geurloos bindmiddel boillies


Plaats reactie
john van duyn
Berichten: 31
Lid geworden op: 05-03-2011 16:16

10-05-2015 09:31

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik vis al een tijdje met dezelfd bollen en deze bevallen erg goed. Ik ben er alleen achter gekomen dat op het water waar ik vis de vorm van de ol ook belangrijk is, des te afwijkender, des te beter. Nu zou ik graag mijn readymades willen crushen, tot pulp en dan weer met een bindmiddel tot een deeg maken, daarna weer koken/drogen zodat ik afwijkende vormen aas kan maken. Uiteraard moet het bindmiddel wel een beetje geurloos zijn zodat het niet mijn bestaande bol verpest.

Ik heb al een beetje zitten googlen, maar kan niet echt wat vinden. Heb een paar proefjes gedaan, maar tot nu toe niet naar tevredenheid. De bol valt over het algemeen te snel uit elkaar.

Ik hoop dat jullie mij opweg kunnen helpen.

MVG,

John
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

10-05-2015 11:05

Is wel heel omslachtig, en imo niet nodig. Je zou het kunnen proberen met je bollies
in een geklutst ei rollen, en daarna door de boilliekruim. Dan even in kokend water dompelen
totdat de ei weer stolt.

Maar heb je voeren EN vissen met halve boillies al geprobeerd?
gewoon maat 15-20-24 halveren. Ook is het vaak niet de vorm, maar het voerpatroon :wink:

Wat je ook kan proberen is de baksteen methode. Boilliedeeg in baksteenformaat koken in
aluminiumfolie. Daarna dobbelsteentjes snijden in verschillende diameters. Ook totaal anders !!


Succes, ik ga m,n spullen pakken voor een nachtje :wink:
Ach man..Ga toch vissen !!
Plaats reactie