euro per kilo. Dan mogen we toch verwachten dat de aasleveranciers (muv 1) dit ook kunnen.

Groetjes Michel
Chris Gabriele

09-01-2007 16:20

Prijzen zijn inderdaad omhoog gegaan van granen en vismelen.

De vraag naar vlees stijgt wereldwijd en sommige dierlijk eiwitbronnen zijn verboden vanwege de gekke koeien ziekte. Eiwit van vismeel is schaars geworden en dus stijgen de prijzen.

De verwachting is dat vismeel nog meer aan prijsstijging onderhevig zal zijn dit jaar.

Bloedproducten kunnen bv vismeel vervangen en wordt steeds meer toegepast in de aquacultuur. Dit zorgt er tevens voor dat de wereldwiijde druk op op vismeel iets afneemt.

Sommige bloedproducten vinden ook hun weg in de farmaceutische industrie.

gr Chris.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

09-01-2007 19:33

Chris Gabriele schreef:De verwachting is dat vismeel nog meer aan prijsstijging onderhevig zal zijn dit jaar.



Hmm, dus ik moet maar snel ballen gaan draaien! :wink:
Theo Belt

09-01-2007 19:47

Harnold Kikkert schreef:Zelf inkopen, ophalen,verwerken en wegbrengen.
Heb je alles in beheer en das reëel.
:wink:
gr Harnold


Waar breng jij het naar toe Harnold? En tegen welke prijs?

Groet.
Theo